Gå til innhold

Mistet smak og luktesans helt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen flere som har kjent på null smak og lukt? 😱😅 Har snørra bittelitt en dag og vært litt tett i brystet, en sånn rar tung følelse.
Og nå har jeg null smak eller luktessans,vart i to dager. Leser at det kan være et symptom. 
Føler meg ellers fin. 
Har holdt meg unna folk annet enn helt nødvendig handling(med få folk) to ganger. Meb nå lurer jeg på om jeg må isolere meg helt? Alene med hund... lurer på om jeg kan lufte den i såfall,🤔? Dersom jeg er smittet,så har jeg hatt den en stund..ca en uke kanskje.

Anonymkode: feb75...b44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som du er smittet ja. Hvor bor du i Norge?

Du må i grunn isolere deg helt ja, har du noen andre som kan lufte hunden? Eller har du hage som du kan slippe hunden ut i? Om du f.eks. bor i blokk, vil du jo kunne spre smitte ved å ta på ting i oppgangen, ta heisen eller liknende, så du må for all del prøve å unngå det om du må ut med hunden. Ta på deg hansker, dekk til ansiktet med en bøff eller noe.

Anonymkode: 54ac3...3a3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt at det skal være symptom ja. Har du feber? 

Selv er jeg rar og tung i brystet og vondt i hodet av og på. Ikke feber. Antar at jeg bare er stresset med alle endringene og engstelig, som setter seg i brystet på meg. 

Du bør begrense så mye du kan å være ute. Hunden må jo luftes, men gjør alt du kan for å unngå folk. 

Anonymkode: 695c4...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kan bare ha en helt vanlig forkjølelse, større sannsynlighet for det enn Covid. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ufordragelig

Om du mister all smak å lukt så et det en av de "store" tegnene til at du har fått corona. Men det kan være bare vanlig influensa også, du må ringe helsevesenet å TESTE deg, ingen kan svare på om du med ETT symptom har blitt smittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan absolutt være smittet av Covid 19! Du burde isolere deg, er det noen som kan gå tur med hunden din, handle for deg osv? 
Hvis du ikke er helsepersonell eller underliggende sykdommer er det tvilsomt at du blir testet, men det spørs jo også litt hvor du bor! Her hvor jeg jobber blir du testet hvis du både har feber, hoste og tungpust! Det viktigste er at du isolerer deg! 
God bedring! 

Anonymkode: c95ff...ec4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk svineinfluensa for 3 uker siden og testet negativt for koronavirus. Jeg mistet både lukte - og smaksansen. Samme skjer hver eneste gang jeg får vanlig influensa. 

Så nei, idiotisk å tro at du har korona hvis du mister lukte/smaksansen! 

Anonymkode: 552a8...4b3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk svineinfluensa for 3 uker siden og testet negativt for koronavirus. Jeg mistet både lukte - og smaksansen. Samme skjer hver eneste gang jeg får vanlig influensa. 

Så nei, idiotisk å tro at du har korona hvis du mister lukte/smaksansen! 

Anonymkode: 552a8...4b3

Du er en av mange som ikke har forstått forskjellen mellom forkjølelse og influensa. Du får sesonginfluensa kanskje hvert 10 år max!

Anonymkode: 0ee18...4e6

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hørt at det skal være symptom ja. Har du feber? 

Selv er jeg rar og tung i brystet og vondt i hodet av og på. Ikke feber. Antar at jeg bare er stresset med alle endringene og engstelig, som setter seg i brystet på meg. 

Du bør begrense så mye du kan å være ute. Hunden må jo luftes, men gjør alt du kan for å unngå folk. 

Anonymkode: 695c4...7d2

Ingen feber, hatt litt hodepine faktisk. Tenkte først litt at det med brystet hos meg var stress, men nå er det bedre og jeg er ikke mer/mindre stresset. 

Anonymkode: feb75...b44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan absolutt være smittet av Covid 19! Du burde isolere deg, er det noen som kan gå tur med hunden din, handle for deg osv? 
Hvis du ikke er helsepersonell eller underliggende sykdommer er det tvilsomt at du blir testet, men det spørs jo også litt hvor du bor! Her hvor jeg jobber blir du testet hvis du både har feber, hoste og tungpust! Det viktigste er at du isolerer deg! 
God bedring! 

