Gå til innhold

Dagens prissjokk!


MarianneE

Anbefalte innlegg

På Spar i dag handlet jeg en 2pk first price paprika og en 2 pk spisspaprika. Betalte 90 kroner! 90!

Selv hun i kassa reagerte og syntes det var drøyt. Jeg vet krona er lav om dagen og det er ventet en økning i pris, men 90 kroner for paprika er drøyt!

Er det noe mer dere har lagt merke til at har blitt plutselig dyrt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva i alle dager skal du med så mye paprika?

Anonymkode: a42da...68e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

90 kr for 4 paprika er jo helt vilt ... sikker opnar det ikke var noe feil der?

Anonymkode: cbb0b...722

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerte også på paprikaprisen på Spar i dag. Kjøper vanligvis spisspaprika, men på den hadde jo prisen doblet seg. Men det lønte seg ikke så mye å velge den i og med at det stod 90 kr(pr kg?) på prisskiltet. Fikk litt sjokk og tenkte at er det sånn det skal bli, så skal det bli dyrt å spise sunt framover. 

Men de hadde heldigvis 10 kr tilbud på flere andre grønnsaker, så benytta den sjansen når den var der.

Anonymkode: 5ec6b...e6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva i alle dager skal du med så mye paprika?

Anonymkode: a42da...68e

En skulle i middagen, og vi spiser generelt mye paprika. Det stod ikke pris på spisspaprika, hadde ikke kjøpt så mange om jeg så prisen.

Takke meg til Rema og Æ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stod en artikkel i VG om at spisspaprika hadde gått opp 13 kr eller noe sånt. Finner den ikke igjen med engang, men Google litt mer så finner du en liste over flere ting som har gått opp fordi kronen er svekket. 

Anonymkode: 23ef6...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

90 kr for 4 paprika er jo helt vilt ... sikker opnar det ikke var noe feil der?

Anonymkode: cbb0b...722

Ts kjøpte 6 paprika. Ikke 4. 90 kroner for 6 paprika er 15/stk. Noe som fremstår helt ok. 

Anonymkode: 7708a...ddc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Stod en artikkel i VG om at spisspaprika hadde gått opp 13 kr eller noe sånt. Finner den ikke igjen med engang, men Google litt mer så finner du en liste over flere ting som har gått opp fordi kronen er svekket. 

Anonymkode: 23ef6...a2f

Var det kanskje denne?https://www.vg.no/nyheter/i/e8opnM/derfor-er-disse-matvarene-dyrere-naa Den har en grei liste over varer som har økt i pris siden oktober 2019, deriblandt spisspaprika.

Anonymkode: ebb59...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Meny i stad. Grønn og rød paprika kostet 90 kr pr. kg, men den gule kostet bare 54 kr så da ble det gul paprika i dag :) 

Anonymkode: 46a80...ae5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spisspaprika har vel alltid vært dyrt.  Vi kommer nå til å se at alle importerte varer blir mye dyrere.  Tipper en generell prisøkning på 20-30% innen kort tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts kjøpte 6 paprika. Ikke 4. 90 kroner for 6 paprika er 15/stk. Noe som fremstår helt ok. 

Anonymkode: 7708a...ddc

Jeg kjøpte 4 paprika. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.3.2020 den 17.10, MarianneE skrev:

På Spar i dag handlet jeg en 2pk first price paprika og en 2 pk spisspaprika. Betalte 90 kroner! 90!

Selv hun i kassa reagerte og syntes det var drøyt. Jeg vet krona er lav om dagen og det er ventet en økning i pris, men 90 kroner for paprika er drøyt!

Er det noe mer dere har lagt merke til at har blitt plutselig dyrt?

Rema i går hadde samme spisspaprika til 20 kroner. Det er en prisforskjell på 30 kroner og det er ganske drøyt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel bare å "stikke fingeren i jorda", bokstavelig talt. Bruke kortreiste grønnsaker, dyrket i Norge, istedenfor flyfraktet hit fra andre verdensdeler. Bruk poteter, kål, kålrot, nepe, gulrøtter, løk osv.   Slutt med avocado, asparges og annet importert og dyrt. Mere miljøvennlig, bedre for vår økonomi, bedre for egenforsyningen, og sikkert like sunt. Coronakrisen er ikke over på en god stund, men burde motivere oss alle til å tenke på våre forbruksvaner. 

Ps. Gleder meg til sommeren, når alle arbeidsledige frisører, butikk- og hotellansatte, osv. blir tvunget av NAV til å ta sesongjobber i landbruket. Man må jo nødvendigvis ta de jobber som tilbys, ellers mister man ledighetstrygden :)

Endret av Resignert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da kan jeg å melde inn sjokk over å ha kjøpt kålstuing. Den boksen fra toro 39.90! På kolonial 48 kr!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Resignert skrev:

Er vel bare å "stikke fingeren i jorda", bokstavelig talt. Bruke kortreiste grønnsaker, dyrket i Norge, istedenfor flyfraktet hit fra andre verdensdeler. Bruk poteter, kål, kålrot, nepe, gulrøtter, løk osv.   Slutt med avocado, asparges og annet importert og dyrt. Mere miljøvennlig, bedre for vår økonomi, bedre for egenforsyningen, og sikkert like sunt. Coronakrisen er ikke over på en god stund, men burde motivere oss alle til å tenke på våre forbruksvaner. 

Ps. Gleder meg til sommeren, når alle arbeidsledige frisører, butikk- og hotellansatte, osv. blir tvunget av NAV til å ta sesongjobber i landbruket. Man må jo nødvendigvis ta de jobber som tilbys, ellers mister man ledighetstrygden :)

Hva slags menneske er du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, mariie skrev:

Da kan jeg å melde inn sjokk over å ha kjøpt kålstuing. Den boksen fra toro 39.90! På kolonial 48 kr!

Ja det er sjokkerende når det koster deg ca 7 kr å lage en stor porsj kålstuing. Og det tar ikke spesielt lengre tid enn fra pose.  Kutt kål, kok den, lag hvit saus, bland sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg sjekket hva sånne lange røde spisse paprika i 2 pk koster på kiwi, det er faktisk 139kr kiloen stod det.. 20 og noe kroner pakken. 

Anonymkode: 50749...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...