Gå til innhold

Vasking av dyner og puter


Sommerfugl

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest littrar

I vaskemaskinen på 60 grader, og så i tørketrommelen. Fungerer fint på mine dyner hvertfall... Men hvor ofte vasker man egentlig dyner og puter? Jeg tror jeg er litt sløv, for jeg vasker dem nok bare 1-2 ganger i året...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Jeg bare lurer på hvordan dere får dyna i vaskemaskinen? Den er jo stor. Det blir jo forferdelig trangt og det må vel bli veldig tungt for maskinen? Får dere dyna skikkelig ren da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest littrar

Nå har jeg ikke dundyner da, så de er ikke så tykke. Men det går fint å få de inn i maskinen, tar bare en av gangen. Og på 60 grader så blir de vel rene siden det er det man skal vaske sengetøyet på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har aldri vaska dyna mi jeg. har ikke prøvd å putte den i maskina, men har ikke tørketrommel, og ser for meg ukesvis uten dyne før den greia tørker....

må man vaske den altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Madeline
Nå har jeg ikke dundyner da, så de er ikke så tykke. Men det går fint å få de inn i maskinen, tar bare en av gangen. Og på 60 grader så blir de vel rene siden det er det man skal vaske sengetøyet på...

Jeg har heller ikke dundyner. Men det blir alikevel stappfult med en hel dyne inni vaskemaskinen. Blir dyna ren da? Jeg har opplevd at vaskepulveret faktisk ikke har klart å løse seg opp når jeg har vasket så store ting. Dessuten må det da være utrolig tungt for vaskemaskinen, for en dyne blir utrolig tung når den er full av vann. Ble litt nysgjerrig på hvordan dere får det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri. Kjøper ny pute med jevne mellomrom. Dynene gidder jeg ikke vaske rett og slett. Jeg ser egentlig ikke behovet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xavia
Nå har jeg ikke dundyner da, så de er ikke så tykke. Men det går fint å få de inn i maskinen, tar bare en av gangen. Og på 60 grader så blir de vel rene siden det er det man skal vaske sengetøyet på...

Jeg har heller ikke dundyner, og dynene våre går fortsatt ikke i vaskemaskinen. Enig i det som Hannen skriver; stapper maskinen så full, så tror ikke jeg heller det blir skikkelig rent. Vaskepulveret løser seg i alle fall ikke opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker dyner i vaskemaskin og det går helt fint. De blir rene, uten såpeklumper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min er også for stor for vaskemaskina... vasker puten min ... og hiver dyna i fryseren med jevne mellomrom......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...