AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #21 Skrevet 3. april 2020 2 voksne og 1 barn på 51m2 (har stor bod i tillegg). Bor sånn fordi vi sparer til EK i Oslo - men vil ha eget soverom til 6åringen om ikke så lenge helst. Anonymkode: 43e5d...34f 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #22 Skrevet 3. april 2020 7 hours ago, asterix said: Vi bodde faktisk to voksne og 8 barn på 40 kvm i en periode på 8 mnd en gang. Det gikk bra det også. Du vinner denne Anonymkode: 7dd93...17c
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #23 Skrevet 4. april 2020 Jeg og min tenåringssønn bor på 43 m2 og synes vi har god plass. Planløsning har alt å si, og her synes jeg vi får maksimalt ut av arealet. Vi har to soverom (mitt er bare 6 m2) I tillegg har vi egen overbygd platting ved inngangspartiet og en ganske romslig balkong ut fra stua. Tidligere bodde et barn til hjemme og det gikk greit det også, for da sov jeg på stua. Den gangen var planen egentlig å kjøpe noe større et rimeligere sted, men er så fornøyd med både selve leiligheten og beliggenheten at jeg droppet flytteplanene Anonymkode: 3c018...02d 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #24 Skrevet 4. april 2020 Jeg bor alene på 36kvm. Syns det er romslig bortsett fra stue/kjøkken rommet. Uansett hvordan jeg møblerer er det litt snaut. Anonymkode: 8575d...2c6 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #25 Skrevet 4. april 2020 Leser denne tråden å er glad jeg bor i enebolig, og har 35 m2 stue som jeg synes er liten Anonymkode: c1411...b26 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #26 Skrevet 4. april 2020 På 3.4.2020 den 13.46, AnonymBruker skrev: 120 kvadrat er da ikke lite. Dere er bortskjemte og ekstremt kravstore. Anonymkode: 0ac7c...e77 Jo vi synes det var veldig trang. Nå bor vi i nytt hus på over 400m2 og det er helt passe for oss😊 Anonymkode: cde92...877 1
Cornelia Skrevet 5. april 2020 #27 Skrevet 5. april 2020 Det er veldig trangt her jeg bor og jeg sover på sofaen i stua.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #28 Skrevet 5. april 2020 Nei, vi bor 2 voksne på 192 kvm og jeg syns det er passelig. Anonymkode: 29a5a...808
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #29 Skrevet 5. april 2020 Vi bor 2 voksne, 2 hunder og en 14 åring på 74 kvm. Egentlig en 3 roms som vi har bygget om til 4 roms. Jeg og mannen har soverom på 6,5 kvm. Mannen har et spillerom/gjesterom på 8 kvm og datteren sitt rom er på 20 kvm. Vi har litt liten stue, lite kjøkken og bad, men vi har 15 kvm stor balkong som veier opp for det i sommer mnd. Nå i disse tider har vi med hver vår PC eller tvspill på hvert vårt rom hvis vi vil være i fred, mens bikkjene får sofaen i stua 😊. Funker greit for oss altså. Men, vi er ikke så kravstore så lenge vi har en dør å lukke når vi vil ha fred og privatliv. Anonymkode: 181a6...fa0
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #30 Skrevet 5. april 2020 Vi er en voksen og ett barn på 55 kvadrat. Det funket helt fint. Barnet har soverom, mens jeg har alkove i stuedelen. Det eneste jeg kunne ønske meg var litt større kjøkken, men utrolig hva man venner seg til. Smart innredning og smarte oppevsringsløsninger hjelper også. Det er i tillegg høyt under taket, så det virker litt større enn det er. Anonymkode: 5d4be...f60 1
Jytte Skrevet 5. april 2020 #31 Skrevet 5. april 2020 Har bodd på 52 kvm. med barn og samboer. Det gikk bra siden han var flink til å ha orden i skapene og i boden. Barnet hadde da eget rom på cirka 10-12 kvm. Vi hadde en alkove i stua med skyvedør. Det var heldigvis vindu i alkoven. Nå bor jeg alene og synes jeg bor trangt, vel og merke, hvis jeg ikke holder det ryddig. Har ca. 39 kvm pluss stor veranda og to boder. Det er trangt, men det går. Har pusset opp så kjøkkenet har blitt større og fått laget et lite soverom. Stua virker også større etter oppussing. Men klart, jeg savner å ha et eget hus igjen, med hage, hobbyrom og gjesterom. Får tenke at jeg sparer miljøet ved å bo på et mindre areal. Heldigvis er det stille og rolig her, naboene er hyggelige og på høflig hils. Aldri noe bråk, og det er gull.
poli10 Skrevet 5. april 2020 #32 Skrevet 5. april 2020 Jeg bor alene og har 600 kvm. Bare sånn for å bli med på overdrivelsene i tråden her. 3
Miss-Grey Skrevet 5. april 2020 #33 Skrevet 5. april 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor alene på 36kvm. Syns det er romslig bortsett fra stue/kjøkken rommet. Uansett hvordan jeg møblerer er det litt snaut. Anonymkode: 8575d...2c6 Samme her! Eller, jeg har 38 kvadrat, og synes at det er mer en nok plass til én person. Bodde tidligere med en samboer på 36 kvadrat, og det fungerte helt fint. De første årene i byen bodde jeg på 11 kvadrat, for å spare til egenkapital. Det gikk også helt fint i en overgangsfase. Har flyttet fra bygd til by. Dersom jeg snakker med folk fra hjemplassen min synes de at det er «ekstremt å bo på så liten plass». Der bor nesten alle i eneboliger, og kvadratmeterprisen er vesentlig lavere enn her. Men i praksis tror jeg at mye av plassen brukes til å lagre ting som ikke er så mye i bruk. De fleste av oss trenger ikke så mye plass, dersom man klarer å prioritere eiendelene sine litt. 1
Miss-Grey Skrevet 5. april 2020 #34 Skrevet 5. april 2020 På 3.4.2020 den 14.07, AnonymBruker skrev: 2 voksne og 1 barn på 51m2 (har stor bod i tillegg). Bor sånn fordi vi sparer til EK i Oslo - men vil ha eget soverom til 6åringen om ikke så lenge helst. Anonymkode: 43e5d...34f Det med bod er skikkelig undervurdert, synes jeg. Da jeg skulle kjøpe leilighet var jeg den eneste som ba om å få se boden på visninger. I noen Oslo-leiligheter er jo boden på 1 x 1 kvadratmeter (i praksis - et skap med hengelås). I min nåværende leilighet er boden på ca. 7 kvadrat, og ligger i samme etasje. Jeg bruker den aktivt, og lagrer støvsuger, rengjøringsutstyr, sesongklær/-sko, trillekofferter, etc. Det er en enorm avlastning, og gjør at jeg kan prioritere plassen i leiligheten godt. Mange av de som bor i enebolig og tenker at de aldri kunne bodd på «så liten plass» glemmer nok at en del borettslag har store boder, sykkelrom, rom til lagring av barnevogn, hobbyrom, etc. Det hjelper på! (Forøvrig skjønner jeg godt at dere ønsker dere et eget rom til seksåringen!) 5
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #35 Skrevet 5. april 2020 Bodde på en 24 kvadrats ettroms som student. En ganske stor bod i et annet bygg (upraktisk). Fungerte helt greit, men veldig irriterende å ikke kunne innrede/bygge om litt. Mye som kunne blitt mer praktisk med noen enkle grep. (Feks hel vegg med skap og nedfellbar seng med sofa under, heldekkende TV-vegg... Anonymkode: 753f6...fe0
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #36 Skrevet 6. april 2020 Vi bodde to voksne og ett barn på 50kvm. Det gikk jo greit og relativt grei planløsning. Nå har vi kjøpt et rekkehus på 150kvm, Og må innrømme at det er ganske mye mer behagelig. Anonymkode: 37125...451
Jytte Skrevet 6. april 2020 #37 Skrevet 6. april 2020 (endret) 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi bodde to voksne og ett barn på 50kvm. Det gikk jo greit og relativt grei planløsning. Nå har vi kjøpt et rekkehus på 150kvm, Og må innrømme at det er ganske mye mer behagelig. Anonymkode: 37125...451 Jeg må hevde at jeg ikke syntes 52 kvm var trangt med ett barn og samboer. Planløsningen var bra, og min samboer så løsninger jeg ikke ville sett selv. Vi hadde både hver vår kontorplass, spisebord, kjøkkenbord på kjøkkenet, hjørnesofa, tv, bokhyller i massevis, barnet