Gå til innhold

Hvor kan man gi bort katter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En venn av meg må flytte og har ingen mulighet til å ta med seg kattene sine. Han spurte meg om jeg ville ha de, men jeg er allergisk. Jeg kjenner samvittigheten gnager nå og spør derfor: hvor er det mulig å få gitt bort to voksne katter (søsken)? 
finnes det noen forening å gå gjennom. Regner med dyrebeskyttelsen har nok med andre ting..

Anonymkode: 64f4c...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv gjennom finn, men husk å være EKSTREMT kritisk til hvem de havner hos. 
 

dyrebeskyttelsen kan hjelpe til med fjernadopsjon feks, dette ved at de reklamerer for kattene men at de bor hos eier frem til noen kan ta dem.

prøv kjøp og salg sider på facebook, igjen, kritisk til folk! 
 

Anonymkode: d328d...690

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med kattenes oppdretter først, seriøse oppdrettere hjelper til med omplassering eller tar de tilbake. Om de er fra omplassering fra tidligere tar dere kontakt med der de kom ifra :)

om de er fra noen som ikke greide å sterilisere katten sin blir det finn, facebook o.l. håper dere finner et godt nytt hjem, selv om jeg må si det er dårlig planlagt å flytte fra dyrene sine. 

Anonymkode: 39262...42c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hør med kattenes oppdretter først, seriøse oppdrettere hjelper til med omplassering eller tar de tilbake. Om de er fra omplassering fra tidligere tar dere kontakt med der de kom ifra :)

om de er fra noen som ikke greide å sterilisere katten sin blir det finn, facebook o.l. håper dere finner et godt nytt hjem, selv om jeg må si det er dårlig planlagt å flytte fra dyrene sine. 

Anonymkode: 39262...42c

Det siste avsnittet ditt, fyskam. Alt i livet kan ikke planlegges, noen ganger har man ikke noe annet valg enn å finne nytt hjem til dyrene. Å det SISTE folk trenger er noen som prøver å gi dem dårlig samvittighet for det. 

Anonymkode: d328d...690

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er helt katastrofalt å ta så lite ansvar for dyrene sine. Hvorfor tenkte han ikke på dette før han skaffet seg katter, at han en dag skulle flytte? Er han så lite glad i kattene at han greier å forlate dem, eller gi de bort? Seriøst?? Jeg er sjokkert over folk. Dyrene burde komme først. Om ikke kattene kunne vært med burde det være grunn nok til ikke å flytte.

Prøv dyrebeskyttelsen, facebook (sånne sider med omplassering av dyr) eller Finn. På Finn vet man aldri hvor de havner. Og for all del ikke kom med trusler om at de blir avlivet om ingen tar de.

Anonymkode: faace...e44

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det siste avsnittet ditt, fyskam. Alt i livet kan ikke planlegges, noen ganger har man ikke noe annet valg enn å finne nytt hjem til dyrene. Å det SISTE folk trenger er noen som prøver å gi dem dårlig samvittighet for det. 

Anonymkode: d328d...690

Nei alt i livet kan ikke planlegges.. Hvordan skulle jeg vite da jeg ble gravid at en dag skulle jeg finne meg en ny mann og attpåtil begynne å studere? Ops. Da er det bedre å gi bort barnet. Og det siste jeg trenger er at noen gir meg dårlig samvittighet for det I TILLEGG 😢

Anonymkode: faace...e44

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er helt katastrofalt å ta så lite ansvar for dyrene sine. Hvorfor tenkte han ikke på dette før han skaffet seg katter, at han en dag skulle flytte? Er han så lite glad i kattene at han greier å forlate dem, eller gi de bort? Seriøst?? Jeg er sjokkert over folk. Dyrene burde komme først. Om ikke kattene kunne vært med burde det være grunn nok til ikke å flytte.

Prøv dyrebeskyttelsen, facebook (sånne sider med omplassering av dyr) eller Finn. På Finn vet man aldri hvor de havner. Og for all del ikke kom med trusler om at de blir avlivet om ingen tar de.

Anonymkode: faace...e44

Hvorfor tenkte han ikke på den uforutsigbare tingen som skulle skje i livet som førte til denne situasjonen? Må være fint for deg å være synsk, resten av oss er desverre ikke det. å om det skal så lite til for å få deg sjokkert så må jeg si at du trenger å åpne øynene dine litt mer for hva som skjer i verden. Spar deg 🤮

Anonymkode: d328d...690

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er helt katastrofalt å ta så lite ansvar for dyrene sine. Hvorfor tenkte han ikke på dette før han skaffet seg katter, at han en dag skulle flytte? Er han så lite glad i kattene at han greier å forlate dem, eller gi de bort? Seriøst?? Jeg er sjokkert over folk. Dyrene burde komme først. Om ikke kattene kunne vært med burde det være grunn nok til ikke å flytte.

