Gå til innhold

Brunt sukker va hvitt sukker


FruN

Anbefalte innlegg

Jeg skal lage cookies, og oppskrifta sier jeg skal bruke lys brunt sukker. Men det finner jeg ingen steder! 

Kan jeg bruke hvitt sukker i stedet? Brun farin liker jeg ikke å bruke, så unngår gjerne den om jeg kan..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lys brunt sukker kalles ofte moscovadosukker. Det er litt forskjell på smaken (og konsistens), og jeg ville nok heller brukt brunt sukker enn vanlig hvit farin.

Hvorfor liker du ikke å bruke brunt sukker? Det er jo bare sukker, det også, og verken mer eller mindre usunt enn farin.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Brunhilde skrev:

Lys brunt sukker kalles ofte moscovadosukker. Det er litt forskjell på smaken (og konsistens), og jeg ville nok heller brukt brunt sukker enn vanlig hvit farin.

Hvorfor liker du ikke å bruke brunt sukker? Det er jo bare sukker, det også, og verken mer eller mindre usunt enn farin.

Enig, jeg syns det blir litt mer karamellisert smak med brunt sukker og at konsistensen blir bedre. Mye bedre med brunsukker enn hvitt sukker i coockies😊

Anonymkode: e05a7...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, FruN skrev:

Jeg skal lage cookies, og oppskrifta sier jeg skal bruke lys brunt sukker. Men det finner jeg ingen steder! 

Kan jeg bruke hvitt sukker i stedet? Brun farin liker jeg ikke å bruke, så unngår gjerne den om jeg kan..

Se etter demerarasukker. Finnes så og si overalt. Esker med 500 gram i. Den gir litt dypere smak på cookisene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunt sukker gir mer smak til cookiesene, gjør konsistensen noe seigere og deiligere 😀

Anonymkode: a7c48...793

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Brunhilde skrev:

Lys brunt sukker kalles ofte moscovadosukker. Det er litt forskjell på smaken (og konsistens), og jeg ville nok heller brukt brunt sukker enn vanlig hvit farin.

Hvorfor liker du ikke å bruke brunt sukker? Det er jo bare sukker, det også, og verken mer eller mindre usunt enn farin.

Jeg liker ikke brun farin, altså produktet. Lukt, konsistens, smak.. Brunt sukker ellers bruker jeg gjerne :) Ser nå hvordan det var utydelig :) 

Jeg fikk heldigvis bestilt :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, FruN said:

Jeg liker ikke brun farin, altså produktet. Lukt, konsistens, smak.. Brunt sukker ellers bruker jeg gjerne :) Ser nå hvordan det var utydelig :) 

Jeg fikk heldigvis bestilt :) 

Det forstår jeg. Jeg bruker det, men jeg liker ikke konsistensen så godt, det ser nesten litt levende ut. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...