Gå til innhold

Hvor kan man gi bort katter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Regner med at du veit om ALT som kan skje i ditt liv? Katter flest takler helt fint å bli omplassert, det er ikke snakk om kasteballer. 

Anonymkode: d328d...690

Da jeg fikk dyr hadde jeg et plan B hjem i tilfelle jeg ikke kan ha dem mer. Det syns jeg alle burde ha.

Anonymkode: 12ed5...22f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg fikk dyr hadde jeg et plan B hjem i tilfelle jeg ikke kan ha dem mer. Det syns jeg alle burde ha.

Anonymkode: 12ed5...22f

Å om dette hjem B brått ikke kunne tatt dem allikevel? Regner med at du har 10 planer til? 🙄 TING SKJER. Hjelper ingen at du kommer å retter pekefinger, du kan jo forsøke å hjelpe istedet for å være belærende og bedrevitende. 

Anonymkode: d328d...690

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

Herregud. Ts er bare en venn som prøver å hjelpe. Eierne veit jo ting om sine egne katter, men du trekker konklusjoner ut hva hva ts kan om dyrene 🙄 

Det er ikke synd på kattene nei. De forsøker å finne et godt hjem til dem. Den belærende tonen din kan du spare deg for. Skal personen bo på gata da eller siden det ikke er greit å flytte? Det er MANGE steder hvor man ikke får lov til å ha dyr, men du tenker vel at man skal bo med eksen til man finner et sted hvor det er lov med dyr, om det så tar 2 år. Å jobb klarer man seg jo uten, bare å gå på sosialen og bo i en kommunal bolig omringet av narkomane, så lenge man ikke omplasserer kattene!! 
 

Herlighet 🤦🏼‍♀️ 

Anonymkode: d328d...690

Jeg quotet ikke ts men en annen, skrev at ts er et godt menneske som hjelper til.

Det tar ikke to år å finne et sted for korttidsleie med katt når han har fast jobb og sikkert skal kjøpe noe eget når huset er solgt. 

Belærende tone må tåles når folk er så uansvarlige. For de som mener at hva som helst kan skje når som helst, da er det selvfølgelig viktig å ha tenkt over dette før man kjøper katt. 

Rasekatter fra seriøse oppdrettere så har du oppdretter selv som plan B, raseklubb plan C, familie som har mulighet plan D. Plan A bør være å finne et sted å leie med kattene mot høyere depositum e.l.

Får fnatt av bruk og kast mentaliteten til enkelte. Om det var viktig å beholde kattene hadde han funnet en løsning.

Anonymkode: 39262...42c

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg quotet ikke ts men en annen, skrev at ts er et godt menneske som hjelper til.

Det tar ikke to år å finne et sted for korttidsleie med katt når han har fast jobb og sikkert skal kjøpe noe eget når huset er solgt. 

Belærende tone må tåles når folk er så uansvarlige. For de som mener at hva som helst kan skje når som helst, da er det selvfølgelig viktig å ha tenkt over dette før man kjøper katt. 

Rasekatter fra seriøse oppdrettere så har du oppdretter selv som plan B, raseklubb plan C, familie som har mulighet plan D. Plan A bør være å finne et sted å leie med kattene mot høyere depositum e.l.

Får fnatt av bruk og kast mentaliteten til enkelte. Om det var viktig å beholde kattene hadde han funnet en løsning.

Anonymkode: 39262...42c

Om du skal være så belærende så får du tåle å få krasse svar også. 
det ENESTE du bidrar med i denne tråden er kvalme. Du hjelper absolutt ingen, men det er viktigst for deg å vise deg frem. 
eieren til disse kattene må flytte for å ha en jobb! Er sånne ting virkelig så vanskelig å forstå? Du spiser kanskje ikke du? 
 

Anonymkode: d328d...690

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.3.2020 den 4.10, AnonymBruker skrev:

De som vil ha levende mat til slangene sine ser blant annet etter gratis katter.

Når du gir bort levende dyr må du være veldig kritisk.

Anonymkode: 5ffa3...9f5

Dette er en myte. Katter er ikke attraktivt som slangemat. De kan skade mer enn de gjør seg som mat. Seriøse slangeeiere mater med alt fra pinkier (små, nakne og døde musebabyer) til store døde rotter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Om du skal være så belærende så får du tåle å få krasse svar også. 
det ENESTE du bidrar med i denne tråden er kvalme. Du hjelper absolutt ingen, men det er viktigst for deg å vise deg frem. 
eieren til disse kattene må flytte for å ha en jobb! Er sånne ting virkelig så vanskelig å forstå? Du spiser kanskje ikke du? 
 

Anonymkode: d328d...690

Har ikke reagert på krasse svar og kom tidlig med konkrete råd for å hjelpe ts så mulig du har rotet med abkodene. 

Har flyttet med katter selv pga jobb og leid med dyr, om man gidder legge litt arbeid i det er det faktisk ikke så problematisk, det går på viljen. Noen går lei kjæledyrene sine og kommer med dumme unnskyldninger istedetfor å si at de er lei/ikke gidder/for mye arbeid/finner ikke glede i det.

Anonymkode: 39262...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke reagert på krasse svar og kom tidlig med konkrete råd for å hjelpe ts så mulig du har rotet med abkodene. 

Har flyttet med katter selv pga jobb og leid med dyr, om man gidder legge litt arbeid i det er det faktisk ikke så problematisk, det går på viljen. Noen går lei kjæledyrene sine og kommer med dumme unnskyldninger istedetfor å si at de er lei/ikke gidder/for mye arbeid/finner ikke glede i det.

Anonymkode: 39262...42c

Men hvorfor drar du frem det suste der i en sånn tråd? Det har ingenting med saken å gjøre her. Kanskje du skal slutte å spore av? Lag din egen tråd 

Anonymkode: d328d...690

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Troyamin said:

Dette er en myte. Katter er ikke attraktivt som slangemat. De kan skade mer enn de gjør seg som mat. Seriøse slangeeiere mater med alt fra pinkier (små, nakne og døde musebabyer) til store døde rotter. 

Du sier det jo selv. SERIØSE slangeeiere mater ikke med kattunger. Det er alltids ekle folk i verden som bare venter på en slik mulighet.

Katter har verdi og det er nødt til gjenspeiles i form av at de skal koste penger. Alle dyr skal koste litt, helt fra starten av. 

Anonymkode: a891d...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sier det jo selv. SERIØSE slangeeiere mater ikke med kattunger. Det er alltids ekle folk i verden som bare venter på en slik mulighet.

Katter har verdi og det er nødt til gjenspeiles i form av at de skal koste penger. Alle dyr skal koste litt, helt fra starten av. 

Anonymkode: a891d...aa1

Det er din mening. Selv ville jeg aldri betalt for en blandingskatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Troyamin skrev:

Det er din mening. Selv ville jeg aldri betalt for en blandingskatt. 

Så i dine øyne er ikke katter som ikke er renrasede verdt noen ting? Ikke rart katten fortsatt har lav status i norge 

Anonymkode: d328d...690

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så i dine øyne er ikke katter som ikke er renrasede verdt noen ting? Ikke rart katten fortsatt har lav status i norge 

Anonymkode: d328d...690

Nå ilegger du meg meninger basert ut fra synsing. Har selv to blandingskatter/gårdskatter/huskatter, kall det hva du vil. Så nei, jeg mener absolutt ikke at katter som er renrasede er uten verdi. Men jeg er ikke en tilhenger av å ta penger for blandingskatter. På lik linje med at jeg er i mot å ta penger for blandingshunder. Ska folk hele tiden ha penger for blandingsdyr, vil det fortsatt være folk som absolutt må ha kull på sitt søte dyr. Kun for pengenes skyld. Fokuser heller på å få fram friske rasekatter/rasehunder hvor en kan følge helsestatus på foreldredyr.  

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Troyamin said:

Nå ilegger du meg meninger basert ut fra synsing. Har selv to blandingskatter/gårdskatter/huskatter, kall det hva du vil. Så nei, jeg mener absolutt ikke at katter som er renrasede er uten verdi. Men jeg er ikke en tilhenger av å ta penger for blandingskatter. På lik linje med at jeg er i mot å ta penger for blandingshunder. Ska folk hele tiden ha penger for blandingsdyr, vil det fortsatt være folk som absolutt må ha kull på sitt søte dyr. Kun for pengenes skyld. Fokuser heller på å få fram friske rasekatter/rasehunder hvor en kan følge helsestatus på foreldredyr.  

 

 

Jeg er ikke helt uenig der. Er for oppdrett, og synes heller ikke man skal ta mange tusen kroner for blandingsdyr. Men 500kr er de verdt, det får potensielle eiere til å tenke seg om en ekstra gang og det er ikke så enkelt å bare skaffe seg en kattunge og så kaste den ut når sommerferien kommer. Vi betaler for en pose på rema også. Skal kattunger være mindre verdt enn plast?