Prøv dyrebeskyttelsen, facebook (sånne sider med omplassering av dyr) eller Finn. På Finn vet man aldri hvor de havner. Og for all del ikke kom med trusler om at de blir avlivet om ingen tar de.

Anonymkode: faace...e44

Det er snakk om en veldig brutal skilsmisse og nå har det gått til det skritt at han ikke kan beholde huset. I tillegg må han flytte pga jobb. 

 Kattene er flere år gamle. Vet ikke om det var omplassering. Vet ikke hvilket kjønn de er heller.. bare at de er søsken. De ser ikke ut som vanlige skogkatter. Ser mer ut som rasekatter. Skulle gjerne tatt de selv, men er som sagt allergisk. 
 

Anonymkode: 64f4c...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er helt katastrofalt å ta så lite ansvar for dyrene sine. Hvorfor tenkte han ikke på dette før han skaffet seg katter, at han en dag skulle flytte? Er han så lite glad i kattene at han greier å forlate dem, eller gi de bort? Seriøst?? Jeg er sjokkert over folk. Dyrene burde komme først. Om ikke kattene kunne vært med burde det være grunn nok til ikke å flytte.

Prøv dyrebeskyttelsen, facebook (sånne sider med omplassering av dyr) eller Finn. På Finn vet man aldri hvor de havner. Og for all del ikke kom med trusler om at de blir avlivet om ingen tar de.

Anonymkode: faace...e44

Jeg forstår hva du mener, før så kunne tanken aldri fallt meg inn at jeg skulle gi bort katten min, for noe som helst grunn. Men så fikk jeg barn som ble allergisk mot min elskede pus. Så hva skulle jeg ha gjort?? Gitt bort barnet mitt i stedet? Passet på at de aldri er inne i same rom? Bare kastet katten ut og nektet å slippe henne inn igjen? 

Jeg er utrolig glad i den lille pusen. Jeg har hatt henne siden hun var 3 mnd, hun var jo lille babyen min... 

Heldigvis så har jeg foreldre som var villige til å ta henne og gi henne et godt hjem. Men er ikke alle som har noen. 

Så ja, det skjer ting som ikke er mulig å planlegge, og det knuser hjerte mitt. 💔 Jeg gråt i mange dager etter at jeg levert henne. Men jeg vet i det minste at hun har det bra.. På andre siden av landet 😔

Anonymkode: 8d8bd...0b6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er helt katastrofalt å ta så lite ansvar for dyrene sine. Hvorfor tenkte han ikke på dette før han skaffet seg katter, at han en dag skulle flytte? Er han så lite glad i kattene at han greier å forlate dem, eller gi de bort? Seriøst?? Jeg er sjokkert over folk. Dyrene burde komme først. Om ikke kattene kunne vært med burde det være grunn nok til ikke å flytte.

Prøv dyrebeskyttelsen, facebook (sånne sider med omplassering av dyr) eller Finn. På Finn vet man aldri hvor de havner. Og for all del ikke kom med trusler om at de blir avlivet om ingen tar de.

Anonymkode: faace...e44

Fordi folk flest er ikke synske, noen ganger havner man i situasjoner hvor kjærlighet ikke er nok og livet endres drastisk. Så kattene kommer foran alt da, sykdom, økonomi, så lenge man ikke kan ta med kattene burde man selv gå til grunne? Man må være voksen og ta ansvar for dyrene sine ja, men man skal også ta ansvar for seg selv og ta de rette avgjørelsene når det trengs, hva som er rett her eller om vedkommende ikke er glad i kattene sine, vet du ikke noe om. 

Anonymkode: 8fe00...bd3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Catpeople are crazy!! Når man sammenligner katter med barn da er det tydelig at man ikke har alle hestene i stallen for å si det sånn. 
 

Søk på nett om det finnes «Kattehus» der dere bor TS. Kanskje de kan hjelpe. 

Anonymkode: eb641...36e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes til enhver tid mange voksne katter som gies bort, og mange som søker katter vil ha kattunger, så det kan være vanskelig å finne et godt hjem til dem. Kattene burde være kastrert, oppdatert med vaksiner o.l., så ikke det ansvaret blir liggende på ny eier. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 hours ago, AnonymBruker said:

Det siste avsnittet ditt, fyskam. Alt i livet kan ikke planlegges, noen ganger har man ikke noe annet valg enn å finne nytt hjem til dyrene. Å det SISTE folk trenger er noen som prøver å gi dem dårlig samvittighet for det. 

Anonymkode: d328d...690

Her var det snakk om skilsmisse og flytting, da synes jeg absolutt man skal ha dårlig samvittighet om man ikke gidder flytte til et sted hvor kattene kan bli med. I tillegg vet de ikke kjønn eller rase på kattene om jeg forstod ts rett, da er de ikke fulgt opp med vaksiner og dyrlegesjekk - med andre ord har de ikke tatt godt vare på kattene. 

