AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #21 Skrevet 3. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Fikk faktisk en time ved sykehuset om 1 time. Så får vi se. Hvordan går det med trådstarter? Anonymkode: 7302f...5b3 Er veldig vondt, får liksom ikke til å bestemme meg hva som er best/verst; ligge, sitte, stå eller gå. Har kommet veldig mye blod, inkludert klumper(beklager, vet det høres ekkelt ut), så forhåpentligvis virker tablettene slik de er ment. Når er det vanlig at smertene gir seg noe? Anonymkode: b00e2...ac4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #22 Skrevet 3. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er veldig vondt, får liksom ikke til å bestemme meg hva som er best/verst; ligge, sitte, stå eller gå. Har kommet veldig mye blod, inkludert klumper(beklager, vet det høres ekkelt ut), så forhåpentligvis virker tablettene slik de er ment. Når er det vanlig at smertene gir seg noe? Anonymkode: b00e2...ac4 For min del gikk det noen timer i strekk før det roet seg, men da fikk jeg ny runde med cytotec (3 ganger) fordi det fortsatt var noe igjen. Etter siste runde gikk det ganske fort over. Maks 2 timer. Nå har jeg faktisk vært hos gynekologen og hun fant ut at livmorhalsen min var blokkert av koagulert blod, derfor hadde jeg smerter nå. Så nå sitter jeg hjemme på sofaen med 4. runde med cytotec. Anonymkode: 7302f...5b3
Gjest bienvilleparish Skrevet 3. april 2020 #23 Skrevet 3. april 2020 Ja, jeg fikk komplikasjoner og det var en helt grusom opplevelse
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #24 Skrevet 3. april 2020 Akkurat nå, oxycodone skrev: Ja, jeg fikk komplikasjoner og det var en helt grusom opplevelse Dele? Anonymkode: 7302f...5b3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #25 Skrevet 3. april 2020 4 timer siden, Tibbie skrev: Å, nei! Så vondt å høre at du som 16-åring måtte gjøre dette helt alene ❤️ Det er en skremmende opplevelse, og sikkert mye verre når man er så ung og alene. Håper at det gikk fint til slutt! Det gikk veldig fint da jeg endelig kom meg hjem. Mamma og stefaren min ble jo litt mistenksomme siden jeg ikke kom hjem og var veldig vag på hvor jeg var henne. Jeg måtte på vei hjem (tok bussen alene såklart) sende en melding og bare si hvor jeg hadde vært (sykehuset), at det gikk bra med meg men at jeg ikke ville snakke om det når jeg kom hjem. Når jeg kom hjem satt mamma på rommet mitt med takeaway, brus, is og sjokolade, i tillegg til en haug med store truser og flere pakker bind. Hun hadde skjønt det med en gang. Da fikk vi snakket skikkelig godt sammen og jeg ble skikkelig sint på meg selv og angret sykt på at jeg ikke bare fortalte henne. Da hadde jeg sluppet å ligge der alene å gråte... Hun er jo moren min og ville jo støttet meg og tatt vare på meg. Hun sov ved siden av meg den natten. Har fått et utrolig nært forhold etter dette ❤ Anonymkode: 97945...355 8 3
Gjest bienvilleparish Skrevet 3. april 2020 #26 Skrevet 3. april 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dele? Anonymkode: 7302f...5b3 Ja, for det første så fikk jeg se fosteret som hadde ører, hender, liten nese og alt.. Så blødde jeg så kraftig i 2 mnd etterpå at jeg måtte inn å ha blodoverføring. De fant ikke ut av hva som var galt så jeg ble sendt til Oslo hvor de var like ved å utføre embolisering som hadde gjort meg steril, men blødde ikke akkurat når de skulle gjøre det så de avventet og gikk inn med kamera istedet. Da fant de ut at det var rester av morkaka igjen..
