Gå til innhold

Hvordan har utlendinger råd til dyre biler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Spesielt pakistanere, splitter nye bmwer og merceders biler? dette ser man omtrent hverdag i oslo, litt sjokkerende når man kommer fra en liten bygd og skal studere her. Burde ikke politiet reagere? Med reagere så mener jeg å finne ut hvordan de har skaffet disse bilene, er par stk på mitt studie som er 20 og kjører slike biler. Galskap!

Anonymkode: 47b10...5b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Norge er et tillitsbasert samfunn.

Andre kaller oss naive og dumme. I enkelte miljøer er det ingen skam å utnytte dumme og naive systemer.

Skatteetaten baserer seg på tillit, nav baserer seg på tillit. Politiet baserer seg på tillit og dialog.

Tillit, tillit, tillit

Dum, dum, dum

Anonymkode: a8198...ff6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode jobber? Noen av de jobber jo døgnet rundt

Anonymkode: 57558...ea6

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bor hjemme hos mamma og pappa, og sparer en god del på det. Dersom de i tillegg ikke drikker alkohol, sparer de en del der også.

Men noen har sikkert penger som stammer fra kriminalitet.

Anonymkode: 8aa6d...1b5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøper bilene fordi vi sparer 80% av lønningene. Vi gifter oss ut av foreldrenes hjem og da har vi mulighet til å spare 20k hver måned. Noen er dårlige borgere, men de fleste i min krets jobber hardt og sparer kings for å få kjøpt drømmebilen. Nå er bmw ut og Tesla ut sånn til orientering 👍🏾

Anonymkode: 0b71f...a83

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og kanskje noen av dem har råd til fin bil! Akkurat som noen etnisk norske har?

Anonymkode: 28b0f...345

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spesielt pakistanere, splitter nye bmwer og merceders biler? dette ser man omtrent hverdag i oslo, litt sjokkerende når man kommer fra en liten bygd og skal studere her. Burde ikke politiet reagere? Med reagere så mener jeg å finne ut hvordan de har skaffet disse bilene, er par stk på mitt studie som er 20 og kjører slike biler. Galskap!

Anonymkode: 47b10...5b1

Synes jeg ser mange norske også med nye dyre biler. Lurerdu ikke på åssen de også fikk det til? Hva har hudfarge med saken å gjøre? Er mange slue nordmenn også

Anonymkode: 1c872...21e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken bil man kjører sier fint lite om hva folk har råd til.. noen legger alt de har og alt de ikke har i en illusjon for publikum, mens andre bruker penger på ting som faktisk betyr noe.. ikke bli litt av fasaden de setter opp.

Anonymkode: 73cea...ab2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg så noe på tv en gang for mange år siden hvor mannen i et forhold skulle pusse opp uten at dama fikk være med å bestemme.. blir vel automatisk litt i samme stilen i en kultur hvor kun menn har noe du skulle sagt. Biler og andre flashy greier for å henge med de andre kule karene. Jeg skal ikke dømme noen.. de syns sikkert vi er merkelige som kjøper hus og samarbeider om avgjørelser osv. 

Anonymkode: 73cea...ab2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De du sikter til har gjerne belånt bilen 100%.  Ta en sjekk på reg.nr på brønnøysundregistret.  Helt utrolig hvor mye billån enkelte har. Bilene ender gjerne i en forsikringssak etterhvert. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber med to annengenerasjons Pakistanere. Vi har samme mastergrad, og lønn tett opp under millionen. 

Så de har, som jeg, betalt bil kontant uten lån. 

Anonymkode: d04df...64f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er så rart med det? Særlig pakistanere og indere har kjempe god disiplin, studiemoral og arbeidsmoral. Fra årskullet mitt er det pakistanerne som i dag jobber som leger, advokater, eiendomsmegler for luksuseiendommer og som har fått egne suksessfulle bedrifter innen bla. IT, trafikkskole og bilforhandler. 

Foreldrene deres lærte de den studie og arbeidsmoralen og oftest er foreldrene også høyt utdannede og hardtarbeidende. Du vet ikke om de har fått bil av foreldrene eller spart seg til den selv, og det er en rasistisk generalisering å bare anta at bilen er fra kriminelle penger, at de liksom ikke har lov til å ha den eller at det skulle være noe rart med at de har bil. Forresten kan man ikke kjøpe dyr bil med kontanter. 

De starter å jobbe ganske tidlig i butikken til onkeln sin eller begynner å kjøre taxi for eksempel, mens de tar utdannelse. Dessuten sparer de MANGE penger på å bo hjemme lenger og på å ikke feste. Er ikke uvanlig at norsk ungdom bruker 100.000 i året eller mer på festing og unødvendige ting, og svir gjerne av på harryhandel av snus, øl, fyrverkeri eller årlig tur til Granca eller Thailand og hvor det fort går 20 lapper. Om alt det heller hadde vært spart hadde de også hatt råd til fet bil i begynnelsen av 20-årene 😊 Etnisk norsk ungdom har mye å lære her. 

 

Endret av Helena0102
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi kjøper bilene fordi vi sparer 80% av lønningene. Vi gifter oss ut av foreldrenes hjem og da har vi mulighet til å spare 20k hver måned. Noen er dårlige borgere, men de fleste i min krets jobber hardt og sparer kings for å få kjøpt drømmebilen. Nå er bmw ut og Tesla ut sånn til orientering 👍🏾

Anonymkode: 0b71f...a83

hvilken bil er in?

Anonymkode: 1d80e...6f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde politiet komme på døren min? Har ny bil, dyr. Er arbeidsledig. 

Eller gjelder det bare utlendinger? De som du ser forskjell på pga hudfargen? 

Om du kommer fra Spania, Island, Danmark, Sverige, gjelder det de også? 

 

Anonymkode: c8813...b6b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber med to annengenerasjons Pakistanere. Vi har samme mastergrad, og lønn tett opp under millionen. 

Så de har, som jeg, betalt bil kontant uten lån. 

Anonymkode: d04df...64f

Hva og hvor har dere tatt denne masteren? Og hvor lenge i jobb?

Anonymkode: 55591...dcc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi veldig mange andre generasjons innvandrere er leger, advokater eller ingeniører

Anonymkode: 614dd...89f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Burde politiet komme på døren min? Har ny bil, dyr. Er arbeidsledig. 

Eller gjelder det bare utlendinger? De som du ser forskjell på pga hudfargen? 

Om du kommer fra Spania, Island, Danmark, Sverige, gjelder det de også? 

 

Anonymkode: c8813...b6b

Hvis du er hvit i huden slipper du nok unna. 

Anonymkode: f135c...69a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bør hjemme med foreldrene ,jobber og sparer penger.

Og ikke bare Pakistanere ,mange utlendinger gjør sånn.

Norske folk kan lære noe her for så å slippe å gråte over høye bolig priser ,dårlig råd osv ….

Anonymkode: cc941...3a9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...