AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #1 Skrevet 31. mars 2020 Skolene og barnehagene må bli stengte en stund til. Små barn klarer ikke å opprettholde kravene til smittevern, og de kommer til å ta med seg smitte hjem. Du kan ikke forvente at barn klarer å holde 1 meter avstand fra hverandre, de glemmer seg så fort. Og tenk på småbarnsavdeling der alle omtrent deler samme smokk. De sover sammen på små rom. Det går bare ikke. Jeg ønsker ikke å få denne smitten inn i vårt hjem! Jeg ønsker ikke å finne ut hvordan min families kropper reagerer på dette viruset. Værsåsnill, ikke ta unødvendige sjanser med småbarnsfamilier, med de som er fremtiden til landet vårt. La det være stengt en stund til. La oss få mer kunnskap og erfaring med dette viruset før vi tar unødvendige sjanser. Anonymkode: 1131d...9eb 19
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #2 Skrevet 31. mars 2020 Penger kommer før alt annet i dette landet. Like greit å venne seg til det. Anonymkode: 0b35b...46c 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #3 Skrevet 31. mars 2020 Jeg håper barnehager og skoler åpner snarest. Det er best for alle! Anonymkode: 13577...531 21
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #5 Skrevet 31. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg håper barnehager og skoler åpner snarest. Det er best for alle! Anonymkode: 13577...531 Hvorfor det? Anonymkode: a8b56...eb0
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #6 Skrevet 31. mars 2020 Ja!!! Hold det stengt en stund til, se an hvordan ting utvikler seg. Jeg blir skuffet om Erna sier det skal åpnes etter påske!! Anonymkode: 4a52a...009 11
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #7 Skrevet 31. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg håper barnehager og skoler åpner snarest. Det er best for alle! Anonymkode: 13577...531 For «alle»? Virkelig? Tror det er best for de færreste av oss.. Anonymkode: 4a52a...009 10
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #8 Skrevet 31. mars 2020 Merk dere dette, det er et sterkt press for ulike interessegrupper som nå virkelig krever økt spalteplass i VG fremover for å presse myndighetene til å åpne skoler og barnehager. Hva er deres egentlig agenda her? Det er ikke helse man tar hensyn til ihvertfall. Anonymkode: 0b35b...46c 12
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #9 Skrevet 31. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor det? Anonymkode: a8b56...eb0 Samfunnet går til helvete... de økonomiske konsekvensene blir enorme. Folk mister jobber, hus, blir deprimerte, tar selvmord. Sårbare barn og unge får det enda verre når de må være hjemme med sine rusede/mishandlende foreldre på fulltid og ingen får med seg hva som skjer inni husets 4 vegger. Anonymkode: 13577...531 18
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #10 Skrevet 31. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: For «alle»? Virkelig? Tror det er best for de færreste av oss.. Anonymkode: 4a52a...009 Samfunnet går til helvete... de økonomiske konsekvensene blir enorme. Folk mister jobber, hus, blir deprimerte, tar selvmord. Sårbare barn og unge får det enda verre når de må være hjemme med sine rusede/mishandlende foreldre på fulltid og ingen får med seg hva som skjer inni husets 4 vegger. Anonymkode: 13577...531 6
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #11 Skrevet 31. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sårbare barn og unge får det enda verre når de må være hjemme med sine rusede/mishandlende foreldre på fulltid og ingen får med seg hva som skjer inni husets 4 vegger. Under sommerferien med ferie hjemme fra skoler og barnehager er det heller ingen som får med seg hva som skjer inni husets 4 vegger. Bare sånn apropos. Med mindre du tror foreldre ikke ruser seg i sommererferien, eller slår osv. Anonymkode: 0b35b...46c 7
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #12 Skrevet 31. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Merk dere dette, det er et sterkt press for ulike interessegrupper som nå virkelig krever økt spalteplass i VG fremover for å presse myndighetene til å åpne skoler og barnehager. Hva er deres egentlig agenda her? Det er ikke helse man tar hensyn til ihvertfall. Anonymkode: 0b35b...46c Ja, det virker som om avisene fronter mye "skolene må åpnes"-stoff de siste dagene. Hvor stor påvirkning har de egentlig? Anonymkode: 1131d...9eb 5
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #13 Skrevet 31. mars 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg håper barnehager og skoler åpner snarest. Det er best for alle! Anonymkode: 13577...531 Enig! I Norge bor 40.000 på sykehjem. Beboerne er der 1.5 til 2,5 år før de dør med en snittalder på 87,5 år. Nå er 39 døde av korona med en snittalder på 86 år. For at ikke flere sykehjemspasienter skal dø av korona, ha vi nå stengt grenser, skoler og store deler av næringslivet. 300.000 er sendt ut i arbeidsledighet og det går en konkursbølge over landet. Regjeringen har så langt lagt 350 milliarder i potten for å bidra til dugnaden. Takket være et godt organisert vaksinasjonsprogram mot influensa blant eldre, har Norge den nest høyeste levealderen i verden. Det skal vi fortsatt ha. Koste hva det koste vil. Anonymkode: a737c...6ec 11
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #14 Skrevet 31. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Under sommerferien med ferie hjemme fra skoler og barnehager er det heller ingen som får med seg hva som skjer inni husets 4 vegger. Bare sånn apropos. Med mindre du tror foreldre ikke ruser seg i sommererferien, eller slår osv. Anonymkode: 0b35b...46c Det var jo tidenes beste undskyldning! Så siden disse barna blir mishandlet i sommerferien, så kan de jo like godt oppleve overgrep, vold, rus og frykt i noen måneder til! Og nå er det enda verre enn i sommerferiene, da den økonomiske usikkerheten gjernr fører til enda mer vold fra de voksne Jeg leste i dag at krisesenterne er stappfulle allerede. Anonymkode: 13577...531 11
tussi84 Skrevet 31. mars 2020 #15 Skrevet 31. mars 2020 Jeg synes at tjenester som fysioterapeut, kiropraktor og sånne ting burde åpne før skolene åpner. 5
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #16 Skrevet 31. mars 2020 Skolene åpner nok etter påske, men det blir nok en helt annen hverdag for barna. Smittevernhensyn må komme foran alt, og det blir nok militær disiplin for at barna skal adlyde. Tror ikke det blir fysisk avstraffelse (enda?), men brøling, igjensitting og bøter til foreldrene tror jeg dere må forvente. Tiden med puter under armene er nok forbi for alltid. Anonymkode: 4b119...32b 3
Snöhvit Skrevet 31. mars 2020 #17 Skrevet 31. mars 2020 Nå driver jo FHI og undersøker i hvor stor grad barn er smittebærere i og med at så få barn har blitt syke, så vi må smøre oss litt med tålmodighet tenker jeg så får vi forhåpentligvis svar 8 april.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #18 Skrevet 31. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Under sommerferien med ferie hjemme fra skoler og barnehager er det heller ingen som får med seg hva som skjer inni husets 4 vegger. Bare sånn apropos. Med mindre du tror foreldre ikke ruser seg i sommererferien, eller slår osv. Anonymkode: 0b35b...46c Det er ikke et argument. I ferier kan man være sammen med andre venner og familie, få besøk, gå på besøk, være på aktiviteter. Det betyr mange andre mennesker som kan fange opp og flere for barnet å rapportere til. Nå lever sårbare familier isolert og risikoen øker betraktelig Anonymkode: 40ba9...918 8
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #19 Skrevet 31. mars 2020 Hva er sjansen for at et barn av coronasmittede foreldre går i barnehage/skole før smitten påvises og smitter andre barn, som igjen går hjem til sine familier og smitter andre som er i risikogruppen? Dette er min største frykt. At jeg havner på sykehus pga andres barn smitter mine som igjen smitter meg. Og hvem skal ta seg av mine barn når jeg blir syk? Har gamle syke foreldre, ingen svigerforeldre, mannen min er død og jeg har ingen søsken. Anonymkode: b9f7b...c4f 7
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #20 Skrevet 31. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er sjansen for at et barn av coronasmittede foreldre går i barnehage/skole før smitten påvises og smitter andre barn, som igjen går hjem til sine familier og smitter andre som er i risikogruppen? Dette er min største frykt. At jeg havner på sykehus pga andres barn smitter mine som igjen smitter meg. Og hvem skal ta seg av mine barn når jeg blir syk? Har gamle syke foreldre, ingen svigerforeldre, mannen min er død og jeg har ingen søsken. Anonymkode: b9f7b...c4f Ingen venner heller? 0 nettverk? Hvordan får du sosialisert disse barna? Staten tar seg da av de i den tiden du er på sykehus, de blir ikke boende i en pappeske under bruen. Anonymkode: 314b9...238 3
Anbefalte innlegg