Gå til innhold

Skal flytte ut av Oslo, men hvor?

Arwen

Anbefalte innlegg

Vi vurderer å flytte ut av Oslo neste år og har veldig lyst på enebolig. Regner med vi må et stykke utenfor, for vi har bare maks 2 000 000 å bruke, og det er virkelig maks - ønsker ikke mer gjeld.

Vårt kriterie er at vi fortsatt kan jobbe i Oslo og at reiseveien ikke blir altfor lang. Vi har jo lyst på barn om ikke altfor mange år, og vi må jo da rekke å hente i barnehage :) Noen som har noen tips til fine steder hvor vi har råd?

Vi er veldig usikre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gøypålandet

skal det samme selv! skal flytte på landet, og jobbe i byn. har forhørt meg litt, vestover (asker&bærum) og langs mosse veien er det mye trafikk. Jeg skal titte nærmere retning gardemoen og mot nittedal og deromkring. Billig og ikke såå langt unna og roligere trafikk.

Husk at i oslo by er det piggdekk gebyrer om vintern, bor man på landet kan man være avhengig av pigger, og det blir dyrt å betale disse gebyrene for en hel vinter. Pga dette og bompengeringen, er det mange parkeringsplasser ved div kolektiv trafikk ved bygrensa hvor mange pendlere parkerer.

jeg skal kjøre masse rundt å titte på de forskjellige stedene og sjekke ut hvordan kjøreruta til jobb blir i rushtia. jeg vil iallefall vite det før jeg flytter! tenk om man ender opp med å bruke 2 timer på en strekning som egentlig tar 30 min..

men finner jeg det perfekte stedet, skal jeg si ifra!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jakop

Det er jo mange flotte steder i Akershus og nord i Østfold. Ikke så langt fra Oslo, samtidig som det ikke er midt i tjukkeste by`n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mange flotte steder i Akershus og nord i Østfold. Ikke så langt fra Oslo, samtidig som det ikke er midt i tjukkeste by`n.

ja, jeg vet det, men jeg vil gjerne ha tips om konkrete steder dere anbefaler. Gjerne "trafikktips" også. Vet mosseveien er ille, så er litt skeptiske til å flytte den veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva med sør i Akershus eller nord i Østfold som Jakop sier. Du har Moss, Vestby, Ås, Ski, etc.... På de førstnevnte stedene kan du fremdeles få en god del hus for rundt 2 mill. Verre blir det når du kommer til Ski og nærmere Oslo igjen. Andre siden av byen kjenner jeg ikke så mye til.

Når det gjelder å jobbe i Oslo, så er det jo alternativer til bil. Fint å ta toget fra alle de stedene jeg nevner over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som bor sør i Akershus som kan fortelle meg hvor lang tid de bruker på å kjøre til Oslo i rushen? B er nemlig totalt avhengig av bil på jobb så tog er ikke et alternativ for han.

Jeg vil nemlig helst dit, men vi er veldig skeptiske pga trafikken.

Nittedal er uaktuelt, har bodd der før og vil aldri tilbake. Da er området etter Lillestrøm mer aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner du til Vinterbro? Der kjenner jeg noen som bor. Det tar ikke mer enn 20 min og kjøre til Oslo. Og det går busser stort sett hele døgnet...

Ser ut som du kan få mye fint der til rundt 2 mill...

Se et eksempel her

(Siden du ba om eksakte tips... ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) takk! Vinterbro har jeg faktisk ikke tenkt på. Vi tåler litt reisevei også da. Er forbredt på en stund i bilen.

Vinterbro er faktisk perfekt i forhold til min arbeidsplass. Jobber på den siden av byen. :sjarmor:

Elsker å sitte å drømme meg bort på finn. Litt farlig nå siden vi ikke skal begynne å titte før etter jul - blir jo så fristet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker å sitte å drømme meg bort på finn.

Me too! Og vi kjøpte hus for 1/2 år siden og har overhode ikke tenkt til å flytte på oss. :ler:

Ang. Vinterbro: Veldig fint sted, med nærhet til alt.

Kan ikke lov deg at det tar 20 min og kjøre til Oslo i rushtida, men... :wink:

Kos deg med drømminga, og jakten på drømmeboligen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jakop

Hobøl, Tomter, Spydeberg, Askim er koselige plasser i Indre Østfold (nord). Det er ca. 45 minutter fra Sp.berg til Oslo uten rush, og det går både tog og buss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jakob
Hobøl, Tomter, Spydeberg, Askim er koselige plasser i Indre Østfold (nord). Det er ca. 45 minutter fra Sp.berg til Oslo uten rush, og det går både tog og buss.

Hmm, så ikke det med at B måtte ha bil, men det går altså fint an å kjøre bil inn til Oslo også, men da må man belage seg på noen timer i kø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Holmestrand? Eller Sande? Hvittingfoss??

Med ny E18 og snart ny bro over Drammen glir vel trafikken lettere selv i rushtiden?

Vet ikke noe om prisene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid er du villig til å bruke på å komme deg inn til Oslo - og vil du helst bruke bil eller tog/buss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor lang tid er du villig til å bruke på å komme deg inn til Oslo - og vil du helst bruke bil eller tog/buss?

Maks en time, og som sagt over så er min mann helt avhengig av bil på jobb. Jeg kan godt ta toget, men det hjelper lite ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maks en time, og som sagt over så er min mann helt avhengig av bil på jobb. Jeg kan godt ta toget, men det hjelper lite ;)

Med maks en time i rushen kommer du vel knapt til Asker?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:ler: Bil LilleBille...stikkordet er bil. :)
:klø: ..

Må de kjøre bil til byen - i så fall er nok opplagt Nesodden langt unna .. men om man ikke er avhengig av bil på dagtid - er det jo greit å kjøre til fergen..

(men jeg har kanskje ikke lest alle innleggene godt nok :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Mannen min må ha bil på dagtid. Desverre. Dete rdet som gjør alt så vanskelig, er store sjanser for at det blir rekkehus i oslo i steden, men har liksom ikke så lyst til det. Ønsker meg hus :-? :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...