Gå til innhold

Ny meltype?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fant en meltype jeg ikke har sett før på butikken i dag som heter Protein og fibermel. Noen som har prøvd det? Siden det var tomt for sammalt hvete kjøpte jeg med en slik, men hvilken er mest sunn å bruke - den eller sammalt hvete, noen som veit? 

https://www.mollerens.no/produkt/moellerens-protein-og-fibermel/

Anonymkode: 2a196...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette ser ut til å være sammalt hvete med noe ertegreier (ekstra proteiner) i. Vanligvis er jeg skeptisk da slike blandinger ofte har en frisk pris. Men sikkert grei å bruke nå.  Når jeg lager brød ol så prøver jeg kun å bruke basisvarer i oppskriften, ikke slike sammensatte som over da de ofte ikke har så lang levetid (dvs ikke slår an blant kundene og sluttes å produseres som følge av det).  Da er det kjedelig om man har klart å lage en god oppskrift med slikt som grunnlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager rundstykker på det melet. Veldig fornøyd😊

Anonymkode: b937a...f9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.3.2020 den 7.52, skrue skrev:

Dette ser ut til å være sammalt hvete med noe ertegreier (ekstra proteiner) i. Vanligvis er jeg skeptisk da slike blandinger ofte har en frisk pris. Men sikkert grei å bruke nå.  Når jeg lager brød ol så prøver jeg kun å bruke basisvarer i oppskriften, ikke slike sammensatte som over da de ofte ikke har så lang levetid (dvs ikke slår an blant kundene og sluttes å produseres som følge av det).  Da er det kjedelig om man har klart å lage en god oppskrift med slikt som grunnlag.

Pleier også å være skeptisk til blandinger, pleier å gå for rene produkter.

På 28.3.2020 den 7.56, AnonymBruker skrev:

Jeg lager rundstykker på det melet. Veldig fornøyd😊

Anonymkode: b937a...f9f

så bra :) 

Anonymkode: 56d0a...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...