AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #41 Skrevet 2. april 2020 Må ta buss for å komme til andre butikker enn dagligvare, og det frister lite. Har likevel hatt to turer til et kjøpesenter de siste tre ukene for å kjøpe noe jeg trengte, og prøver å gjøre det så raskt og effektivt som mulig. Anonymkode: 8016b...96a 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #43 Skrevet 2. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal vi ut å handle nå? Kan ikke komme på en eneste hod grunn til å dra ut å hangle annet enn mat. Anonymkode: 14fa8...5e2 Holde på arbeidsplasser. Holde i godt utvalg i Norske butikker. Bidra til å holde økonomien i gang. Ha mange store og små prosjekter å a tak i på hjemmebane. (kjører fra dør til dør, spriter, kladder ikke på ting, har en handleliste, er ute av huset en gang i uka, så utgjør ingen risiko for andre). Anonymkode: eb1c9...a9f 3
Jr.Garcon Skrevet 2. april 2020 #44 Skrevet 2. april 2020 7 timer siden, Humas skrev: Regjeringen sier de som ikke er isolert eller i karantene kan handle. Hvorfor har 'alle' sluttet? Hold god avstand og vask hender grundig når du kommer hjem. Viktigere enn noen gang å handle lokalt for at butikkene kan overleve. Alle er vel ikke på felgen økonomisk? Jeg har ikke god råd, men mye jeg trenger til vår og sommer .De ansatte der jeg handler (som fortsatt Har åpent) er takknemlige. Jeg handler kun mat en gang i uken sent på kvelden. Hvorfor? Fordi jeg overhodet ikke vil risikere å få lungepest fordi jeg absolutt "må" en tur på Jula og Panduro.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #45 Skrevet 2. april 2020 Hadde shoppet mer om det ikke var for det at jeg jobber med de aller svakeste og at jeg ikke orker smitteregime-helvete på jobb. Slik tenker alle kollegaene mine også, de går knapt på matbutikk og noen omgås ingen utenom familie. Anonymkode: cf270...181
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #46 Skrevet 2. april 2020 Kan ikke svare for andre, men jeg er på aap pga sykdom og mannen jobber ett sted hvor de har begynt å permittere -vet ennå ikke om han blir berørt. Men da passer vi på nå å fylle opp bufferen mest mulig i tilfelle vi blir to med redusert inntekt i husholdningen en periode. Da ryker det å handle annet en det som er høyst nødvendig. Anonymkode: 2d19e...349
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #47 Skrevet 2. april 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Bussing frarådes og dermed handler jeg kun på nærbutikken. Det er matbutikker jeg handler i og jeg storhandler hver fjortende dag. Impulskjøpene har opphørt. Jeg har blitt mere fornuftig. Trenger jeg andre ting så handler jeg på nett og henter det i min nærbutikk. Anonymkode: a00f9...fc5 Her har jeg tatt bussen og da har det vært mye mindre folk enn vanlig, så her anser jeg det som trygt. Ellers handler jeg mat på nærbutikken og er lite på kjøpesenter. Nå bor ikke jeg i Oslo eller andre byer i sør. Anonymkode: 6ba0e...060
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #48 Skrevet 2. april 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror nok butikkene holder åpne denne påsken. Anonymkode: 6e344...9c0 Er det blitt snakket å holde åpent? Har ikke fått med meg det. Anonymkode: 5dad5...966
Million Skrevet 4. april 2020 #49 Skrevet 4. april 2020 (endret) I dag var jeg på det lokale storsenteret for å hente en pakke på post-i-butikk der. Jeg ble forbløffet da jeg gikk inn inngangen. Det krydde av folk overalt. Jeg så at ene kafeteriaen og McDonalds var stengt der, men ellers var det massevis av folk i gangene rundt om på senteret og i dagligvarebutikken der. Som en hvilken som helst normal lørdag. Hadde egentlig tenkt meg på apoteket i samme slengen, men droppet det da jeg så køen der inne... Det var i alle fall ikke inntrykket jeg fikk i dag, at "alle har sluttet å handle". Jeg ble veldig overrasket, for jeg forventet å finne et nesten folketomt senter, med kanskje bare noen i matbutikken. Den var full. Endret 4. april 2020 av Million
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #50 Skrevet 4. april 2020 Jeg har ikke økonomi til å handle noe som helst nå, så inntil jeg enten får et jobbtilbud eller økonomisk sikring fra NAV, blir matbudsjettet helt minimalt og underholdningsbudsjettet på null. Anonymkode: 9ad5c...04b
Fremhevede innlegg