Gå til innhold

Har blitt aseksuell av sølibatliv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 26.3.2020 den 13.13, draug 75 skrev:

Om det å leve i sølibat og aseksualitet:

Det er påvist en viss senking i testosteronnivået etter en tids seksuell avholdenhet. Testostetonnivået er jo med på å styre blant annet både sjøltillit og seksuell lyst hos menn. Seksuelt inaktive menn forsoner seg på sett og vis med å være bortvalgt. Vi ser hos andre primater at de hannene som ikke parer, avfinner seg med å bruke tida på arbeid og slit. Så det er mulig det du skriver.

 

Om alle finner noen hvis de jobber, har med holdninger å gjøre osv.

Hvis vi ser på den andre siden av skalaen: de som er storsjarmører, naturlige playere og omsverma, notorisk utro ektemenn, tilgitt gang på gang, hvor lite de jobber med seg selv for å få alle damene, og hvilke holdninger de har til kvinner, så forstår vi fort at egenhjelpsbøker og "gode politisk korrekte" holdninger ikke er nøkkelen. Det er en gitt egenskap.

Dette var et utrolig godt svar, som vel har rot i den faktiske virkeligheten. Noen brikker faller på plass med det du skriver i første avsnittet. Interessant! Sjøl kan jeg ikke annet enn å skrive under på påstandene og fakta du ramser opp der. Det å "forsone seg med å være bortvalgt" er likevel noe som smerter litt. Det er samtidig omgivelsene og det man må finne seg i og å måtte svare på og forklare, som kan være ei utfordring. Og da et større og mer krevende "problem" enn aseksualiteten i seg selv. Jeg har selvsagt fått spørsmål om legning. Dessuten fått det direkte og temmelig sårende spørsmålet "hva er det som feiler deg?" Og hvorfor. Hvorfor ditt og hvorfor datt. Å forsøke å forklare hvorfor man er eller føler seg bortvalgt kan være et slit. Å få omgivelsene til å fatte at manglende selvtillitt ikke er noe man bare fyller på neste gang man er på Rema, om man virkelig går inn for det, er ikke mindre krevende. Så til TS: dette er muligens noe du må lære å leve med. Livet er ikke helt rettferdig hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du går ikke glipp av noe ts. Alt det andre man deler i hverdagen sammen er mye viktigere. Jeg kunne gjerne hatt en partner som aldri ville ha sex. Hadde passet meg perfekt, så lenge alt annet var på plass.

Anonymkode: dea71...6ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Voksenmann40+ skrev:

Dette var et utrolig godt svar, som vel har rot i den faktiske virkeligheten. Noen brikker faller på plass med det du skriver i første avsnittet. Interessant! Sjøl kan jeg ikke annet enn å skrive under på påstandene og fakta du ramser opp der. Det å "forsone seg med å være bortvalgt" er likevel noe som smerter litt. Det er samtidig omgivelsene og det man må finne seg i og å måtte svare på og forklare, som kan være ei utfordring. Og da et større og mer krevende "problem" enn aseksualiteten i seg selv. Jeg har selvsagt fått spørsmål om legning. Dessuten fått det direkte og temmelig sårende spørsmålet "hva er det som feiler deg?" Og hvorfor. Hvorfor ditt og hvorfor datt. Å forsøke å forklare hvorfor man er eller føler seg bortvalgt kan være et slit. Å få omgivelsene til å fatte at manglende selvtillitt ikke er noe man bare fyller på neste gang man er på Rema, om man virkelig går inn for det, er ikke mindre krevende. Så til TS: dette er muligens noe du må lære å leve med. Livet er ikke helt rettferdig hele tiden.

Alltid hatt masse selvtillit. i i form av spørmål en får som du nevner ser jeg ikke det som noe problem, i den grad mitt liv skulle skape problemer for andre. Hvis folk lurer på hvorfor du er bortvalgt er du tydeligvis heldigere med utseende enn meg 😅 TS

Anonymkode: 25b8a...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alltid hatt masse selvtillit. i i form av spørmål en får som du nevner ser jeg ikke det som noe problem, i den grad mitt liv skulle skape problemer for andre. Hvis folk lurer på hvorfor du er bortvalgt er du tydeligvis heldigere med utseende enn meg 😅 TS

Anonymkode: 25b8a...5c2

Den skjønte jeg ikke 😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Voksenmann40+ skrev:

Den skjønte jeg ikke 😇

Hos meg er det ikke noe å lure på , selv om jeg ikke har noe håndfast bevis 😋

Anonymkode: 25b8a...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Voksenmann40+ skrev:

Jeg har selvsagt fått spørsmål om legning. Dessuten fått det direkte og temmelig sårende spørsmålet "hva er det som feiler deg?"

Den svir.

Som om man visste det, for da kunne man gått rett på løsninga og vips ikke vært singel mer. I stedet lurer man sjøl på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...