Gå til innhold

Forslag til uskyldig 1 april spøk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Bonussønnen spurte om første april spøk vi kunne gjøre på faren hans, til nå skal vi bare ta plastfolie på dørene. Har dere noen tips til uskyldige ting som vi kan gjøre? Med uskyldige ting så mener jeg ting som gjør at han ikke kommer til skade. 

Anonymkode: 22133...f36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
16 hours ago, AnonymBruker said:

Bonussønnen spurte om første april spøk vi kunne gjøre på faren hans, til nå skal vi bare ta plastfolie på dørene. Har dere noen tips til uskyldige ting som vi kan gjøre? Med uskyldige ting så mener jeg ting som gjør at han ikke kommer til skade. 

Anonymkode: 22133...f36

Litt sent nå, men en noe makaber spøk kunne være å snakke om hvor trist det er at han er død av viruset, og late som om ingen kan se ham - nesten som i en film der hovedpersonen er død uten å vite det selv, og alle bare går rett gjennom ham.

Anonymkode: d98bd...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt sent nå, men en noe makaber spøk kunne være å snakke om hvor trist det er at han er død av viruset, og late som om ingen kan se ham - nesten som i en film der hovedpersonen er død uten å vite det selv, og alle bare går rett gjennom ham.

Det der er IKKE morsomt.

Anonymkode: 07db5...368

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 2.4.2020 den 5.05, AnonymBruker skrev:

Tror du virkelig at du er morsom? 🤔 

Anonymkode: 2f9b0...93c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bohrman
On 4/2/2020 at 5:05 AM, AnonymBruker said:

Haha! Kreativt.

Endret av Bohrman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 4/2/2020 at 7:23 PM, AnonymBruker said:

Det der er IKKE morsomt.

Anonymkode: 07db5...368

Tja - når man ser på vellykkede "practical jokes" som folk har gjort i årenes løp der man har satt kreativiteten i sving, synes jeg ikke den her var så ille; hvis man i tillegg hadde rykket inn en dødsannonse, og engasjert prest, begravelsesagent og venner i sørgeklær, hadde spøken fått en noe større grad av svartmaling, men her?

Du kjenner vel til Orson Welles og War of the Worlds, og hvordan folk reagerte ...?

Folk ble fullstendig vettskremte; idag blir dette regnet som en av de store klassiske spøkene.

Poenget med en god spøk er ikke å sette moralske grenser for hva som er hva, men å få folk til å le av dette etterpå, og hadde jeg selv fått inntrykk av at jeg var et spøkelse, for å så få vite at jeg likevel var høyst levende, hadde jeg definitivt sett den svarte humoren i dette etterpå; det må være lov å vise litt selvironi også i disse dager.

Her er en liste over andre kjente spøker gjennom tidene; ingenting er så alvorlig at man ikke kan le av dette i ettertid - så lenge spøken er kreativ nok og godt gjennomført, finnes det ikke et emne som er så tabu at man ikke kan spøke med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
12 hours ago, AnonymBruker said:

Tror du virkelig at du er morsom? 🤔 

Anonymkode: 2f9b0...93c

Se svaret mitt over; det er forskjell på en primitiv spøk som å påstå at man har viruset når man er frisk, og en gjennomført, kreativ spøk som setter dette i perspektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...