Gå til innhold

Flere som bor ekstremt trangt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler at det bare er meg som bor så trangt, at jeg må sove på stua, mens ungen har soverommet som finnes i den 40kvm leiligheten min.

Flere med meg, som bor slik? 

Anonymkode: 732a1...c54

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi bodde tidligere to voksne og ett barn på 45 kvm. Det gikk overraskende fint. 

Anonymkode: 960a9...e33

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor med en stor hund på 25 kvadrat. Null stress.

Anonymkode: 7a087...452

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi bor to voksne på 45 kvm. Det går veldig fint og vi føler at vi har nok plass! Tror det handler mye om hvordan man utnytter arealet (særlig i høyden), ikke bare gulvflaten i seg selv. 

Anonymkode: e8476...141

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og ungen bor i mini-hus. 35 kvm + en hems. Elsker det 😍 Var egentlig en midlertidig løsning. Skulle bo i mini-hus på tomten til foreldrene mine mens vi bygde hus på vår tomt, men både jeg og mini elsker det så hardt at vi bare flyttet mini-huset over på vår tomt. 😀

Men siden barn vokser og får større sosialt behov etter hvert tenker jeg å bygge et tilbygg sånn at han får et større rom etter hvert. Vi har også bygd opp et annet mini-hus der vi har en slags større spisestue sånn at vi faktisk kan ha gjester uten å sette et latterlig lavt tak på hvor mange som kan komme, men dette er ikke i daglig bruk.

Anonymkode: 7ce10...167

• Liker 10
Skrevet

Vi bodde faktisk to voksne og 8 barn på 40 kvm i en periode på 8 mnd en gang. Det gikk bra det også.

• Liker 1
Skrevet

Bodde mange år på 18 kvadrat med hund og samboer. Det er litt hva du gjør det til. Jeg syntes ikke 40 kvadrat er ekstremt trangt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er to voksne og et barn på 48 kvadrat. Her fungerer det veldig fint, og tenker å bli boende frem til vi skal ha flere barn.

Anonymkode: f53ab...b1d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi er to voksne på 39 kvm, det går fint, litt lite kjøkken bare. 

Anonymkode: a3902...0d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og mannen delte et drøyt år på en hybel på 16kvm, delte kjøkken med seks andre. Som voksne i arbeidslivet delte vi en ett-roms med hems på 20-30 kvadrat i London to års tid.Gikk helt fint, hele veien, men da var vi jo mye på skole/jobb. 

Men kommenterte det senest i dag - akkurat i disse dager er første gang i livet mitt jeg virkelig verdsetter å bo stort, luftig og lyst. Jeg har aldri noengang vært så mye hjemme. 

Anonymkode: 4f9c3...203

• Liker 3
Skrevet

Tror det kommer mye an på romdelingen. Hvis det er praktisk oppdelt og man får til fine oppbevaringsløsninger, kan det gå ganske greit. Hvis det er mange merkelige løsninger med smårom, skråtak, kriker og kroker som er umulig å møblere/bruke til noe nyttig, er det mye verre.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg delte 45 kvadrat med barnet mitt, men vi sov begge to i stuedelen, mens barnets lekedel var en alkove. Ikke noe ordentlig rom, leiligheten var bare ett stort rom. 

Nå bor vi 5 kvadrat større, men leil er delt inn i kjøkken, stue og bad nede, og hems oppe. Så der oppe sover vi begge + barnet har lekekrok. Funker så fint, og vi elsker det. 

Rundt om i verden bor mange folk mye trangere enn folk flest i Norge, og det er normalen og går fint. Folk trives. Barnet mitt sier at det er bra det ikke er større her, for nå er det så koselig :)

Anonymkode: 04c9d...e00

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi bodde en periode på 120 m2 2 voksne og 3 barn. Det gikk siden vi viste det var midlertidig, huset var nytt og veldig praktisk og det at vi oppbevarte alt av ekstra ting og sesongting på et annet sted. Skulke jeg bodd alene er det minste jeg ville bodd på rundt 80 m2.

Anonymkode: cde92...877

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi bodde en periode på 120 m2 2 voksne og 3 barn. Det gikk siden vi viste det var midlertidig, huset var nytt og veldig praktisk og det at vi oppbevarte alt av ekstra ting og sesongting på et annet sted. Skulke jeg bodd alene er det minste jeg ville bodd på rundt 80 m2.

Anonymkode: cde92...877

120 kvadrat er da ikke lite. Dere er bortskjemte og ekstremt kravstore. 

Anonymkode: 0ac7c...e77

• Liker 27
Gjest Katerinaa1998
Skrevet

Jeg bor trangt, men så lenge leiligheten er ryddig og alt ser lyst ut, så funker det helt fint ☺️

Skrevet

Jeg satt akkurat og filosoferte over hva vi skal med all plassen. Det trengs jo ikke, og det blir bare så mye å rydde og vaske. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vi bor 2 voksne på 20 kvm og trives godt. Leiligheten har egen sovenisje som kan deles av med skyvedør. 

Du har hele 40 kvm med et lite barn. Det kan neppe kalles trangt.

Anonymkode: 28f56...157

Skrevet

En periode da jeg var barn bodde vi 2 voksne og tre barn på 50 kvm, det gikk helt fint det! Nå bor jeg og mannen i nesten 400... er litt stort for oss da, men som en over skrev at nå for tiden er det deilig å ikke gå å trampe i hverandre!

Skrevet
På 1.4.2020 den 23.27, AnonymBruker skrev:

Føler at det bare er meg som bor så trangt, at jeg må sove på stua, mens ungen har soverommet som finnes i den 40kvm leiligheten min.

Flere med meg, som bor slik? 

Anonymkode: 732a1...c54

Mulighet til å bygge et lite soverom til deg?

AnonymBruker
Skrevet

Bodde lenge på 11 kvm, og det gikk jo på et vis. Har 34 nå.

Anonymkode: 5babb...623

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...