AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #1 Skrevet 31. mars 2020 For et par år siden så var jeg suicidal pga en livskrise, det er jeg ikke nå og kunne ikke funnet på å ta livet mitt, men jeg syns det er litt rart fordi selvom jeg har det bra nå, så syns jeg livet er kjedelig og tenker at hvis jeg hadde tatt livet mitt den gangen for så å kunne se meg selv den dag idag, så hadde jeg ikke angret på valget. Livet mitt er gør kjedlig, jeg jobber, har vært singel i 3 år og trener og er med venner og finner på morsomme ting, men det er det egentlig.. ser ikke helt meningen med livet fortsatt, alt bare går og går.. jeg er 26 år og ser egentlig fremtiden min som singel og barnløs selvom jeg ikke vil det. Er lei, er dette alt? Skal alt bare tikke og gå sånn som dette til jeg dør av meg selv? Ganske meningsløst.. hjelper ikke å "ta ny utdannelse" "reise hit og dit" "gjøre noe mer med livet" og alle sånne råd man får jeg driver med mye rart og sitter sjeldent på ræva så det skal være sagt. Bare skjønner ikke hvorfor jeg er på denne jord, bare for å surre rundt på denne kloden til den dagen jeg er borte og glemt. Er det ikke det ene problemet så er det det andre... bare tull!!! (Nei jeg skal IKKE ta livet mitt og har det bra, bare skjønner ikke noen ting, føler egentlig at jeg i teorien bare går å ser på klokka og venter på å legge meg i kista og si morna selvom jeg ikke VIL dø...) Anonymkode: 92af3...59a
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #2 Skrevet 31. mars 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: For et par år siden så var jeg suicidal pga en livskrise, det er jeg ikke nå og kunne ikke funnet på å ta livet mitt, men jeg syns det er litt rart fordi selvom jeg har det bra nå, så syns jeg livet er kjedelig og tenker at hvis jeg hadde tatt livet mitt den gangen for så å kunne se meg selv den dag idag, så hadde jeg ikke angret på valget. Livet mitt er gør kjedlig, jeg jobber, har vært singel i 3 år og trener og er med venner og finner på morsomme ting, men det er det egentlig.. ser ikke helt meningen med livet fortsatt, alt bare går og går.. jeg er 26 år og ser egentlig fremtiden min som singel og barnløs selvom jeg ikke vil det. Er lei, er dette alt? Skal alt bare tikke og gå sånn som dette til jeg dør av meg selv? Ganske meningsløst.. hjelper ikke å "ta ny utdannelse" "reise hit og dit" "gjøre noe mer med livet" og alle sånne råd man får jeg driver med mye rart og sitter sjeldent på ræva så det skal være sagt. Bare skjønner ikke hvorfor jeg er på denne jord, bare for å surre rundt på denne kloden til den dagen jeg er borte og glemt. Er det ikke det ene problemet så er det det andre... bare tull!!! (Nei jeg skal IKKE ta livet mitt og har det bra, bare skjønner ikke noen ting, føler egentlig at jeg i teorien bare går å ser på klokka og venter på å legge meg i kista og si morna selvom jeg ikke VIL dø...) Anonymkode: 92af3...59a Så leit at du tenker slik og har vært så langt nede!! Har du gått i terapi? Jeg regner med det om du har vært suicidal? Hvis ikke vil jeg varmt anbefale deg det.. Det handler bare om å trene opp hjernen til andre tankesett, nye nervebaner. Det virker som du er inne i gamle og lite fruktbare tankesett, som du rett og slett må øve deg på å komme ut av.. Jeg kan skjønne litt hvordan du tenker, at livet er et slit og så er det kanskje ingen større mening osv. Men det er her du må komme på banen selv, med egne tanker om hva som kan gi deg glede. Det er jo mye som er fantastisk med å være på denne kloden- spennende steder å reise til og oppleve, fine opplevelser med venner, kanskje møte kjærligheten, kanskje få barn, være der for andre, naturen- slike små ting vil fylle livet ditt med mening om du bare klarer å fokusere på det fine i dem og gi det plass.. Livet er et drama, på mange måter. Men vi kan velge om vi vil *leve det, elller om vi vil sitte på venterommet og se på. Har du ingen kreative hobbyer? Slikt kan være veldig meningsfylt når man klarer å fordype seg i noe som man virkelig elsker å gjøre. Skrive dikt, male, ta bilder, perfeksjonere seg i noe... Chin up og tenk positivt. Start i kveld- skriv opp tre ting du er glad og lykkelig for. Noe har alle. Og gjør det hver dag fremover- ha en bok på nattbordet som du kan notere i. Og finn frem til de positive tingene ved deg selv, de som de rundt deg er glad i.. Og nyt å være sammen med andre. Du er unik, samme hvor flosklete det er å si, men det er sant. ingen er som deg- du har fått dette livet. Og du må nyte det!! Du må klare å lete frem til det gode ved livet. Jeg kan ikke godta at noen sier de bare venter på å bli lagt i kista. Selv om du ikke er suicidal nå, så er det et ekstremt destruktivt tankesett.. Vi har vært heldige som er født i Norge i denne tiden. Vi har virkelig alle muligheter. Make the most of it! Hilsen ei med 3 selvmord i familien Anonymkode: 51c83...edf 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå