Gå til innhold

Mistet smak og luktesans helt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som du er smittet ja. Hvor bor du i Norge?

Du må i grunn isolere deg helt ja, har du noen andre som kan lufte hunden? Eller har du hage som du kan slippe hunden ut i? Om du f.eks. bor i blokk, vil du jo kunne spre smitte ved å ta på ting i oppgangen, ta heisen eller liknende, så du må for all del prøve å unngå det om du må ut med hunden. Ta på deg hansker, dekk til ansiktet med en bøff eller noe.

Anonymkode: 54ac3...3a3

Andre lufte hunden, er du helt fjern? Det kommer jo til å spre smitte med høyere sannsynlighet enn om hun gjør det selv. Drit nå i å luft den jævla hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har de siste ukene vært dårlig, mye bedre nå, men den smaks og luktesansen har vært borte i to uker. Veldig merkelig følelse, for er ikke den vanlige «tett i nesen og mistet smakssansen», men en veldig rar greie. Kan ta nesespray rett før jeg spiser og det hjelper ingenting.

Andre symptomer jeg har hatt - hoste, skikkelig brystsmerter ett par dager, hodepine en dag, lav feber av og på, kjappere andpusten og sliten og slapp. 
Mistenker at det kan ha vært covid-19, men vet jo ikke. Tenker litt at hadde det vært det hadde jeg jo vært dårligere, da jeg er i risikosonen.

Har holdt meg i karantene siden dette begynte 02.03

Anonymkode: fe4b5...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, money said:

Andre lufte hunden, er du helt fjern? Det kommer jo til å spre smitte med høyere sannsynlighet enn om hun gjør det selv. Drit nå i å luft den jævla hunden.

Hunden må jo luftes da?

Anonymkode: 3d15c...f0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hjemme med mild bihuleverk, har også delvis mistet smaksansen.  Har bilhulebetennelse nesten hvert år. Skal på jobb i morgen, jobber innen helse. 

Anonymkode: 268cc...ca7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Apocalypte skrev:

Hun kan bare ha en helt vanlig forkjølelse, større sannsynlighet for det enn Covid. 

Nettopp!

 

Jeg har alle symptomer på corona, eller har hatt det tidligere i sykdomsforløpet mitt. Men jeg ble testet, og det var ikke korona. De aller fleste som testes har ikke corona, de har andre sykdommer. Så sannsynligvis er det ikke corona alle de som er syke har. Men det er klart, du kan jo sette deg selv i karantene. Men isolasjon er overhodet ikke nødvendig. 

Anonymkode: b62cf...00a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Feil. Jeg får alltid influensa og aldri forkjølelse. Jeg vet forskjellen på de to da jeg er fagperson. Ingen vits å prøve deg! 

Anonymkode: 552a8...4b3

Ja, da er du et sjeldent tilfelle. 

Anonymkode: 0ee18...4e6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp!

 

Jeg har alle symptomer på corona, eller har hatt det tidligere i sykdomsforløpet mitt. Men jeg ble testet, og det var ikke korona. De aller fleste som testes har ikke corona, de har andre sykdommer. Så sannsynligvis er det ikke corona alle de som er syke har. Men det er klart, du kan jo sette deg selv i karantene. Men isolasjon er overhodet ikke nødvendig. 

Anonymkode: b62cf...00a

Men hvorfor skal ikke rådene fra myndighetene følges? De er jo der for å være på den sikre siden. Mange som har corona har milde symptomer i tillegg er det en stor feilmargin i testene så falsk negativ vil forekomme.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mister også en del luktesans og smakssans når jeg er forkjølet. Men har nå coronaviruset og der har jeg mistet all smaks og luktesans, selv når jeg ikke var tett. 

Gikk inn på toalettet etter samboer hadde gitt fra seg en voldsom, visst nok veldig illeluktende ruke. Samboeren min stod å klødde seg i hodet når jeg stod der å pusset tennene inne på badet uten en eneste mine (jeg er ganske verbal vist jeg oppdager denne lukten til vanlig). 

Må si jeg har opplevd tap av lukt-og smakssans ganske ulikt med coronaviruset enn vanlig forkjølelse. 

Anonymkode: 9751d...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man forkjølet, har influensa, bihulebetennelse osv så skal man opptre som om man har covid-19. Det er iallefall det jeg har fått med meg fra myndighetene den siste uka. Mulig jeg ikke skjønner noe men... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Frøkensina skrev:

Men hvorfor skal ikke rådene fra myndighetene følges? De er jo der for å være på den sikre siden. Mange som har corona har milde symptomer i tillegg er det en stor feilmargin i testene så falsk negativ vil forekomme.

Men myndighetene anbefaler ikke full isolasjon pga. symptomer. 

Anonymkode: b62cf...00a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, teknosilje skrev:

Er man forkjølet, har influensa, bihulebetennelse osv så skal man opptre som om man har covid-19. Det er iallefall det jeg har fått med meg fra myndighetene den siste uka. Mulig jeg ikke skjønner noe men... 

