Gå til innhold

Hvorfor lærer gutter aldri!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hvorfor lærer gutter aldri?? Ikke kritiser ei premenstruell jente!! Som om jeg er interessert i å vite hvordan en eksakt skal koke poteter når jeg har humør som hopper fra dyp depresjon til utrolig glede og har ei uke med mareritt foran meg. Jeg krever å bli fritatt fra kritikk denne uka, hvis ikke gjør den personen det på eget ansvar... Jeg føler meg tjukk, stygg, deppa å det som verre er, så vær så snill ikke kritiser meg for noe mer!!

Måtte bare få ut litt agresjon.

Nå står han heldivis å koker de forbanna poteten selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Ja, jeg skjønner deg. Men er det så ille da?

Tror noen av oss kvinner for lett tyr til kritikken noen dager også.

Altfor lett å kritisere.

Men ellers så forstår jeg så godt hva du mener. Er nærtagende selv på disse dagene.

En kvinne ble visst frikjent for mord for noen år siden i England!!!!!!!!!!!!!!

Hun var ekstrem premenstruell. :evil: Det sier litt om hvor sterke krefter vi har med å gjøre her!

Jeg oppfordrer ikke til mord akkurat. Prøvde bare å belyse littegrann jeg.

Ro deg ned du, så går det nok bedre!

God bedring!!!!!!!!!!!!!!! Hvis jeg kan si det på den måten da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvis det er sånn at gutter må gå på tå rundt premenstruelle kjærester, må det vel være sånn at jenter må gå på tå rundt menn som er voldelige når de er tomme for argumenter også, da...

"han vet jo at jeg ikke tåler kritikk når jeg har PMS" likner mistenkelig på "hun vet jo at jeg slår når jeg er tom for argumenter".

Eller kanskje det er bedre om alle tar ansvar for sine egne handlinger uansett om de er premenstruelle, fulle, sure, trøtte, har slutta å røyke eller i bakrus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker å bli fritatt for kritikk, urettmessig kjefting og skriking hver måned!

Etter noen dager kommer hun som regel og er flau, men så er det på an igjen neste måned...

Det er slitsom og frustrerende!...

En går rundt på tærne, livredd for å gjøre noe galt... Og hva skjer? Slutt å liste deg rundt for f**! Skriker hun!... Blir nervøs av at du lusker deg rundt og ser redd ut, jeg er da for f**n ikke noen psyko heller!... Kom og hold rundt meg din K**d, i stedet... NÅÅÅH!!!...

Så jeg løper skrekkslagen bort og holder litt da.... Så går jeg bort for å ta en telefon.... Men kommer ikke menge skrittene ut på gulvet før: Deter var da J**li med bråk da!.... Ser du ikke at jeg sitter her og ser på tv!...

Og PRØV å kommentere at hun har ødelagt noe, eller foreslå bedre måter å gjøre noe på... Da kommer eder og galle singlende i veggen ved siden av hodet... SLAM!...

Nei, ettvert første spmål til damer en blir kjent med burde være: Er du plaget av pms...

:wink:

Slik fortsetter dagene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ekstremt plaget med PMS, og det er søren meg ikke morsomt! Etter Lasses beskrivelse så skal i hvertfall jeg skjerpe meg! Jeg ser på min kjære som et monster på handletur, hvordan må han oppfatte meg når jeg en uke før mens, er som en rasende furie som vil krangle og komme med usaklige kommentarer??

I morgen den dag går jeg inn på Helsekost å kjøper nattlyskapsler, og kanskje humøret går til topps!! :-))

Nei jenter dette må vi gjøre noe med! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er heldigvis ikke så ille plaget, men av og til så ser jeg jo selv at jeg er urimelig mot min mann. Klarer heldigvis å ta meg i det og be om unnskyldning hvis jeg allerede har latt det gå utover han.

Syns det er skikkelig dårlig å skjelle ut mannen sin etter noter og så skylde på PMS. Det er jo ikke deres feil vel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke innlogget Sissi

Hvorfor kan ikke kvinner få lov å være sinte, sure, vrange etc. uten å skylde på pms? Er det et eller annet i vårt samfunn/vår kultur som gjør at kvinner ikke skal være sinte og aggressive, slik at pms er en god unnskyldning for å få lov og være det? Jeg får ofte en følelse av nettopp det. Selv er jeg ikke veldig plaget, men kan merke en økt hissighet i dagene før mens - noen ganger. Men det betyr da vel ikke at det bare er da jeg kan være sint eller si fra om noe ergrer meg? Ei heller at jeg har "rett til" å oppføre meg som en drittsekk! Er dere sånn i jobbsammenheng også? Personlig ville jeg ikke tatt en dame som skyldte sin dårlige oppførsel på pms spesielt alvorlig i jobbsammenheng!

