Perelandra Skrevet 4. april 2020 #21 Skrevet 4. april 2020 Tråden er ryddet for avsporinger. Perelandra, mod.
Orchideae Skrevet 4. april 2020 #22 Skrevet 4. april 2020 På 3.4.2020 den 8.32, Brunhilde skrev: Med fare for å banne i kjerka, så tror jeg det er viktigere å venne seg av med at man skal ha noe å "snacke på" hele tiden enn å finne sunn snacks. Man må ikke alltid ha noe i munnen! Ellers, små tomater, oppkuttet gulrot/kålrot/knutekål, sukkererter. Rugsprø med mager ost, appelsiner, epler, druer, all frukt er sunt hvis du ikke overdriver. Lykke til med prosjekt vektnedgang. Enig i dette! Og det er egentlig verst første uka når en venner seg av med det.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #23 Skrevet 5. april 2020 Tenker det kommer an på hva som gjør at du er overvektig? Er du glad i søtsaker? Da bør du finne snacks som kan erstatte det søte. F.eks druer, jordbær, smoothie, is laget av banan. Om du absolutt må ha noe søtt i form av godteri kan det være lurt å velge noe som tar tid å spise og som du kan kose deg litt lenge med. F.eks vepsebol, kjærlighet, bringebærdrops. Er du glad i salt mat eller noe mer crispi? Før hatet jeg hodekål, men nå synes jeg faktisk det er godt å skjære i strimler og knakse på! Men mulig det ikke er for alle...Ellers kan du bruke mange ulike grønnsaker og dippe i drømmelett eller humus. F.eks reddiker, tomater, paprika, agurk, gulrot, selleristang, sukkererter. Jeg synes også det er godt med oppskjæret eple med kanel. Er det generelt "normal" mat du er glad i (brød, middager osv)? Jeg var selv veldig glad i skiver med godt pålegg. Men spiste egentlig skivene mest fordi pålegget var så godt oppå. Startet senere med å kun spise pålegget. Det er jo litt kalorier i brød. F.eks laget jeg eggerøre med gressløk og spiste fra en liten skål. Rull sammen noen skiver spekeskinke på en tallerken og fyll på med oppskjærte grønnsaker. Spis kun lags og eggerøre. Spis speilegg og bacon uten brød. Jeg har også laget "skiver" av agurk siden det er kalorifattig. Litt som kanapeer. Skjærte agurk i skiver og fylte på med ulikt pålegg. Feks en liten dott smøreost, litt røkelaks osv. Ellers har jeg blitt mer glad i frisk mat. Som f.eks ananas, melon, bær og annen frukt. Jeg spiser ofte fordi jeg bare synes det er godt å ha noe knaske på når jeg ser tv osv. Skjærer opp frukt og spiser mens jeg ser tv nå. Og overraskende nok så hjelper det. Det hjelper å ha noe sunt å tygge på for man glemmer da at man "bare" sitter i ro foran tven og liksom mangler noe digg. Anonymkode: 8c41b...4dd
Djungelvrål Skrevet 5. april 2020 #24 Skrevet 5. april 2020 På 2.4.2020 den 21.35, AnonymBruker skrev: Hva er "lettsmør"? Har aldri hørt om et smør med mindre fett. Bremykt er iblandet rapsolje, men har like mye fett som smør. Olivero har litt smørolje, men mer margarin, så blir klassifisert som margarin og ikke smør. Er det en ny type jeg ikke har hørt om, eller tror du at margarin og smør er det samme? Anonymkode: d5ae9...e48 Lettmargarin, det med best smak er brelett. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå