AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #21 Skrevet 2. april 2020 Jeg har sluttet å handle fordi vi begge nå er uten jobb. Jobben min ryker helt, men mannens jobb er forhåpentligvis der i fremtiden. Når vi ikke vet hvordan fremtiden kommer til å bli så bruker vi ikke penger på annet enn faste utgifter og mat. Anonymkode: fde6d...6f2 2
Nerine_ Skrevet 2. april 2020 #22 Skrevet 2. april 2020 Jeg handler som normalt i lokale butikker jeg gjerne vil ha etter denne krisen. 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #23 Skrevet 2. april 2020 Bruker mer penger på mat enn jeg vanligvis ville ha gjort . Noe må man jo kose seg med...Jobber mye så har ikke tid til å dra i andre butikker. Men når alle butikker åpner og samfunnet blir tilnærmet normalt skal jeg ta en skikkelig shoppingrunde . Både for å kjøpe ting vi trenger og for å støtte de lokale butikkene. Anonymkode: f8627...e65
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #24 Skrevet 2. april 2020 Handler nå kun det jeg trenger av mat osv. Er hjemme med barn og vil ikke ta de med på butikken. Er også permittert, så om det vedvarer går jeg kraftig ned i lønn. Kan ende med å bli arbeidsledig også. Så ikke ikke smart å sløse nå. Anonymkode: 49bf7...a13 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #25 Skrevet 2. april 2020 Jeg har bestilt produkter fra lokale butikker som jeg vanligvis ville oppsøkt. Flere butikker tar Vipps, og flere tilbyr gratis hjemlevering, jeg ber dem legge varene i postkassen eller utenfor døren. Da støtter jeg fysiske butikker, hjelper hjulene til å gå rundt og minimerer smittespredning samtidig som jeg kjøper det jeg trenger/vil ha. Anbefales:-) Anonymkode: 75d46...d59 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #26 Skrevet 2. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Folk handler inn for flere dager av gangen nå. Som er veldig bra så lenge det ikke er snakk om hamstring. Smittefaren blir redusert, så det er bare bra! Men jeg er litt bekymret for hvor mange som tenker å handle inn til påske rett før påske. At det da blir kø og kaos som vanlig før høytid i butikkene. Dette tror jeg flere folk bør tenke på å handle litt tidligere inn. Det har vi tenkt. Anonymkode: 5dad5...966 Tror nok butikkene holder åpne denne påsken. Anonymkode: 6e344...9c0
Gjest Forumhei Skrevet 2. april 2020 #27 Skrevet 2. april 2020 2 timer siden, Humas skrev: Regjeringen sier de som ikke er isolert eller i karantene kan handle. Hvorfor har 'alle' sluttet? Hold god avstand og vask hender grundig når du kommer hjem. Viktigere enn noen gang å handle lokalt for at butikkene kan overleve. Alle er vel ikke på felgen økonomisk? Jeg har ikke god råd, men mye jeg trenger til vår og sommer .De ansatte der jeg handler (som fortsatt Har åpent) er takknemlige. Det Jeg har lært av denne krisen at penger er alfa omega, så jeg og partner har sakt opp DIV medlemskap og skal være mindre Materialistiske fremover, ingen av oss har mistet jobben men vi ønsker buffer tilsvarende 1 x årslønn til fremtidige ufokuserte situasjoner. vi skal også bygge et hjemme studio for trening ( si opp gym medlemskap på 1000 kr for oss begge) samt bygge et lite nød lager i kjelleren med div mat og overlevelse utstyr 😅😉. Vurder å lage et safe rom også, som man bare kan luke fra innsiden, en skjult dør, et sted familien kan gjemme seg om noen tar seg inn.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #28 Skrevet 2. april 2020 Jeg handler hver dag. Anonymkode: 3000c...851
Gjest Albbas Skrevet 2. april 2020 #29 Skrevet 2. april 2020 Det er ikke matvarer det siktes til når man oppfordrer folk til å handle, matbutikkene er tross alt ikke de som sliter. Grunnen til at jeg ikke handler på andre butikker enn matbutikker: - kan ikke ta buss - jeg dasser bare hjemme og har derfor ikke lyst på nye klær eller lignende - jeg må dra ut alene, uten familien (umulig å holde styr på små unger) , og det er veldig sjelden det passer at jeg drar fra en sliten mann i pappaperm bare for å vise økonomisk solidaritet med butikkene - alle kafeer i byen er stengt, halve gleden med å handle er borte når jeg ikke kan kjøpe meg en kaffe - veldig mange butikker er stengt Så, ja... Det er jo null poeng for meg å dra til byen, det er helt dødt der. Jeg har bestilt en kjole fra favorittbutikken min, ble levert på døra, men jeg gjorde det mest for å støtte butikken...