hadde eget rom, vi hadde en romslig alkove med skyvedør og vinduer, pluss en liten balkong, garasje, og bod og vaskeri i kjelleren, og en liten hageflekk om vi ville. Har bodd alene på 80 kvm. Gjesterommet ble som regel brukt til å lagre bøker og rene klær og papirer. Badet var litt for stort til mitt bruk. Stua var liten, men med åpen kjøkkenløsning gikk det greit bare jeg husket på å bruke oppvaskmaskinen. Grunnen til at jeg nevner det siste er at det blir mer å vaske. Men jeg savner hobbyrom. Når jeg bodde alene på åtti kvm. brukte jeg kjøkkenet som hobbyrom og deler av stua som kontor. Der hadde jeg også utebod, garasje og en ok hage. Har bodd andre og større steder også, og det kjentes bra, men da hadde jeg samboer. Fire soverom var kjekt da, så hadde jeg et eget (det største) som jeg brukte som hobbyrom (selvfølgelig). 39 kvm som jeg har nå er for lite. Vurderer å melde meg inn et sted her i Oslo der jeg kan utfolde meg litt kreativt, men det blir ikke det samme. Endret 6. april 2020 av Jytte
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #38 Skrevet 6. april 2020 På 3.4.2020 den 7.20, AnonymBruker skrev: Jeg og ungen bor i mini-hus. 35 kvm + en hems. Elsker det 😍 Var egentlig en midlertidig løsning. Skulle bo i mini-hus på tomten til foreldrene mine mens vi bygde hus på vår tomt, men både jeg og mini elsker det så hardt at vi bare flyttet mini-huset over på vår tomt. 😀 Men siden barn vokser og får større sosialt behov etter hvert tenker jeg å bygge et tilbygg sånn at han får et større rom etter hvert. Vi har også bygd opp et annet mini-hus der vi har en slags større spisestue sånn at vi faktisk kan ha gjester uten å sette et latterlig lavt tak på hvor mange som kan komme, men dette er ikke i daglig bruk. Anonymkode: 7ce10...167 Åh, det høres så koselig ut med minihus . Har dere lov å bo i det da? På 3.4.2020 den 13.40, AnonymBruker skrev: Vi bodde en periode på 120 m2 2 voksne og 3 barn. Det gikk siden vi viste det var midlertidig, huset var nytt og veldig praktisk og det at vi oppbevarte alt av ekstra ting og sesongting på et annet sted. Skulke jeg bodd alene er det minste jeg ville bodd på rundt 80 m2. Anonymkode: cde92...877 Det er jo stort! På 3.4.2020 den 13.57, AnonymBruker skrev: Vi bor 2 voksne på 20 kvm og trives godt. Leiligheten har egen sovenisje som kan deles av med skyvedør. Du har hele 40 kvm med et lite barn. Det kan neppe kalles trangt. Anonymkode: 28f56...157 Nei det er en voksen sønn og ikke noe lite barn. Anonymkode: 732a1...c54
Purple_Pixiedust Skrevet 6. april 2020 #39 Skrevet 6. april 2020 Bodde en periode i en 43 kvadrat leilighet og det føltes for trangt. Spesielt når jeg hadde samvær med sønnene. Ene med ADHD og ja, jeg ble helt svett til tider. Når jeg var alene gikk det greit, men da også føltes det trangt. Sikkert fordi jeg har vært vant til å bo større. Bortsett fra to-tre år hvor jeg og min eks bodde på 42 kvadrat før vi kjøpte hus. Så det går vel på hva man er vant til. Nå har jeg 93 kvadrat og det er mer enn nok. Stor stue og stort kjøkken, to små soverom til sønnene og ett stort et til meg. Enda er det plass til en mann her, men det blir nok lenge til hvis i det hele tatt noen gang.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #40 Skrevet 6. april 2020 Bor i hus med for få soverom, så her er vi to voksne og to små barn på 15 kvm soverom. Anonymkode: a479a...0f7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå