Gå til innhold

Har blitt aseksuell av sølibatliv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er 32 år. jomfru. ukysset. Før tenkte jeg mye på hvordan disse tingene opplevdes , men med årene har jeg mistet lysten og synes ingen kvinner er attraktive lenger. Nå lurer mer på hvorfor folk holder på med dette 😂 Kan det være naturen som sørger for at att utseende mitt ikke skal videreføres?

Anonymkode: 25b8a...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle finner noen hvis de jobber litt for det. Kommer ingen og kysser deg i sofaen eller konstant foran en pc uten videre. 

Anonymkode: d33a2...eaa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle finner noen hvis de jobber litt for det. Kommer ingen og kysser deg i sofaen eller konstant foran en pc uten videre. 

Anonymkode: d33a2...eaa

Er man aseksuell er det jo ikke noe mål å jobbe mot.

Anonymkode: 25b8a...5c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men det er vanlig å miste staminaen og slutte å tenke på sex når man har gått lenge uten. 

At du ikke har hatt sex har ikke med utseendet ditt å gjøre,  mange stygge har sex. Sliter man med motsatt kjønn er det holdninger og oppførsel som er årsaken. 

Anonymkode: 2c16d...6cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det heller er naturens måte å sikre at du ikke går fra vettet? For mange vil tanken om å aldri ha en partner skygge over det meste. 

Anonymkode: 8125a...617

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

At du ikke har hatt sex har ikke med utseendet ditt å gjøre,  mange stygge har sex.

Tipper du er en kvinne 😉 For menn er det nødvendig å ha et visst nivå på utseendet for å nå opp.

Anonymkode: 05417...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ikke er opptatt av å finne en partner overhode er du også aromantisk, da det finnes par som ikke har sex. 

Anonymkode: 25b8a...5c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tipper du er en kvinne 😉 For menn er det nødvendig å ha et visst nivå på utseendet for å nå opp.

Anonymkode: 05417...ace

Tipper du er dum. Jeg er mann, og til og med jeg vet at det finnes flere faktorer for attraktivitet. Og hva en kvinne ser og tenker,  har vi liten kontroll over. 

Anonymkode: 8125a...617

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det å leve i sølibat og aseksualitet:

Det er påvist en viss senking i testosteronnivået etter en tids seksuell avholdenhet. Testostetonnivået er jo med på å styre blant annet både sjøltillit og seksuell lyst hos menn. Seksuelt inaktive menn forsoner seg på sett og vis med å være bortvalgt. Vi ser hos andre primater at de hannene som ikke parer, avfinner seg med å bruke tida på arbeid og slit. Så det er mulig det du skriver.

 

Om alle finner noen hvis de jobber, har med holdninger å gjøre osv.

Hvis vi ser på den andre siden av skalaen: de som er storsjarmører, naturlige playere og omsverma, notorisk utro ektemenn, tilgitt gang på gang, hvor lite de jobber med seg selv for å få alle damene, og hvilke holdninger de har til kvinner, så forstår vi fort at egenhjelpsbøker og "gode politisk korrekte" holdninger ikke er nøkkelen. Det er en gitt egenskap.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er 32 år. jomfru. ukysset. Før tenkte jeg mye på hvordan disse tingene opplevdes , men med årene har jeg mistet lysten og synes ingen kvinner er attraktive lenger. Nå lurer mer på hvorfor folk holder på med dette 😂 Kan det være naturen som sørger for at att utseende mitt ikke skal videreføres?

Anonymkode: 25b8a...5c2

Det er en normal tankegang for en som har hatt sølibat en stund. Du må egentlig bare kaste deg uti det om du er nysgjerrig! Jeg er 31 år og kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg har hatt sex de siste ti årene. I 2014 var siste gang. Akkurat nå så har jeg ingenting å tilby en partner så jeg tar livet litt med ro og ikke stresser det. Hvem vet hva som skjer? Jeg har det ikke travelt. 

Anonymkode: cb56e...d66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bohrman

Den mannlige sexdriften er og forblir et onde for mannens livskvalitet. 

Briffaults lov slår fast at:

“The female, not the male, determines all the conditions of the animal family. Where the female can derive no benefit from association with the male, no such association takes place.” 

Med andre ord, en mann ofrer alltid noe for å opprettholde en assosiasjon til en kvinne. Den totale overførselen av tjenester, ressurser og seksualmarkedsverdi vil alltid være i favør av kvinnen, og i disfavør av mannen. Hvis ikke vil ikke noen assosiasjon finne sted.

Som aseksuell mann er du med andre ord fri, fri til å forfølge virkelige behov, interessefelt og gleder - fremfor å forfølge et behov som kun eksisterer i ditt eget hode, som er pådyttet deg av din biologi og som uunngåelig vil koste deg en viss dose livskvalitet.

I mine øyne er du altså et "übermensch" - en virkelig fri mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Runker du?

Anonymkode: e6948...994

Gjorde mye før, men ikke nå lenger. blitt lei. TS

Anonymkode: 25b8a...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du hadde ikke reagert om en deilig dame stilte seg naken foran deg? 

Anonymkode: b4def...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare sjekk opp damer med setningen: "Hei Frøken! jeg kommer fra Folkehelsemyndigheter Trøndelag Vest. vi har ikke utviklet serum ennå, men vi har lovende preliminære tester så at kyssen beskytter fra koronaviruset. jeg vil at du deltar i undersøkelse, så du skriver din mobil nummer her, og kysser meg her (peker med fingeren mot munnen)." 😘 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke setter prestisje i det å være aseksuell, så er det vel bare en beleilig tillemping for ditt vedkommende.

Men jeg har en viss institusjon i tankene hvor dets fotfolk insisterte at de var "hevet over" kjødelige lyster, men selvbedraget gav utslag i ganske så problematisk seksualitet istedet.

Anonymkode: f769e...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du mener du ikke fikser det selv heller?

Anonymkode: caf19...dc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du hadde ikke reagert om en deilig dame stilte seg naken foran deg? 

Anonymkode: b4def...10c

Da hadde jeg trodd det var et psykiatrisk tilfelle 😂 ts

Anonymkode: 25b8a...5c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da hadde jeg trodd det var et psykiatrisk tilfelle 😂 ts

Anonymkode: 25b8a...5c2

Hehe.. Det er godt du vet hva som er normalt da🤣

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.3.2020 den 16.34, Energidronning skrev:

bare sjekk opp damer med setningen: "Hei Frøken! jeg kommer fra Folkehelsemyndigheter Trøndelag Vest. vi har ikke utviklet serum ennå, men vi har lovende preliminære tester så at kyssen beskytter fra koronaviruset. jeg vil at du deltar i undersøkelse, så du skriver din mobil nummer her, og kysser meg her (peker med fingeren mot munnen)." 😘 

Hørtes ut som en raffinert måte å få folk til frivillig å delta i en undersøkelse, ved å tilby å kysse en stygg fyr 😂 Blir som politi-spam på skitne sider, bare at her er coronaviruset frykten og kyssingen redningen 😅 TS

Anonymkode: 25b8a...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...