Nei, det skal man ikke.  Alle som er forkjølte kan ikke bare ta coronaferie.  Jeg planlegger å jobbe hele neste uke som normalt, verken bihuleverk eller rennende nese er vanlige symptomer.  

Anonymkode: 268cc...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen flere som har kjent på null smak og lukt? 😱😅 Har snørra bittelitt en dag og vært litt tett i brystet, en sånn rar tung følelse.
Og nå har jeg null smak eller luktessans,vart i to dager. Leser at det kan være et symptom. 
Føler meg ellers fin. 
Har holdt meg unna folk annet enn helt nødvendig handling(med få folk) to ganger. Meb nå lurer jeg på om jeg må isolere meg helt? Alene med hund... lurer på om jeg kan lufte den i såfall,🤔? Dersom jeg er smittet,så har jeg hatt den en stund..ca en uke kanskje.

Anonymkode: feb75...b44

Nei,  du skal ikke ut. Ikke med hunden heller!!

Anonymkode: 18fc8...876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men myndighetene anbefaler ikke full isolasjon pga. symptomer. 

Anonymkode: b62cf...00a

Dersom du har symptomer på akutt luftveisinfeksjon, bør du holde deg hjemme til ett døgn etter at du føler deg frisk igjen. Det gjelder også hvis du har lette symptomer som for eksempel forkjølelse eller vondt i halsen.

https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/rad-til-personer-som-er-smittet-eller-har-vart-utsatt-for-smitte/rad-til-deg-som-har-symptomer-pa-akutt-luftveisinfeksjon/

Anonymkode: cb6b6...8a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det skal man ikke.  Alle som er forkjølte kan ikke bare ta coronaferie.  Jeg planlegger å jobbe hele neste uke som normalt, verken bihuleverk eller rennende nese er vanlige symptomer.  

Anonymkode: 268cc...ca7

https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/rad-til-personer-som-er-smittet-eller-har-vart-utsatt-for-smitte/rad-til-deg-som-har-symptomer-pa-akutt-luftveisinfeksjon/

Anonymkode: cb6b6...8a6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er hjemme med mild bihuleverk, har også delvis mistet smaksansen.  Har bilhulebetennelse nesten hvert år. Skal på jobb i morgen, jobber innen helse. 

Anonymkode: 268cc...ca7

Og du drar på jobb?

Anonymkode: 18fc8...876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nettopp og da skal man ikke gå på butikken. Vi vil jo aldri få kontroll om alle med lette symptomer går og smitter i hytt og pine, da er det bedre om alle følger dette selv om det kan være noe annet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og du drar på jobb?

Anonymkode: 18fc8...876

Ja, det gjør jeg.  Pratet med spl på telefon i dag. Jeg kunne bare jobbe så lenge jeg var i form, og det er jeg jo utenom verk i kinn og bak øynene. 

Anonymkode: 268cc...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det skal man ikke.  Alle som er forkjølte kan ikke bare ta coronaferie.  Jeg planlegger å jobbe hele neste uke som normalt, verken bihuleverk eller rennende nese er vanlige symptomer.  

Anonymkode: 268cc...ca7

Tror du tar feil 😊 Håper ikke du smitter noen.

Endret av teknosilje
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Frøkensina skrev:

 

Det er vel spesielt når man har en sånn tung/rar følelse i brystet at det kan være corona sammen med andre symptomer. Hvertfall om det påvirker pusten! Jeg tror begge dere to kvalifiserer til mistenkt corona og bør handle deretter i følge rådene. Det vil si isoleres hjemme til en uke etter siste symptomfrie dag tror jeg. Uansett har de funnet ut at coronaviruset kan være smittsomt etter at man er symptomfri.

Jeg er i risikogruppa, så jeg tror jeg hadde opplevd det som mer enn press i brystet. Ellers har jeg trulig flaks i så fall, da jeg har nada tegn til feber. 

Det jeg derimot gjør, er å engste meg. Når det er sagt, å er jeg ikke blandt folk for tiden heller, jeg har mer eller mindre frivillig isolert meg (har hjemmekontor, så er ikke noe problem). 

Men, jeg vet jo ikke! Så følger med hver eneste dag på om det kan utvikle seg. 

Anonymkode: 695c4...7d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i risikogruppa, så jeg tror jeg hadde opplevd det som mer enn press i brystet. Ellers har jeg trulig flaks i så fall, da jeg har nada tegn til feber. 

Det jeg derimot gjør, er å engste meg. Når det er sagt, å er jeg ikke blandt folk for tiden heller, jeg har mer eller mindre frivillig isolert meg (har hjemmekontor, så er ikke noe problem). 

Men, jeg vet jo ikke! Så følger med hver eneste dag på om det kan utvikle seg. 

Anonymkode: 695c4...7d2

Bra du er forsiktig. Umulig å vite egentlig, det går vel ikke automatikk i dette med frisk/risiko i forhold til hvor syk man blir. Det er så mye man ikke vet om viruset, kineserne tror de har funnet en sammenheng mellom blodtype og lettere/mer alvorlig sykdom f.eks. Håper det ikke utvikler seg mer og du blir frisk snart :blomst: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...