Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
På 30.3.2020 den 13.56, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker på dere med pco som har fått barn eller er gravide nå. Hvor lenge prøvde dere, hvilke medisinske tiltak prøvde dere, gjorde dere noen livsstilsendringer, osv? 

Hilsen en 28-åring med pcos som vil prøve litt lengre på naturlig vis før jeg starter med medisinske tiltak..

Anonymkode: 81bec...aea

Jeg var 31 år, 185cm og 65kg. Trente og konkurrerte i utholdenhetsidrett. Prøvde i to år. Ingen medisinske tiltak, enda legen ville ha meg på provera. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blitt gravid to ganger ila. et halvt år nå. Den ene gangen endte i MA. Hadde ikke eggløsning i det hele tatt før, men etter jeg begynte med letrozol fikk jeg en syklus. Jeg er normalvektig/atletisk bygd, og trener løping, ski og styrke. Ingen bivirkninger av letrozol. 

Skrevet

Vi brukte 20 mnd på førstemann. Jeg fikk først 6 mnd på østrogen for kvinner i overgangsalderen. Men det hjalp ikke på eggløsning, først etter 19 mnd fikk jeg positiv eggløsningstest (blodprøve) etter troppen dose Pergotime. Ble da gravid.

Gikk på metformin hele veien.

Jeg fikk beskjed om å fortsette på metformin i påvente av at vi skulle prøve igjen. Jeg gikk på p-piller og metformin i 2 år før jeg sluttet på pillen. Ble gravid etter første mens 😳 hadde aldri sett den komme! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er et PCO-barn❤️ Mamma og pappa prøvde i 3 år før jeg ble til. Jeg ble til uten hjelp😊 mamma hadde 2 barn i fra før uten hjelp der også. Hun har hatt 1 spontanabort.

Anonymkode: 3b5f2...be6

Skrevet
På 30.3.2020 den 13.56, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker på dere med pco som har fått barn eller er gravide nå. Hvor lenge prøvde dere, hvilke medisinske tiltak prøvde dere, gjorde dere noen livsstilsendringer, osv? 

Hilsen en 28-åring med pcos som vil prøve litt lengre på naturlig vis før jeg starter med medisinske tiltak..

Anonymkode: 81bec...aea

Vi begynte å prøve når jeg var 28, ble gravid litt mer enn ett år etter, og fikk baby tre uker før jeg fylte 30. 

Jeg hadde manglende eggløsning, var på oppfølging hos gynekolog som sjekket om jeg skulle ha eller hadde hatt eggløsning. Sjekket fire måneder uten napp, og så kom juleferien. Vi var på hytta for oss selv og hadde oss tre ganger daglig i nesten to uker 🤣 Dagen før mannen skulle ta sædprøven fant jeg ut at jeg var gravid 🎉

Nå er mini snart fem år, vi har oss som kaniner men har bare blitt gravid en gang etter. Dette er tre år siden, og vi mistet 12. uke. 

Vi er veldig takknemlige for at vi fikk mini. Vi har oss uten prevensjon, og blir jeg gravid blir vi glade, men skjer det ikke er vi fremdeles like glade 👍

Skrevet

Ble gravid etter slankeoperasjon. Før operasjonen hadde jeg ikke sett snurten på menstruasjon på mange mange år. Var veldig overvektig. Nå er han 3,5 måned gammel. Ikke fått tilbake mensen enda, og jeg bare delammer. Så jeg er veldig spent på hvordan det blir med en eventuell nr 2.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...