Nei noen ganger har man ikke noe valg, men da er det snakk om alvorlig sykdom og varig opphold på sykehjem, allergi hos barn som ikke kan ordnes med medisin uten bivirkninger eller nøye renhold/allergisjampo, døde eiere og slike ting.

Flytting, ny jobb o.l er bare egoistisk, da bør man ha veldig dårlig samvittighet er min mening. Stakkars katter, ts er et godt menneske som hjelper til.

Anonymkode: 39262...42c

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som vil ha levende mat til slangene sine ser blant annet etter gratis katter.

Når du gir bort levende dyr må du være veldig kritisk.

Anonymkode: 5ffa3...9f5

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her var det snakk om skilsmisse og flytting, da synes jeg absolutt man skal ha dårlig samvittighet om man ikke gidder flytte til et sted hvor kattene kan bli med. I tillegg vet de ikke kjønn eller rase på kattene om jeg forstod ts rett, da er de ikke fulgt opp med vaksiner og dyrlegesjekk - med andre ord har de ikke tatt godt vare på kattene. 

Nei noen ganger har man ikke noe valg, men da er det snakk om alvorlig sykdom og varig opphold på sykehjem, allergi hos barn som ikke kan ordnes med medisin uten bivirkninger eller nøye renhold/allergisjampo, døde eiere og slike ting.

Flytting, ny jobb o.l er bare egoistisk, da bør man ha veldig dårlig samvittighet er min mening. Stakkars katter, ts er et godt menneske som hjelper til.

Anonymkode: 39262...42c

Han vet jo kjønn og rase og sånn selv selvfølgelig. (Jeg er bare en venn som ble bedt om å ta over de, noe jeg ikke har anledning til pga allergi.) han har så mye å tenke på selv nå, så tenkte å hjelpe ham med å finne et hjem til dem. De er vaksinerte og alt er greit med det.  

Anonymkode: 64f4c...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her var det snakk om skilsmisse og flytting, da synes jeg absolutt man skal ha dårlig samvittighet om man ikke gidder flytte til et sted hvor kattene kan bli med. I tillegg vet de ikke kjønn eller rase på kattene om jeg forstod ts rett, da er de ikke fulgt opp med vaksiner og dyrlegesjekk - med andre ord har de ikke tatt godt vare på kattene. 

Nei noen ganger har man ikke noe valg, men da er det snakk om alvorlig sykdom og varig opphold på sykehjem, allergi hos barn som ikke kan ordnes med medisin uten bivirkninger eller nøye renhold/allergisjampo, døde eiere og slike ting.

Flytting, ny jobb o.l er bare egoistisk, da bør man ha veldig dårlig samvittighet er min mening. Stakkars katter, ts er et godt menneske som hjelper til.

Anonymkode: 39262...42c

Herregud. Ts er bare en venn som prøver å hjelpe. Eierne veit jo ting om sine egne katter, men du trekker konklusjoner ut hva hva ts kan om dyrene 🙄 

Det er ikke synd på kattene nei. De forsøker å finne et godt hjem til dem. Den belærende tonen din kan du spare deg for. Skal personen bo på gata da eller siden det ikke er greit å flytte? Det er MANGE steder hvor man ikke får lov til å ha dyr, men du tenker vel at man skal bo med eksen til man finner et sted hvor det er lov med dyr, om det så tar 2 år. Å jobb klarer man seg jo uten, bare å gå på sosialen og bo i en kommunal bolig omringet av narkomane, så lenge man ikke omplasserer kattene!! 
 

Herlighet 🤦🏼‍♀️ 

Anonymkode: d328d...690

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS! 
Dersom det er rasekatter, kan man gjerne kontakte foreningen for rasen det gjelder. De er ofte behjelpelig og kan ha interesserte som gjerne vil overta voksen katt(er)

Dyrebeskyttelsen er ofte overarbeidet med forlatte katter, men det kan hende de kan være behjelpelig fordet. 
 

Så har man jo Finn, men du kan jo risikere en haug med meldinger fra gale kattefolk som bare sender melding for å kjefte. 

Anonymkode: 32ed8...4e8

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.3.2020 den 9.54, AnonymBruker skrev:

Det siste avsnittet ditt, fyskam. Alt i livet kan ikke planlegges, noen ganger har man ikke noe annet valg enn å finne nytt hjem til dyrene. Å det SISTE folk trenger er noen som prøver å gi dem dårlig samvittighet for det. 

Anonymkode: d328d...690

det siste dyr trenger er folk som hiver de som kasteball fra hjem til hjem.

Anonymkode: c24a1...c92

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

det siste dyr trenger er folk som hiver de som kasteball fra hjem til hjem.

Anonymkode: c24a1...c92

Regner med at du veit om ALT som kan skje i ditt liv? Katter flest takler helt fint å bli omplassert, det er ikke snakk om kasteballer. 

Anonymkode: d328d...690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...