Gjest skal til oslo Skrevet 17. juni 2005 #1 Del Skrevet 17. juni 2005 Min mann og jeg skal på Oslo-ferie i 4 dager i sommer og vil overnatte i området rundt Oslo S. Er det noen som kan anbefale oss et av hotellene i overskriften? Vi har vært på Royal Christiania før, og lurer på å overnatte der igjen. Men vi var litt misfornøyde bla med renholdet på rommet, så derfor lurer vi på om Scandic Byporten eller Oslo Plaza kan være like gode alternativ? Håper noen har erfaringer de vil dele, for jeg er så usikker på hvilket hotell jeg skal velge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlammet Skrevet 17. juni 2005 #2 Del Skrevet 17. juni 2005 Oslo Plaza har veldig flotte rom. Tilmed speil på hver side av sengen.... *s* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skal til oslo Skrevet 17. juni 2005 #3 Del Skrevet 17. juni 2005 Takk for svar, Superlammet! Rommene på Plaza er vel nylig renovert? Litt dumt spørsmål, men vet du om det går an å åpne vinduet på rommet? Jeg er litt overfølsom sånn, blir fort dårlig hvis jeg ikke får sove i frisk og god luft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlammet Skrevet 17. juni 2005 #4 Del Skrevet 17. juni 2005 Takk for svar' date=' Superlammet! Rommene på Plaza er vel nylig renovert? Litt dumt spørsmål, men vet du om det går an å åpne vinduet på rommet? Jeg er litt overfølsom sånn, blir fort dårlig hvis jeg ikke får sove i frisk og god luft.[/quote'] Det rommet jeg var på kunne man åpne vinduet. Det Åpnet seg ikke helt pga faren for at folk kan falle/hoppe ut av vinduet, men de kan åpens greit nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hotellgjest Skrevet 17. juni 2005 #5 Del Skrevet 17. juni 2005 De nye rommene på Royal Christiania er ok, men havner dere i den gamle delen er rommene så små at dere på ut for å skifte mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skal til Oslo Skrevet 18. juni 2005 #6 Del Skrevet 18. juni 2005 Takk for svar! Er det noen flere som har innspill? Noen som har vært på Scandic Byporten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hotellkjennern Skrevet 18. juni 2005 #7 Del Skrevet 18. juni 2005 Byporten er nytt og fint, men hakket mer nøkternt en Plaza. Sikkert hakket billigere også. Byporten har fine rom, men ingen fasisliteter. De serverer frokost på Egon vegg i vegg, som faktisk er veldig god. Det spørs hva du er ute etter, og hvilken priskalsse du kan betale. Begge holtellene har like sentral beliggenhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest til oslo Skrevet 18. juni 2005 #8 Del Skrevet 18. juni 2005 Tusen takk for kjempefint svar, hotellkjenneren. Vi er ikke så opptatt av at hotellet skal ha så mange fasiliteter, men det er viktig med et greit og rent rom. Prismessig skiller Byporten og Plaza ca 200 kr per natt i sommer. Litt usikker på hva jeg skal velge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. juni 2005 #9 Del Skrevet 18. juni 2005 Har venner som pleier å overnatte på Byporten når de er i Oslo, og de hadde fine rom. God standard og sentralt, selvsagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dum Perignon Skrevet 18. juni 2005 #10 Del Skrevet 18. juni 2005 Hvis dere skal trives, og ikke bare bo, bør dere booke dere inn på Gabelshus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skal til oslo Skrevet 18. juni 2005 #11 Del Skrevet 18. juni 2005 Takk for tipset om Gabelshus. Ser flott ut der, men er redd for at det blir litt for lite sentralt i forhold til det vi ønsker. Men nå er jeg ikke spesielt godt kjent i Oslo, så hva vet jeg! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 20. juni 2005 #12 Del Skrevet 20. juni 2005 Jeg tror jeg ville ha valgt Byporten, da trenger du ikke å gå et eneste steg til sentrum. Jeg har aldri vært der, men siden det er såpass nytt må det vel være rent og pent? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 20. juni 2005 #13 Del Skrevet 20. juni 2005 Jeg ville valgt Plaza. Bor alltid på Business Class der og er veldig fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest .Frida. Skrevet 20. juni 2005 #14 Del Skrevet 20. juni 2005 Ikke at det var et av alternativene dine, men Bastion har helt fortryllende rom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 20. juni 2005 #15 Del Skrevet 20. juni 2005 Takk for tipset om Gabelshus. Ser flott ut der, men er redd for at det blir litt for lite sentralt i forhold til det vi ønsker. Men nå er jeg ikke spesielt godt kjent i Oslo, så hva vet jeg! :-) Ja, Gabels hus er jo absolutt sentralt! Men hvis du regner Oslo S som ditt utgangspunkt så er det jo et lite stykke. Oslo har flere "sentrum" enn Oslo sentrum som er fine, Frogner, grunerløkka, Torshov osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pauline Skrevet 21. juni 2005 #16 Del Skrevet 21. juni 2005 Jeg har noen kjente som nettopp bodde på SAS hotellet (Ikke Plaza), og rommene der var helt nyrenoverte og kjempefine! Skikkelig stilige! Var visstnok veldig god frokost der, og så er det jo den flotte Sky Baren på toppen da :-) ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bypiken Skrevet 23. juni 2005 #17 Del Skrevet 23. juni 2005 Plaza er best av de tre alternativene og siden dere vil være nærme Oslo S. Det er mange andre fine hotell i Oslo (Gabelshus som tidligere er nevnt her er bra), men Plaza er litt større og det kan være morsomt å få litt storbyfølelse og et internasjonalt preg på weekenden sin.. Jeg synes ikke Gabelshus er spesielt sentralt. Ellers er Hotel Continental ved Nationaltheateret å foretrekke framfor Plaza. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest oslogirl Skrevet 23. juni 2005 #18 Del Skrevet 23. juni 2005 skjønner ikke hvorfor dere absolutt vil være nede ved Oslo S, hva er det som er der da? Oslo spektrum, Oslo city og byporten for shopping ellers rimelig urolig og skittent område.. hvorfor prøver dere ikke SAS ved slottet, eller noen av hotellene nede i stortingsgaten, de er ikke så allverden dyre heller. Mye koseligere område rundt spikersuppa.. og nedover mot Aker Brygge.. ligger ikke gabelshus oppe i bygdøy alle? blir for usentralt det da for ferie på 4 dager.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 23. juni 2005 #19 Del Skrevet 23. juni 2005 For folk som kommer utenfra og vil ha Osloferier, så skjønner jeg godt at de vil bo i sentrum! Da har de alt utenfor døra. Det er annerledes med oss som bor/har bodd/kommer fra Oslo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Milla97 Skrevet 24. juni 2005 #20 Del Skrevet 24. juni 2005 Enig med oslogirl - Scandinavia er et bedre alternativ. Rolig strøk, men likevel kort vei til sentrum, du kan gå gjennom slottsparken, aker brygge like ved osv. Mer atmosfære enn Plaza - hyggeligere betjening i resepsjonen, bedre relaxavdeling (større svømmebasseng), ikke så travelt på frokosten. Be om et rom med utsikt litt høyt opp... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå