Gå til innhold

Er det bare jeg som er helt gal i hodet, eller er det slik at alle familier i Norges land har denne skålen/bollen?!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har og en sånn, kjøpt på Fretex 😂Mamma har fullt sett, kjøpt på samvirkelaget i sin tid. Elsker disse skålene fordi de er så lette og riper vises ikke. Rosendahl skåla er for tung og har skår i kanten. 

Anonymkode: c75ff...e99

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har to bladskåler i forskjellig størrelse og til alt overmål seks kaffekopper med tilhørende fat i samme stil. Arvet av svigermor. 

Anonymkode: 73477...d55

• 1 år senere...
Skrevet

TS her (ny bruker, pc, ip og alt, så blir nok ny abkode). I stede for å lage ny tråd om den samme skålen, så bruker jeg denne. 

Jeg finner fortsatt ikke disse skålene i butikken! Må jeg virkelig vente til mamma dør og jeg arver hennes snacksskål? 🙆‍♀️

Det selges noen på finn, men vil helst ikke ha det brukt av andre. Er de ikke i produksjon lengre? 

Anonymkode: 7f418...0f2

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

TS her (ny bruker, pc, ip og alt, så blir nok ny abkode). I stede for å lage ny tråd om den samme skålen, så bruker jeg denne. 

Jeg finner fortsatt ikke disse skålene i butikken! Må jeg virkelig vente til mamma dør og jeg arver hennes snacksskål? 🙆‍♀️

Det selges noen på finn, men vil helst ikke ha det brukt av andre. Er de ikke i produksjon lengre? 

Anonymkode: 7f418...0f2

Dette er jo ting som kan vaskes godt og grundig, det gjør vel ingenting at andre enn slekta har brukt dem? I butikk vil de jo også være tatt på av andre. Hadde det blitt servert mat fra en slik på en buffet ville du vel likevel forsynt deg? 

• Liker 6
Skrevet

Jeg har den også !! 😅🖐️

Skrevet

Bestemor hadde disse i drikkeglass 🥰 Gode minner. De var nok litt allemannseie, og det er det ikke noe galt i. Ting i denne serien var slitesterke, rimelige, tilgjengelige og fine. 

4E07366E-5563-44C3-A99F-05F43DD17FC8.jpeg

Anonymkode: 3fecd...eba

• Liker 1
  • 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Kom på denne koselige tråden da jeg ble bedt på mat i helgen, de serverte i flere skåler av denne typen 😃

Anonymkode: 63f53...779

• Hjerte 2
Skrevet

Den finnes i min familie også. God til salater m.m. og til mengder av hjemmelagde fruktgrøtvarianter. :rodmer: 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.3.2020 den 18.20):

Tenkte at jeg har garantert ikke det som kommer på det bilde, jeg har nemlig ingenting. Men joda den bollen har til og med jeg 😂

Anonymkode: 17f68...954

Samme her🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymkode: f0570...a7e

AnonymBruker
Skrevet

Har den ikke selv, men har sett den i manges hjem, ja. Jeg er født i 74. Helt fin, den!

Anonymkode: 90070...db6

AnonymBruker
Skrevet

Fader! Den hadde vi og og mugge! 

Tror jeg må dra en tur på bruktbutikken å se om jeg finner noen deler! Jeg trenger nytt servise og glass! 

Anonymkode: dd28e...f2b

Skrevet

Jeg har middagsfat og vannglass. Funnet på bruktbua. Farmor hadde også disse glassene, og små dessertskåler. Kvaliteten er jo helt fantastisk sammenlignet med f.eks. Rosendahl, som blir skjoldete og får skår idet man åpner eska.. 

AnonymBruker
Skrevet
blåbærpai skrev (6 timer siden):

Jeg har middagsfat og vannglass. Funnet på bruktbua. Farmor hadde også disse glassene, og små dessertskåler. Kvaliteten er jo helt fantastisk sammenlignet med f.eks. Rosendahl, som blir skjoldete og får skår idet man åpner eska.. 

Ja de her ser alltid nye ut omtrent, selv etter mange års bruk. 

Anonymkode: 63f53...779

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.3.2020 den 18.20):

Tenkte at jeg har garantert ikke det som kommer på det bilde, jeg har nemlig ingenting. Men joda den bollen har til og med jeg 😂

Anonymkode: 17f68...954

Haha! Samme her! Har til og med kakefatet.

Anonymkode: a7117...cdd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...