Gå til innhold

Maling av tak


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Hei!

Jeg har sånne stygge 1980 takplater, hvite i et slags avlangt sjakkmønster, ser ut som de er folierte. De er ikke like fine lenger (var de noengang fine?), og jeg tenkte å gi de et strøk hvitmaling. Men hva slags?

Kan jeg bruke vanlig hvit grunningsmaling? Det blir det billigste ihvertfall, og det spiller en stor rolle. Skjønner jo at det er meningen at grunning skal være under annen maling, men er det så farlig da? Kan jeg ikke bare male med det, når jeg bare skal ha hvit maling likevel?

Gi meg noen gode råd da folkens, så blir jeg glad altså!

Vet at jeg bare kan spørre på malingsshoppen, men de har en tendens til å prakke på meg alt mulig jeg ikke trenger, jo dyrere jo bedre virker det som der... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har folierte tak-essplater.....uff

Jeg er litt usikker på hva som er smartest å behandle dem med...og anbefaler deg derfor å ringe teknisk avdeling hos Jotun (tlf.nr. står nederst på siden.

Mulig det går greit å gunne med heftgrunn og male sistestrøket med fenom....og bruke pensel mellom platene og skumgummirull ellers...men jeg ville ringt og spurt.

Si du har folierte tak-essplater...og spør hvordan anbefaling de anbefaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes egen takmaling. Den er matt, blank maling forsterker bare ujevnheter i taket. Jeg vet ikke om grunning egner seg til å bruke alene, men hvis den gjør det skulle jo det være midt i blinken siden grunning er helt matt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilli: greia her er de folierte tak-essplatene. :)

Ja, jeg skjønte det, etterpå :oops: . Noen ganger går det litt fort i svingene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja, det het det. skikkelig stygge greier...
Ja og den beste anbefalingen jeg kan gi deg er å rive dem ned. :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Ville bare fortelle at jeg sendte mail til Jotun, og de sa at man først skulle male med heftgrunning og så med takmaling over. verre var det ikke.

Det kan jo være andre som har liknende problem...

(stakkars oss)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare fortelle at jeg sendte mail til Jotun, og de sa at man først skulle male med heftgrunning og så med takmaling over. verre var det ikke.

Det kan jo være andre som har liknende problem...

(stakkars oss)

Lykke til. De store malingsprodusentene har teknisk avdeling hvor det sitter folk som har all kunnskap om de midlene de produserer....derfor er det mye smartere å ta kontakt direkte....enn å spørre i en malerbutikk. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...