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #27 Skrevet 3. april 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: For min del gikk det noen timer i strekk før det roet seg, men da fikk jeg ny runde med cytotec (3 ganger) fordi det fortsatt var noe igjen. Etter siste runde gikk det ganske fort over. Maks 2 timer. Nå har jeg faktisk vært hos gynekologen og hun fant ut at livmorhalsen min var blokkert av koagulert blod, derfor hadde jeg smerter nå. Så nå sitter jeg hjemme på sofaen med 4. runde med cytotec. Anonymkode: 7302f...5b3 Oida, det høres ikke bra ut. Er det vanlig at man må ha flere doser av cytotec? Jeg fikk utdelt fire, og ikke noe informasjon om at det skulle trenges flere. Anonymkode: b00e2...ac4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #28 Skrevet 3. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Oida, det høres ikke bra ut. Er det vanlig at man må ha flere doser av cytotec? Jeg fikk utdelt fire, og ikke noe informasjon om at det skulle trenges flere. Anonymkode: b00e2...ac4 Altså jeg mente at jeg fikk utdelt fire tabletter med cytotec, og fikk inntrykk av at det var alt de pleier å gi av den tabletten. Nå er jeg litt bekymret. Tok pillene ca 14, og har blødd mye, men hvordan vet jeg om alt som skal komme ut har kommet ut, hvordan vite om jeg må på sykehuset igjen og få flere piller cytotec? Anonymkode: b00e2...ac4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #29 Skrevet 3. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oida, det høres ikke bra ut. Er det vanlig at man må ha flere doser av cytotec? Jeg fikk utdelt fire, og ikke noe informasjon om at det skulle trenges flere. Anonymkode: b00e2...ac4 Tror de alle fleste slipper flere runder. Men det er fortsatt en god del som opplever at det ligger rester igjen, og må ha flere runder.. Anonymkode: 7302f...5b3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #30 Skrevet 3. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Altså jeg mente at jeg fikk utdelt fire tabletter med cytotec, og fikk inntrykk av at det var alt de pleier å gi av den tabletten. Nå er jeg litt bekymret. Tok pillene ca 14, og har blødd mye, men hvordan vet jeg om alt som skal komme ut har kommet ut, hvordan vite om jeg må på sykehuset igjen og få flere piller cytotec? Anonymkode: b00e2...ac4 Det er kun hvis du blør mye de neste dagene og har smerter at du trenger å tenke på det. Så ikke bekymre deg for det Det gikk såpass tregt med meg at det var derfor jeg fikk flere runder mens jeg var på sykehuset. Hadde mye vondt de første 5-6 timene før det begynte å komme noe ut.. Anonymkode: 7302f...5b3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #31 Skrevet 3. april 2020 Akkuratt samme situasjon som jeg er i selv. Jeg er i uke 4 ca. Skal til legen på mandag.. Men blir vel en del ventetid til å dra på sykehuset for å få medisinen. Så håper virkelig jeg får tatt abort så fort som mulig, for jeg sliter med ekstrem kvalme nå. Anonymkode: d01ad...8d7
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #32 Skrevet 3. april 2020 11 minutter siden, oxycodone skrev: Ja, for det første så fikk jeg se fosteret som hadde ører, hender, liten nese og alt.. Så blødde jeg så kraftig i 2 mnd etterpå at jeg måtte inn å ha blodoverføring. De fant ikke ut av hva som var galt så jeg ble sendt til Oslo hvor de var like ved å utføre embolisering som hadde gjort meg steril, men blødde ikke akkurat når de skulle gjøre det så de avventet og gikk inn med kamera istedet. Da fant de ut at det var rester av morkaka igjen.. Herregud!! 😰 Anonymkode: 7302f...5b3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #33 Skrevet 3. april 2020 14 minutter siden, oxycodone skrev: Ja, for det første så fikk jeg se fosteret som hadde ører, hender, liten nese og alt.. Så blødde jeg så kraftig i 2 mnd etterpå at jeg måtte inn å ha blodoverføring. De fant ikke ut av hva som var galt så jeg ble sendt til Oslo hvor de var like ved å utføre embolisering som hadde gjort meg steril, men blødde ikke akkurat når de skulle gjøre det så de avventet og gikk inn med kamera istedet. Da fant de ut at det var rester av morkaka igjen.. Hvor langt på vei var du? Anonymkode: d01ad...8d7
