Gå til innhold

Hvor mye har dere betalt for å få sydd kjole?


Engel

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg får sydd kjolen min hos en internett butikk i Sverige, som har spesialisert seg på å sy brudekjoler og selge over nettet. Selvsagt er ulempen at jeg ikke får prøve den underveis, men jeg har alliert meg med en flink syerske i tilfelle krig :P Prisene er overkommelige også - mellom 3000 og 4000 SEK tror jeg de lå på. Da er det egentlig så billig at man tåler å feile synes jeg.... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest -------

Jeg vil også gjerne få sydd en kjole til den store dagen.

Noen som vet om noen som syr i Stavanger-regionen?

Det blir litt dyrt å reise til Oslo for prøving...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et syatelie ved Breiavatnet, borte ved Domkirka over veien i et av trehusa. Håper du skjønner hvor jeg mener. Ellers er det også en i Sandnes, men den lurer jeg på om skal flytte til Bryne og Austrått (?) Det er to av dem og den ene syr ihvertfall brudekjoler. De hadde en annonse i Sandnesposten denne uka, men har dessverre kasta avisa. Om det er de eller et annet systudio vet jeg ikke, men det er et ved Chantadi, Solavn, i Sandnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Lises systue i Inkognitogaten i Oslo syr kjoler (deriblant mange brudekjoler), og er dyktig skredder. Vet ikke eksakt pris, men over 3000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tristessa

Det virker jo absolutt som om det lønner seg å få sydd kjole, ikke bare økonomisk, men rent kreativt sett også. Da kan en jo få en unik kjole og velge matriale, farge og lignende selv. Kanskje noe å tenke på for flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte i hvert fall å tenke på det nå, for jeg kom på at en gammel venninne av lillesøstera mi studerer design og søm i London...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips Vimsevips!

Skal se om jeg ikke finner ut av noe nå.

Tror faktisk jeg har avisa også.

Vil enten leie eller sy kjole tror jeg.

Litt for mye penger å kjøpe. (ikke at det er så inmari billig å sy heller da, men da er den orntli min)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg tegnet brudekjolen selv, kjøpte stoffet selv og fikk kjolen sydd av elever ved sømlinja på Sogn vgs i Oslo. Hun betalte elevene, de tar visst imot slike oppdrag på skolen. Kjolen ble nydelig og hun var 100 pst fornøyd med jobben elevene gjorde.

Husker ikke hvor mye hun betalte elevene, men det var ikke dyrt. Tror hele kjolen inkl. stoffet kom på 3 000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at den gamle tråden min dukket opp igjen akkurat når jeg igjen vurderer å få sydd kjole! :) Og med så mange gode tips! Tror jeg skal ta en liten ringerunde jeg! :) Nå dukket det jo opp litt rimeligere muligheter, da jeg undersøkte forrige gang var de jeg snakket med kjempedyre, som jeg har nevnt tidligere her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...