Gå til innhold

Sykepleiere vs hjelpepleiere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det flere her inne som mener at sykepleiere klager noe voldsomt over lønn?De har en grei lønn,ikke noe å klage på ifht arbeidsmengde.

Hjelpepleiere derimot.Veldig sjelden du hører dem jamre,og lønna er elendig ifht arbeidsmengde.

Sykepleiere tror de er leger.Bare å minne dem på at de mangler 4 år på skolebenken🥱

Anonymkode: c51a2...cca

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er utdannet sykepleier (4 år siden jeg ble ferdig utdannet). Har lavere lønn enn flere av hjelpepleierne jeg jobber med (de har jobbet i mange år og fortjener lønnen sin absolutt). Likevel har jeg et helt annet ansvar enn dem. Mener ikke at vi skal ha mye bedre lønn enn dem, men tenker jo at jeg likegreit kunne blitt helsefagarbeider om det bare var lønnen det stod på. Det er ikke mye forskjell. :) syntes alle helsearbeidere fortjener mer lønn, både sykepleiere og helsefagarbeidere. (Og jo, de klager de også! :) )

Anonymkode: da0e8...3d8

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt enig egentlig. Det er mye klaging, men det tror jeg er fordi de har en sterk og høylytt fagforening. Det er klart de er viktige og fortjener høyere lønn. Men det er det mange som gjør som også har treårig utdannelse, feks barnehagelærere og sosionomer. Selv er jeg lege og syns egentlig vi på mange måter tjener «minst» mtp utdannelsesnivå, arbeidstid og ansvar..

Anonymkode: 5f408...e32

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig... 

Som helsefagarbeider opplever jeg også at selv om sykepleiere har mye ansvar, ender vi ofte opp med mye stell! Ofte tunge stell med mange ugunstige arbeidsstillinger.. i tillegg til vanlig stell skal det dusjes, gis mat(både lage og ofte ”mate”) osv... Ja, sykepleiere har mye ansvar, men det betyr ikke at helsefagarbeiderne har noe mindre utmattende/krevende arbeid.. 

Anonymkode: 2da3f...fc5

  • Liker 7
Lenke til kommentar