Helst skulle jeg sett at kattungene var tidlig kastrerte (noen veterinærer utfører dette og kattungene kommer seg mye fortere enn voksne katter), chippet og vaksinert, så kan ny eier betale den summen alt dette kostet. Da blir summen "rikelig" slik at man kanskje tenker seg om, men samtidig har man ikke betalt for noe man ikke burde betale for i utgangspunktet uansett. Og så minsker man kattungeproblemet videre i tillegg til at en chippet katt kan man ikke bare fraskrive seg ansvaret for :)

Anonymkode: a891d...aa1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Troyamin skrev:

Nå ilegger du meg meninger basert ut fra synsing. Har selv to blandingskatter/gårdskatter/huskatter, kall det hva du vil. Så nei, jeg mener absolutt ikke at katter som er renrasede er uten verdi. Men jeg er ikke en tilhenger av å ta penger for blandingskatter. På lik linje med at jeg er i mot å ta penger for blandingshunder. Ska folk hele tiden ha penger for blandingsdyr, vil det fortsatt være folk som absolutt må ha kull på sitt søte dyr. Kun for pengenes skyld. Fokuser heller på å få fram friske rasekatter/rasehunder hvor en kan følge helsestatus på foreldredyr.  

 

 

Har ikke ilagt deg en mening, jeg stilte et spørsmål. Katter er bruk og kast så lenge man like gjerne kan få en ny gratis. Ting som koster penger passer folk litt mer på. Det er ikke snakk om å ta flere 1000, men en symbolsk sum. Ingen tjener mye penger på det. 

Anonymkode: d328d...690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skal kattunger være mindre verdt enn plast?

Helst skulle jeg sett at kattungene var tidlig kastrerte (noen veterinærer utfører dette og kattungene kommer seg mye fortere enn voksne katter), chippet og vaksinert, så kan ny eier betale den summen alt dette kostet. Da blir summen "rikelig" slik at man kanskje tenker seg om, men samtidig har man ikke betalt for noe man ikke burde betale for i utgangspunktet uansett. Og så minsker man kattungeproblemet videre i tillegg til at en chippet katt kan man ikke bare fraskrive seg ansvaret for :)

Anonymkode: a891d...aa1

Igjen, jeg vil ikke måle blandingskatter i penger. 

Skriv kontrakt hvor det kreves kastrering, chipping,forsikring og annet en synes burde være med. Det vil dermed være med på å øke verdien til et dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke ilagt deg en mening, jeg stilte et spørsmål. Katter er bruk og kast så lenge man like gjerne kan få en ny gratis. Ting som koster penger passer folk litt mer på. Det er ikke snakk om å ta flere 1000, men en symbolsk sum. Ingen tjener mye penger på det. 

Anonymkode: d328d...690

Jeg vet om flere som tar en "symbolsk sum" for kattungene. Hver gang de får kattunger. Og derfor burde det heller gjøres slik jeg svarte annen anonym over her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.3.2020 den 21.51, AnonymBruker skrev:

En venn av meg må flytte og har ingen mulighet til å ta med seg kattene sine. Han spurte meg om jeg ville ha de, men jeg er allergisk. Jeg kjenner samvittigheten gnager nå og spør derfor: hvor er det mulig å få gitt bort to voksne katter (søsken)? 
finnes det noen forening å gå gjennom. Regner med dyrebeskyttelsen har nok med andre ting..

Anonymkode: 64f4c...b8d

FOD hvis det er i Oslo området

Anonymkode: 671d4...4f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Troyamin said:

Igjen, jeg vil ikke måle blandingskatter i penger. 

Skriv kontrakt hvor det kreves kastrering, chipping,forsikring og annet en synes burde være med. Det vil dermed være med på å øke verdien til et dyr.

En slik kontrakt betyr nada. Selv oppdrettere i registrerte forbund sliter med å håndheve sine kontrakter hvis det er brudd på dem. 

Hva er problemet med å kastrere, chippe og vaksinere først, og så ta betalt den summen alt dette koster? Da tjener jo ikke eieren av mammaen noen ting, men ny eier må ut med kanskje et par tusenlapper eller så. Det hadde vært den aller beste løsningen. 

Anonymkode: a891d...aa1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva er problemet med å kastrere, chippe og vaksinere først, og så ta betalt den summen alt dette koster? Da tjener jo ikke eieren av mammaen noen ting, men ny eier må ut med kanskje et par tusenlapper eller så. Det hadde vært den aller beste løsningen. 

Anonymkode: a891d...aa1

Enig der. Chippe og vaksinere er en ting. Men det er ingen veterinærer som kastrerer ved 12 ukers alder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...