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #30 Skrevet 2. april 2020 Fordi folk allerede har hamstret mat og dopapair for resten av livet. Anonymkode: 089f3...81a
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #31 Skrevet 2. april 2020 Alle butikkene vi brukte å handle nødvendige ting fra holder stengt. Vi handlet brukte klær, møbler og annet fra lokale bruktbutikker og også loppemarkeder pga økonomi og miljøvennlighet. Nå som alt er stengt har vi ikke den muligheten og må basere oss på shoppestopp inntil videre unntatt enkelte nødvendigheter som undertøy. Det kjøper vi alltid nytt fra nettbutikker. Vi merker at vi ogs surfer mindre på finn.no da vi ikke har bil og ikke kan reise med buss eller trikk. Anonymkode: 79e8e...0b6 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #32 Skrevet 2. april 2020 Hverken moteklær/sko, negledesign, frisører, interiør, kafeer, restylane/botox-sjapper og andre butikker som er stengt nå er egentlig særlig nyttige, annet enn før den som tjener penger på dem og de som følger at slik shopping gjør mening i innholdsløse liv. Folk klarer seg utmerket uten. Anonymkode: edae1...4ff 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #33 Skrevet 2. april 2020 Pleier bare å handle ting og tang til jul. Og litt på sommeren. Dvs hvert halvår. Har aldri skjønt folks handlegalskap. Er vel kanskje nå det blir ekstra synlig hvor mange unyttige krimskrams butikker som eksisterer. Butikker som vi egentlig ikke på død og liv trenger. Anonymkode: c45d8...f82 2
Gjest Villfisker Skrevet 2. april 2020 #34 Skrevet 2. april 2020 Handler det jeg trenger. Shopping er ikke akkurat det beste å gjøre denne tiden heller. Folk har vel også mindre penger nå, siden så mange er permiterte.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #35 Skrevet 2. april 2020 Handler på matbutikken, polet og apotek. I tillegg handler jeg i bokhandelen jeg jobber i. Trenger ikke ting fra andre steder. Drar ikke på shopping ellers, så ser ikke noen grunn til å starte nå. Er student og må uansett være forsiktig med økonomien nå. Anonymkode: 7af39...c61 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #36 Skrevet 2. april 2020 Vi handler hver uke eller annenhver uke som vanlig. Har kun nødvendigheter på handlelisten ellers (linsevæske, medisiner). Har alt vi trenger, hvorfor skal vi kjøpe bare for å kjøpe? Det pleier jeg ikke å gjøre, det blir helt feil for meg Anonymkode: 71021...a40 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #37 Skrevet 2. april 2020 4 hours ago, Humas said: Regjeringen sier de som ikke er isolert eller i karantene kan handle. Hvorfor har 'alle' sluttet? Hold god avstand og vask hender grundig når du kommer hjem. Viktigere enn noen gang å handle lokalt for at butikkene kan overleve. Alle er vel ikke på felgen økonomisk? Jeg har ikke god råd, men mye jeg trenger til vår og sommer .De ansatte der jeg handler (som fortsatt Har åpent) er takknemlige. Hvorfor skal vi ut å handle nå? Kan ikke komme på en eneste hod grunn til å dra ut å hangle annet enn mat. Anonymkode: 14fa8...5e2 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #38 Skrevet 2. april 2020 Jeg har ikke tid til shopping! Jobber stort sett hele den tida andre butikker enn dagligvare er åpne (hvis de i det hele tatt er åpne). Lørdag? Jeg jobber uansett hvilken ukedag det er. Og siden jeg går i uniform på jobb har jeg null behov for nye klær i overskuelig framtid. Og påskepynt har jeg mer enn nok av. Anonymkode: 3e8bc...3a8
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #39 Skrevet 2. april 2020 Ser ikke noe grunn til å gå inn i en butikk for å bare kikke når man vet at det kan henge dråper av koronasmitte i luften 1 -3 timer, og det vil det vel gjerne gjøre i en butikk hvor luften er nærmest stillestående. Hvorfor skal jeg utsette meg selv for den faren når jeg ikke må ha noe i den butikken? Anonymkode: f787b...f83 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #40 Skrevet 2. april 2020 Håper vi kan lære noe av denne situasjonen, og kanskje begynne som sånn nå og handle mer, for så å slippe å dra i butikkene så ofte. Du får så mye bedre tid om du tar en storhandel for en uke eller måned, enn å renne ned på butikken hver dag. Tenk litt over det. Anonymkode: 9b722...84e 1
Fremhevede innlegg