Anonymkode: c95ff...ec4

Takk!😊

Ingen som kan gå tur med hunden,bor i helt annen by enn familie og nære venner😖

ikke helsepersonell,så blir neppe testet...

hvor lenge må jeg isoleres da tro? Til en dag etter ingen symptom?

 

Anonymkode: feb75...b44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Du er en av mange som ikke har forstått forskjellen mellom forkjølelse og influensa. Du får sesonginfluensa kanskje hvert 10 år max!

Anonymkode: 0ee18...4e6

Feil. Jeg får alltid influensa og aldri forkjølelse. Jeg vet forskjellen på de to da jeg er fagperson. Ingen vits å prøve deg! 

Anonymkode: 552a8...4b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Ufordragelig said:

Om du mister all smak å lukt så et det en av de "store" tegnene til at du har fått corona. Men det kan være bare vanlig influensa også, du må ringe helsevesenet å TESTE deg, ingen kan svare på om du med ETT symptom har blitt smittet.

De tester bare de som er så syke at de må på sykehus, så ikke ring. De er opptatt nok fra før.

Anonymkode: f544d...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De tester bare de som er så syke at de må på sykehus, så ikke ring. De er opptatt nok fra før.

Anonymkode: f544d...795

Det gjør de ikke vel?  Her i Trondheim ble 7 nye smittede oppdaget i dag. Men de skal oppholde seg hjemme til de er smittefrie, så da er de ikke så syke at de må på sykehuset. 

 

Syv nye smittetilfeller i Trondheim ( Adresseavisen)

Anonymkode: d9658...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mister begge hvert år når jeg er syk..så slapp av. Tydeligvis har ‘jeg har corona’ plutselig blitt populær for folk som ønsker oppmerksomhet. . 

Anonymkode: 2ac2d...a5b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mister begge hvert år når jeg er syk..så slapp av. Tydeligvis har ‘jeg har corona’ plutselig blitt populær for folk som ønsker oppmerksomhet. . 

Anonymkode: 2ac2d...a5b

Ja, mye oppmerksomhet ts får som anonym på forum 🙄 det må da være lov å lure i disse dager eller? 

Anonymkode: 695c4...7d2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gå tur med hunden når du er i karantene.

Anonymkode: e8782...dad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I Tyskland har de jo funnet ut at noen smittede mistet smak og lukt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mister alltid smaks - og luktesans når jeg er forkjølet. Og de par gangene i livet jeg har hatt sesonginfluensa. Skjer med alle i familien min, og samboer også.. Skjønner ikke helt at dette er et særtrekk for korona.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen flere som har kjent på null smak og lukt? 😱😅 Har snørra bittelitt en dag og vært litt tett i brystet, en sånn rar tung følelse.
Og nå har jeg null smak eller luktessans,vart i to dager. Leser at det kan være et symptom. 
Føler meg ellers fin. 
Har holdt meg unna folk annet enn helt nødvendig handling(med få folk) to ganger. Meb nå lurer jeg på om jeg må isolere meg helt? Alene med hund... lurer på om jeg kan lufte den i såfall,🤔? Dersom jeg er smittet,så har jeg hatt den en stund..ca en uke kanskje.

Anonymkode: feb75...b44

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hørt at det skal være symptom ja. Har du feber? 

Selv er jeg rar og tung i brystet og vondt i hodet av og på. Ikke feber. Antar at jeg bare er stresset med alle endringene og engstelig, som setter seg i brystet på meg. 

Du bør begrense så mye du kan å være ute. Hunden må jo luftes, men gjør alt du kan for å unngå folk. 

Anonymkode: 695c4...7d2

Det er vel spesielt når man har en sånn tung/rar følelse i brystet at det kan være corona sammen med andre symptomer. Hvertfall om det påvirker pusten! Jeg tror begge dere to kvalifiserer til mistenkt corona og bør handle deretter i følge rådene. Det vil si isoleres hjemme til en uke etter siste symptomfrie dag tror jeg. Uansett har de funnet ut at coronaviruset kan være smittsomt etter at man er symptomfri.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må i alle fall slutte helt å gå på butikken. Det skulle du absolutt ikke ha gjort med vanlige forkjølelsessymptom heller, så shame on you for å ha eventuelt påført andre coronasmitte! 

Anonymkode: cb6b6...8a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...