Gå til innhold

Ang visninger


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest lidia ii

Vi skal snart selge leiligheten vår, og har akkurat gjort avtale med en megler. Lurer på en ting når det gjelder visningene. Megleren anbefalte at han selv gjør dette, dvs uten at noen av oss er tilstede. Dette var det beste sa han. Hva er mest vanlig? Synes dere det er negativt dersom eieren er tilstede under visningen? Vet ikke om jeg føler meg helt komfortabel med at det er en hel haug med fremmende i huset mitt uten at jeg er der.

Hva hadde dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madeline

Jeg liker best at eieren er tilstede. Eieren kan svare på en del spørsmål som ikke megleren kan. Men ev. barn og dyr kan med fordel være en annen plass under visningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg foretrekker at eieren ikke er der, men det forutsetter at megleren kan jobben sin.

Det er mye vanskeligere å si " Her kan det bli kjempefint bare vi maler over den vanvittige veggfargen" når eieren kan høre det! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye vanskeligere å si " Her kan det bli kjempefint bare vi maler over den vanvittige veggfargen" når eieren kan høre det!  :ler:
:Nikke:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lidia ii

:ler: ja det var det megler sa til oss også, at folk turde å være mere ærlige når ikke eieren ikke var tilstede.

Jeg for min del synes det har vært helt ok når eieren har vært til stede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Stort sett liker jeg best at eier er tilstede. Vi var på alt som var av visninger i ett halvt års tid før vi endelig kjøpte, og det er mye dårlige meglere der ute. De ser fine ut i dressene sine, er hyggelige osv. Men mange av dem har lite kjennskap til leiligheten. (noe som jeg synes er helt hårreisende. Jeg har ved flere anledninger spurt meglere om ting som står i prospektet uten å få svar. Næææi, det vet jeg ikke helt du. *fårete smil* Grrr.)

Da er det kjekt å ha huseier der som kan svare på slike spørsmål.

Det beste er når eier er tilstede, men litt tilbaketrukket. Ikke forfølg kjøperne rundt i leiligheten for å kommenter opplagte ting. Vær godt synlig i gangen/stuen, da er det lett for de som har spørsmål å komme med dem, og en kan også få gått litt fritt rundt å kikke.

Lykke til med boligsalget! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Det beste er når eier er tilstede, men litt tilbaketrukket. Ikke forfølg kjøperne rundt i leiligheten for å kommenter opplagte ting. Vær godt synlig i gangen/stuen, da er det lett for de som har spørsmål å komme med dem, og en kan også få gått litt fritt rundt å kikke.  

Jeg er helt enig i det du skriver her, Titta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var mest ålreit med visninger hvor megler og en av eierne var tilstede. De dårligste var der hvor det kun var visningsassistenter - som ikke kunne svare på noen ting. Selv kjøpte vi leilighet hvor kun eier var tilstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi solgte var megleren i leiligheten og vi satt på borettslagets felles takterrasse. Da kunne folk se og kommentere uten at vi var der, samtidig som de som ønsket det hadde lett tilgang til oss. Megleren sendte alle som var interessert "opp på taket".

Har dere noe tilsvarende? Evt en bakgård eller noe? Synes nemlig at det fungerte kjempefint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på visninger hvor eieren har vært tilstede og synes det er ufritt og ubehagelig. Følte meg ikke vel med det i det hele tatt! Man går jo i folks hjem og kan ikke snakke fritt sammen om stygge gulv og hvor det virkelig trengs et malestrøk. Jeg føler meg i hvert fall ikke komfortabel med det. For meg er det ingen forskjell om eieren er tilbaketrukket eller ikke, liker det ikke uansett.

Ja, det koster mer å betale en som viser, men vi betalte villig vekk for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er best at eier ikke er tilstede, kun megler.

Hvis man er interessert, og drar på en andre visning, da er det ok å møte selger før man skriver under noe. Så kan man få spurt, hvis det er noe man lurer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...