Jeg tror det hadde blitt mindre styr om pms dersom kvinner i større grad tillot seg å være sinte når de var det, og ikke bare 1 gang i mnd når de har en unnskyldning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis er dette noe vi menn lærer å forholde oss til med årene.

Vi kan ikke annet enn å være tøffel en uke i mnd, og allikevel få kjeft for det!

Hva vi gjør spiller egentlig liten rolle, det er som regel feil uansett.

Men jeg respekterer at kvinner er sånn, og forstår at dette ikke er noe de selv ønsker, eller gjør med vilje.

Når de krever mye fra meg en uke i mnd, må de godta kravet tilbake uka etter! Så blir det rettferdig å greit å leve med.

Jeg må liste meg rundt å få kjeft, hun må uka etter hoppe i høyet når JEG ønsker det. Fordelen er at hun får ikke kjeft engang!

For at vi menn er kronisk kåte er jo ikke noe vi ønsker eller gjør med vilje heller!!!!!!!!!!!!!!!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heldigvis ikke plaget av PMS den ene uka i måneden, jeg blir ikke helt psyko pga det... men resten av måneden derimot....!!! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mannegjest

Vi gutta har det ikke så greit hele tiden vi heller. Har vi da også en uke i måneden "å gå på" med tabber, bæljing og kjefting. Kona mi er ikke veldig plaget, men det er ikke så vanskelig å merke når hun er PMS. Hun kommer (nesten) alltid og ber om unnskyldning dagene etter. Får vi gutta like stor "tabbekvote"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heldigvis ikke plaget av PMS den ene uka i måneden, jeg blir ikke helt psyko pga det... men resten av måneden derimot....!!!  :sjarmor:

:hoho: me too!!! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lasse: :hoho::hoho::hoho::hoho::hoho:

Unnskyld at jeg ler av det, men har litt vanskelig for å tro det der.. Det var mer komisk for meg :hoho::hoho: .

Mange er kanskje litt turbulente ved pms, men det finnes vel grenser... eller kanskje ikke......

Jeg kjenner meg absolutt ikke igjen, så kanskje det er derfor at jeg må le... 8)

Og til gjesten som starta denne tråden...

Det er vel ikke gutten som må lære i disse tilfellene :wink:

De skulle vel heller hatt en medalje eller noe, som klarer å holde ut med slike pms jenter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan ikke kvinner få lov å være sinte, sure, vrange etc. uten å skylde på pms? Er det et eller annet i vårt samfunn/vår kultur som gjør at kvinner ikke skal være sinte og aggressive, slik at pms er en god unnskyldning for å få lov og være det? Jeg får ofte en følelse av nettopp det. Selv er jeg ikke veldig plaget, men kan merke en økt hissighet i dagene før mens - noen ganger. Men det betyr da vel ikke at det bare er da jeg kan være sint eller si fra om noe ergrer meg? Ei heller at jeg har "rett til" å oppføre meg som en drittsekk! Er dere sånn i jobbsammenheng også? Personlig ville jeg ikke tatt en dame som skyldte sin dårlige oppførsel på pms spesielt alvorlig i jobbsammenheng!

Jeg tror det hadde blitt mindre styr om pms dersom kvinner i større grad tillot seg å være sinte når de var det, og ikke bare 1 gang i mnd når de har en unnskyldning!

Amen, Sissi! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lasse:

Hvordan kan det få fram poenget hvis det ikke er sant :wink:

Men ok.......Jenter og pms er en ting.....hm.... føler det ikke gjelder meg....

Ja jeg må være unik :lol::P:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

omtrent en tredjedel av alle kvinner har dette i noen grad, mens en liten del - omtrent 5 prosent - har store plager.

Så det er vel ikke akkurat som PMS er et stort problem..:)

Jeg kjenner meg ikke igjen,,,

Mensen gir vel ingen kvinne rett til å "dælje løs" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som eksen uttalte det; "Mensen er ikke noe problem for meg, eller mine nærmeste, jeg er like sur og grinete hele tiden uansett!"

Tror faktisk det er lite poeng der, som Sissi nevnte, at hvis kvinner var litt sinte ellers også, uten å måtte gjemme seg bak PMS, så ble ikke denne uka i mnd så fremtredende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...