Gjest bienvilleparish Skrevet 3. april 2020 #34 Skrevet 3. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor langt på vei var du? Anonymkode: d01ad...8d7 10 uker mener jeg å huske
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #35 Skrevet 3. april 2020 Akkurat nå, oxycodone skrev: 10 uker mener jeg å huske Off så grusomt💔 Anonymkode: d01ad...8d7
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #36 Skrevet 3. april 2020 Hadde medisinsk abort i uke 14 (etter at de oppdaget MA, babyen var 12 uker stor). Så dette skulle absolutt foregå på sykehuset! Ble allikevel sendt hjem etter at jeg fikk den første pillen torsdagen kl.17:30. Skulle tilbake lørdag kl.10. Det rakk jeg ikke før alt var over. Kom enormt mye blod, både klumper og tyntflytende blod som bare rant ut... fant heldigvis babyen da, en liten gutt med 10 fingre og 10 tær 💙 Hadde da ikke fått med de andre pillene (cytotec og smertestillende). Men trengte ikke en Paracet engang og alt var ute på en liten time. Så det kan gå bra og. Anonymkode: c0d01...7ae
Erika; Skrevet 3. april 2020 #37 Skrevet 3. april 2020 Får helt hakeslepp her! Fikk dere ikke beskjed om å ha en voksen til stede under aborten? 😧 sykepleier sa det til meg, pluss at det stod i skrivet. Jeg tok første pille rundt 10 på sykehuset og to dager senere tok jeg de fire pillene opp i skjeden kl 7 om morgenen. Jeg hadde komplikasjoner og ble kjørt til sykehuset, og jeg var ferdig abortert rundt 16 samme dag. Det stod i skrivet mitt at om du har barn bør du ha barnevakt og du skal ha en voksen til stede som vet hva h*n skal gjøre om ting blir helt galehus.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #38 Skrevet 3. april 2020 22 timer siden, Rosatoast skrev: Ja, jeg som misforsto! Du kan fint vente på han, jeg ville ikke tatt dem alene.. Vil ikke skremme deg heller, men syntes det er merkelig de lar kvinner nå reise hjem og gjøre dette 🤔. Ble fortalt det tok toppen tre timer, hos meg ville det absolutt ikke ut. Hadde så smerter, kastet opp og blødde igjennom 2 hele sykehussenger husker jeg tenkte "dette er et tegn på at jeg har tatt feil valg.." det var forferdelig.. Tok 13 timer før det kom ut, måtte overnatte på sykehuset også. Var i uke 10 Før uke 9 kan aborten utføres hjemme, er man over 9 uker må den utføres på sykehuset fikk jeg beskjed om. Jeg har tatt det en gang hjemme, og en gang på sykehuset. Når jeg gjorde det hjemme gikk det veldig fort, det tok bare noen timer. Når jeg tok det på sykehuset så tok set noen timer og jeg fikk jevnlig morfin grunnet smertene. Men når jeg var ferdig var alle smerter borte også Aldri gjort det helt alene, heldigvis. Anonymkode: 25a7a...40d
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #39 Skrevet 3. april 2020 Jeg hadde medisinsk abort hjemme, var 9 uker på vei. Ba om kirurgisk, men fikk nei. Var 8 uker på vei da jeg skulle ta abort, men så tar jo alt litt tid. Gikk på spiral da jeg ble gravid, og den måtte tas ut først. Jeg fikk alt på OUS og ganske god informasjon, og fulgte disse. Var alene hjemme, da kjæresten ikke kunne (har barn fra før og var med dem). Det gikk fint for meg å være alene hjemme, det er jo vondt men det er ikke som om man besvimer. Jeg fikk rikelig med smertestillende fra sykehuset, inkludert en Oxycontin, og den tar alt av smerte. Det gikk noen timer der jeg blødde en del med litt klumper, men jeg syntes ikke det var veldig mye. Fire dager senere var jeg på jobb og kjente det som jeg måtte på du. Da kom det en stor klump ut - det var embryo. Litt ekkelt at det skjedde slik, men det kan altså ta tid. Tror ikke min situasjon er normen, men det kan altså hende. Jeg hadde riktignok ikke smerter den dagen den kom ut. Smertene var kun dagen jeg tok pillene, og det var nok da alt "løsnet", det brukte bare tid på å komme ut. Anonymkode: 967f7...6c1 1
kalini Skrevet 3. april 2020 #40 Skrevet 3. april 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Fikk faktisk en time ved sykehuset om 1 time. Så får vi se. Hvordan går det med trådstarter? Anonymkode: 7302f...5b3 hvordan gikk det på sykehuset?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå