Gå til innhold

Hvor mye har dere betalt for å få sydd kjole?


Engel

Anbefalte innlegg

Dette har vært oppe før, men finner det ikke igjen...

Hvor mye har dere betalt dere som har fått sydd kjole?? Jeg har en viss formening om hvordan kjolen min skal være, og finner liksom ikke akkurat den riktige... Den skal være ganske enkel, så den burde ikke bli dyrere enn en vanlig selskapskjole... Tenkte å prøve å få tak i noe billig stoff og så få den sydd, men vil det lønne seg? ca hvor mye koster det? Vet jo at det er avhengig av hvor lang tid de bruker og alt sånt, men sånn ca?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søsteren min fikk sydd seg kjole og hatt til hun giftet seg nå i august. Hun kjøpte inn stoff til både hatt og kjole selv, og hun hadde en veldig spesiell kjole. (Ikke hvit, men rød og champagnefarget)

Hun hadde betalt 600kr for å få sydd hatten og kjolen kom på ca. 3000kr, da var alt stoff inkludert, og mesteparten av kjolen var håndsydd.

Hun kom veldig billig unna, men jeg veit ikke hvordan prisene er ellers.

Hun så iallfall helt nydelig ut, og hun angret ikke et sekund!

Ikke nok med at hun har en kjole absolutt ingen andre har, men da hun undersøkte priser på leie og priser på ferdige kjoler, så oppdaget hun at det var minst 3000kr for det også, så da lønnet det seg på en måte å få sydd en!

Lykke til iallfall =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Engel, ikke pålogget

Lillian, hvor fikk hun sydd kjolen?? 3000 kr er absolutt overkommelig!

Vil gjerne ha tips om flinke "syersker" på østlandet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg sydde kjolen min selv.

Kjøpte stoff i en foretning på Grønland her i Oslo.

- Hvis du gjør det - sørg for å kjøpe nok med en gang. Det kan fort bli fargeforskjell hvis du venter med noe.

Selve kjolen (uten slør og cape) kom på ca 1500,- kr.

Da var det med trukne knapper og det meste av tråd etc.

Jeg var veldig glad for at jeg gjorde det. Ikke bare sparte jeg penger, men jeg fikk en kjole akkurat slik jeg ville ha den.

Lykke til!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astra unplugged

Jeg vil også få sydd egen kjole og vil gjerne vite om skreddere på Østlandet. Send gjerne en PM hvis det ikke er lov å legge ut navn og adresse/ tlf. nr. her på KG :D

Astra - uplugga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Nå ble jeg glad og optimistisk. Jeg skal nemlig også få sydd kjole, en enkel en som sådan, og 3000,- er jo evt. MEGET overkommelig. Jeg gleder meg kjempemye til å komme igang!!!!!!!!!! :D :D

Jeg er også interessert i å høre om noen vet om noen gode skreddere/stoffbutikker på Østlandet, da aller helst i nærheten av Porsgrunn/Skien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg giftet meg, visste jeg mye om hva slags kjole jeg ikke skulle ha,

* "bløtkake"kjole,

* "telt" (bruker størrelse rundt 50)

* hvit kjole

var blandt de tingene jeg ikke kunne tenke meg. Hvordan kjolen skulle være, var derimot et lite mysterium.

Lette en god del i butikkene, men fant ingenting som jeg følte meg fin i. Brudesalongene hadde lite å tilby, siden jeg ikke ville ha noen typisk brudekjole, men rett og slett en pen kjole å gifte meg i.

Var også i kontakt med andre som sydde, men de ville helst ha mønster, eller i det minste vite hvordan kjolen skulle se ut - og det visst jo ikke jeg!

Redningen ble Atelier Anna Friedel i Oslo.

Hun lagde drømmekjolen.

Enkel, pen og fremhever det som skal fremheves.

I tillegg til kjolen laget hun blondejakke, sjal og veske (og en stoffblomst som passer meget godt til "etterbruk"), så jeg har litt å variere med.

Ja, det kostet endel. Godt 15.000 for alt sammen (stoffene var også kostbare), men kjolen er verd hver krone. Regner ikke med å gifte meg på nytt med det første, så dette blir nok helst en en-gang-i-livet utgift.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Dette har jeg spurt om her før, uten særlig mange svar å få... :cry:

Så hvis noen vet om noen på østlandet som syr kjoler - please send meg PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg også kunne sy kjolen selv, sånn som HMSP. Men føler at jeg har litt for liten syerfaring til at jeg tør å våge meg ut på det...

Så hvis andre har tips til flinke syere på østlandet blir jeg glad! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får sydd meg selskapskjole med frakk/kåpe til i disse dager i Sarpsborg :D

...det kommer på ca 1500 i tøy for både kjolen og kåpa og sydamen skulle ha 1700 for sømmen (1000 for kjolen og 700 for kåpa).

Synes ikke det ble så dyrt for selskapstøy iallefall, men jeg vet ikke hvordan det blir med brudekjoler...men det går jo ann å ringe å høre...

Jeg handlet alt i Symaskinsenteret i Sarpsborg (Husquarna) og de hadde flere som sydde, men man måtte kjøpe tøyet gjennom denne butikken. Servicen var/er helt topp - absolutt å anbefale!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal prøve sende pm til alle dere som har spurt... men hvis jeg ikke gjør det til deg... send pm...

Jeg har en venninne som har gått haute couture couse i USA, og spesialisert seg på bryllupskjoler. Hun jobber nå hos en kjent norsk designer. Kanskje noe å prøve? Kan ikke si noe om pris... men jeg har sett tegninger og hun er KJEMPEFLINK!

Hun bor i Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får sydd min brudekjole hos en kjempehyggelig jente /dame i Oppegård. Fant adressen hennes på en av de norske bryllupssidene. Hun tegnet kjolen, og jeg gleder meg til å se den ferdig / bruke den! Prisen hun tar for å sy, er helt sikkert avhengig av kjolen, men tror hun tar fra 1500 kr og oppover. :D

E-mailadressen er slettet. Det er ikke tillatt å post e-mailadresser i innlegg. Orakel - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Heisann:)

Jeg fikk min kjole sydd for 4800 kroner---vanvittig fin og enkel hvit kjole:) Selger den gjerne hvis noen skulle ønske det---send en pm.

Den går rett av over brystene er smal og har et halvlang slep:) Vet ikke størrelsen men kan tenke meg den er 36...er lang (1.74cm)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fikk min kjole sydd for ca. 10.000 kroner. Mye penger, men den hadde små detaljer som var tidkrevende å lage, og kjolen var en etterligning av en Demetrioskjole som egentlig koster 17.500. Veldig fornøyd, det var verdt hver krone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk min kjole sydd for ca. 10.000 kroner. Mye penger, men den hadde små detaljer som var tidkrevende å lage, og kjolen var en etterligning av en Demetrioskjole som egentlig koster 17.500. Veldig fornøyd, det var verdt hver krone.

Hvor fikk du sydd kjolen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Unik brudestudio sydde min kjole. Jeg kjøpte selv stoffet og bestemte hvordan den skulle se ut. Vet at de gjør dette veldig sjelden, men du kunne jo spørre? Det lønner seg i hvertfall å være ute i god tid. Kjolen min med cape (minus stoff) kom på 12000,- om jeg husker riktig. Men dete var en kjole de brukte MANGE timer på.

Du kan se den her:

http://www.weimaraner.no (gå in på "vårt bryllup" i menyen til venstre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker flere tips om billige syersker i Oslo-området! De jeg har sjekket ut nå skal ha 5-10 000 for en enkel kjole + tøy i tilegg. Det blir for dyrt for meg, selv om de sikkert er kjempeflinke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...