Gå til innhold

Flere som bor ekstremt trangt?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bodde i flere år på 13 m^2 inkludert bad og kjøkken, elsket det 😃 Da kjæresten flytta inn ble det noe trangt om plassen, men det gikk det og, de månedene det pågikk 😛

Anonymkode: 6b817...57f

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Bodde i studentleilighet på 12 kvm (jepp, fullveldig leilighet, med både eget bad og kjøkkenkrok med både komfyr og kjøleskap). Var en omgjort container, eller hva jeg kan kalle det. Superbra planløsning, senga var like lang som bredden på rommet, og det var utrolig god plass til å være en så liten leilighet. Var til og med plass til en liten yttergang. Stortrivdes!

Deretter kjøpte jeg min første leilighet, den var på 28 kvm + balkong på 7 kvm og innebod på 5 kvm (som jeg gjorde om til walk-in-closet) + 1 stor kjellerbod. Jeg følte faktisk at plassen var MYE større enn det kunne høres ut som, og min samboer og jeg bodde der sammen i ett år fram til vi kjøpte nåværende leilighet på 85 kvm.

For meg har planløsning mye å si, og jeg trives bedre i mindre boenheter enn store hus.

Endret av SPOCA
  • Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, SPOCA skrev:

For meg har planløsning mye å si, og jeg trives bedre i mindre boenheter enn store hus.

Planløsning har alt å si. Jeg vokste opp i et hus på over 250 kvm, men synes alltid det hadde dustete løsninger mtp hvor rom var plassert, formen på de osv.

Merker at i leiligheten jeg bor nå så er det plass til et soverom til, som hadde vært meget praktisk av diverse grunner, men da må det gjøres altfor mye her.

Fordelen med å kunne bygge noe nytt er å velge ut en bolig med god planløsning.

AnonymBruker
Skrevet

Bodde først på 18 kvmt, så 24 kvmt. Nå bor jeg på 33 kvmt. Det er noe trangt synes jeg, men jeg er evig takknemlig for at jeg faktisk har fått kjøpt noe eget i Oslo som har egen sovealkove og er rett ved Majorstuen... Så, det er verdt å bo trangt  :)

Anonymkode: 8af6e...c3e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts du må lære deg at alle er like. Om fleste parten ikke synes det er lite plass så er det sånn for alle :) Hvis du har lest igjennom denne tråden så finner du ut at det er akkurat sånn :) Så det er mest sannsynlig noe gale med deg.

🙄

Anonymkode: b0052...a91

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bodde i 12 kvm alene og det var egentlig helt greit, men måtte dele bad med en fremmed. 
Nå bor jeg i 120 kvm, 2 personer og en snart-tenåring. Og det er veldig trangt for vi går mye oppå hverandre. Ingen mulighet for å lage til ett lite ekstra oppbevaringssted hvis vi vil gå litt vekk. 

Anonymkode: 946de...40c

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor to voksne og et barn (snart 2 barn) på ca 70 kvadrat. Ikke lite i kvadratmeter, men sykt dårlig romløsning i leiligheten. Vi ønsker oss ny plass å bo til mini kommer, men ikke nødvendigvis større, men bedre planløsning.

Anonymkode: 78dcc...80f

AnonymBruker
Skrevet
På 3.4.2020 den 13.40, AnonymBruker skrev:

Vi bodde en periode på 120 m2 2 voksne og 3 barn. Det gikk siden vi viste det var midlertidig, huset var nytt og veldig praktisk og det at vi oppbevarte alt av ekstra ting og sesongting på et annet sted. Skulke jeg bodd alene er det minste jeg ville bodd på rundt 80 m2.

Anonymkode: cde92...877

Vi bor to voksne og to barn på 120 kvm, og syns vi har et hav av plass. Skulle jeg bodd helt alene ville jeg hatt 50 kvm. 

Anonymkode: fe935...d4c

AnonymBruker
Skrevet

Nordmenn er bortskjemte med store leil og hus. Særlig de som bor landlig el på bygda. Jeg har et vennepar som har kjøpt seg leilighet på 150 kvadrat på Frogner- de er to stykker. Hva i huleste skal de med det? De har ikke barn og ikke dyr. 

Anonymkode: 05e41...ac9

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nordmenn er bortskjemte med store leil og hus. Særlig de som bor landlig el på bygda. Jeg har et vennepar som har kjøpt seg leilighet på 150 kvadrat på Frogner- de er to stykker. Hva i huleste skal de med det? De har ikke barn og ikke dyr. 

Anonymkode: 05e41...ac9

Hvorfor skal du legge deg opp i hvor stor bolig andre har? Her oser det av misunnelse!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor på ca 25kvm med 2 katter og også nå min tenåringsdatter. Trangt ja, men med grei planløsning så går det greit.

Anonymkode: 2d123...4f3

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor på ca 25kvm med 2 katter og også nå min tenåringsdatter. Trangt ja, men med grei planløsning så går det greit.

Sover du på sofaen og hvor sover din datter? Har du soverom?

Anonymkode: 732a1...c54

AnonymBruker
Skrevet

Ja, sover på stua. Har soverom ja. 

Skrevet

Jeg bodde før på 20 kvm med en stor hund. Det gikk, kjøkkenet var plagsomt lite og badet overraskende stort. Dessverre ikke noe balkong eller uteplass.

Flyttet til 35kvm, skaffet meg enda en stor hund. Og til slutt en gubbe. Da ble det for trangt! Hadde derimot badet vært 3kvm større, hadde ting vært enklere. Med et helt bad på under 2kvm så blir det litt for trangt..  Hadde det kun vært meg og hundene hadde vi fortsatt bodd der. 

AnonymBruker
Skrevet

Morsom tråd!

Vi bodde 2 voksne og 2 barn på 60 kvm og det var jammen trangt! Så flyttet vi 2 voksne og 3 barn i 100 kvm og det var fortsatt veldig trangt. Nå er vi 2 voksne og 3 barn i 180 kvm og jeg synes det er romslig nok. 

Anonymkode: 11886...1ca

AnonymBruker
Skrevet

Vi bodde 2 voksene og et barn på 57m2. 2soverom. (Riktig nok hadde vi en gigantisk platting som gjorde at vi hadde dobbelt så mye plass om sommeren.) Det gikk helt strålende, men var trangt om vi ville ha besøk og vi hadde ikke plass til spisebord til mer enn 5 pers inne. Men vi var strålende fornøyd med å bo slik!

Vi flyttet når vi skulle få barn nr.2 og nå har vi 198m2 over 3 plan. Merker at dette egentlig er for stort, den øverste etasjen blir aldri brukt. I leiligheten hadde vi orden og systemer og totalvask ble gjort unna på et par timer. Nå er det hundre forskjellige steder ting kan ha blitt lagt, og synes vi vasker og rydder konstant! Men, vi har god plass til å ha hele slekta på søndagsmiddag, og barna kan ha masse besøk uten at vi går oppå hverandre. Så det er pluss og minus. 

Anonymkode: cd434...f0b

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Merker at dette egentlig er for stort, den øverste etasjen blir aldri brukt.

Barna dine kommer nok til å elske denne etasjen når de er i tenårene 🙂 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...