Gå til innhold

Hvordan har utlendinger råd til dyre biler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen har råd, andre ikke. Mye er leaset. det handler om fasade. Mye mer blant dette blant utlendinger enn etnisk norske. Også innvandrere fra østeuropa vil heller ha "gammel" statusbil enn nyere mindre status pregede biler.

Hvis valget står mellom 2005 BMW 7 serie eller 2015 BMW 1 serie så ville mange innvandrere velge det som "ser" dyrt ut.

Ingenting raser med i verdi enn store dyre sedaner. Man kan få mye bil velger man gammel jaguar, mercedes eller BMW. Range Rovere ser nesten like ut og en gammel svart SUV kan passere som en rikmannsbil lenge for de som ikke har detaljkunnskap.

Jeg eide selv en eldre tysk sedan og nabokona lurte på om jeg hadde vunnet i lotto, men ble litt overrasket over at den kostet 1/3 av hennes nyere RAV4. 

Hvis man selger eldre tysk luksus på østlandet er ihvertfall min erfaring at 90% av de som tar kontakt er pakistanere. Som kan være litt slitsom for de kommer gjerne i grupper på 5-8 personer. far og bestefar er med. Snakker urdu seg imellom, aggressive på prutingen, later som de finner massevis av feil og kommer med skambud og tar ikke nei for et nei. Veldig slitsomt i lengden.

Jeg er vel en av de som aldri ringer på en bruktbil hvis eieren er av utenlandsk opprinnelse. Lista for smøre på litt ekstra på utstyr som bilen ikke har for å øke prisen og håpe at kjøper ikke sjekker før det er for seint er litt for stor. Hvis man lurer kjøper er man en god selger type mentalitet virker det som er utbredt blant endel kulturer.

Anonymkode: 1f114...ec8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bor i en innvandrertett bydel. I blokka mi er leilighetene nokså små, men likevel bor det 3 generasjoner i samme lille leilighet. Innredningen er det lagt lite penger i. Man spiser billig og usunn mat. Lite på cafeer, restaurant o.lign. Men fancy bil, det bruker de penger til. Ser det går mye i Teslaer. Jeg ville heller brukt penger på bedre bolig og droppet bil.

Anonymkode: 4deb9...88a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen har råd, andre ikke. Mye er leaset. det handler om fasade. Mye mer blant dette blant utlendinger enn etnisk norske. Også innvandrere fra østeuropa vil heller ha "gammel" statusbil enn nyere mindre status pregede biler.

Hvis valget står mellom 2005 BMW 7 serie eller 2015 BMW 1 serie så ville mange innvandrere velge det som "ser" dyrt ut.

Ingenting raser med i verdi enn store dyre sedaner. Man kan få mye bil velger man gammel jaguar, mercedes eller BMW. Range Rovere ser nesten like ut og en gammel svart SUV kan passere som en rikmannsbil lenge for de som ikke har detaljkunnskap.

Jeg eide selv en eldre tysk sedan og nabokona lurte på om jeg hadde vunnet i lotto, men ble litt overrasket over at den kostet 1/3 av hennes nyere RAV4. 

Hvis man selger eldre tysk luksus på østlandet er ihvertfall min erfaring at 90% av de som tar kontakt er pakistanere. Som kan være litt slitsom for de kommer gjerne i grupper på 5-8 personer. far og bestefar er med. Snakker urdu seg imellom, aggressive på prutingen, later som de finner massevis av feil og kommer med skambud og tar ikke nei for et nei. Veldig slitsomt i lengden.

Jeg er vel en av de som aldri ringer på en bruktbil hvis eieren er av utenlandsk opprinnelse. Lista for smøre på litt ekstra på utstyr som bilen ikke har for å øke prisen og håpe at kjøper ikke sjekker før det er for seint er litt for stor. Hvis man lurer kjøper er man en god selger type mentalitet virker det som er utbredt blant endel kulturer.

Anonymkode: 1f114...ec8

Går fint å kjøpe fra de fleste, men man må ha papirer på hva som ble bestilt av tilleggsutstyr, helst fra starten av. Har man ikke det styrer jeg unna. 

Anonymkode: 6e7d5...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og kanskje noen av dem har råd til fin bil! Akkurat som noen etnisk norske har?

Anonymkode: 28b0f...345

Syns det er rart at unge som ikke har rike foreldre som kanskje studerer eller ikke ha fast jobb kjører bilder som koster 6-700 000 kr.  Trodde ikke bankene lånte så mye penger til folk uten inntekt. 

Endret av Apocalypte
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi veldig mange andre generasjons innvandrere er leger, advokater eller ingeniører

Anonymkode: 614dd...89f

Det er de jo først etter at de har studert. TS snakker om studenter med nye, dyre biler.

Anonymkode: 8aa6d...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Apocalypte said:

Syns det er rart at unge som ikke har rike foreldre som kanskje studerer eller ikke ha fast jobb kjører bilder som koster 6-700 000 kr.  Trodde ikke bankene lånte så mye penger til folk uten inntekt. 

De kan ha privatlån. I noen miljøer er dyre biler mer respektert enn dyre boliger, av en eller annen grunn. Så foreldrene gir barna lån til bil i stedet for til bolig.

Anonymkode: 8aa6d...1b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er mamma til to pakistanske gutter på 22 og 23. De begge bor hjemme til de skal gifte seg. Begge studerer og jobber. Vi har ikke den kulturen om av du må flytte ut som 18 eller begynne å betale hjemme hvis du ikke gjør det. De betaler hvis det trengs. Men har ingen faste utgifter ovenfor oss foreldre. De verken drikker alkohol,fester eller snuser. Så de begge har klart å spare til biler. Ikke noe nav her nei. 

Anonymkode: 56143...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for nedsettende innhold og svar til dette. 

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre pakistanske naboer bor tre generasjoner under samme tak og "barna" er voksne og tjener egne penger. Til sammen er det vel én husstand med nedbetalt bolig og 5-6 årsinntekter. Da har du råd til dyr bil hvis det er noe du synes er viktig.

Anonymkode: 6be22...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gir avkall på andre ting og jobber kjempehardt. Statussymboler er viktigere enn pålegg på brødskiva.

Anonymkode: cf0ef...ad3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.4.2020 den 0.38, AnonymBruker skrev:

Spesielt pakistanere, splitter nye bmwer og merceders biler? dette ser man omtrent hverdag i oslo, litt sjokkerende når man kommer fra en liten bygd og skal studere her. Burde ikke politiet reagere? Med reagere så mener jeg å finne ut hvordan de har skaffet disse bilene, er par stk på mitt studie som er 20 og kjører slike biler. Galskap!

Anonymkode: 47b10...5b1

Lån, prioriter bil fremfor et fin sted og bo, samt sikkelig mat i kjøleskapet.

Anonymkode: 04cc4...ee5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...