Gå til innhold

Hvilke problemer opplevde dere i forkant av bryllupet?

Augustbrud02

Anbefalte innlegg

Har inntrykk av at så og si alle opplever noen småproblemer før bryllupet sitt, av mer eller mindre alvorlig art. Jeg er bare litt nysgjerrig på å høre deres historier om hva som gikk galt de siste ukene før bryllupet jeg, og eventuelt hvordan det løste seg...

For vår del hadde vi en del småproblemer:

-Onsdag før bryllupet fikk vi beskjed om at bryllupssuiten var under oppussing og at den ikke ville bli ferdig til oss. frustrerte som vi var takket vi ja til å se på noen andre rom de hadde. Heldigvis hadde de et flott rom vi takket ja til. På denne måten løste dette seg forholdsvis greit, og vi fikk rommet til en meget gunstig pris. Forøvrig var det jammen meg litt irriterende at vi ikke fikk "oppleve" bryllupssuiten...

-Torsdag før bryllupet fikk jeg beskjed om at kirketjeneren hadde ferie. Da hadde jeg prøvd å ringe ham på kontortelefonen i 2 hele dager. Det var han som skulle låse opp og hjelpe oss med vaser o.l. i kirken. De hadde vissnok en vikar, men han var ikke kjent i kirken vi skulle gifte oss i. Heldigvis løste det seg ved at kirketjeneren stilte opp for oss dagen før bryllupet, slik at vi fikk pyntet ordentlig.

-1 uke før bryllupet fikk vi høre at bryllupsbilen vår hadde en gåen clutch og at denne måtte byttes før noen kunne låne bilen. Desverre visste de ikke om de rakk det før bryllupet vårt, men de skulle prøve alt de kunne. Heldigvis rakk de å bytte denne clutchen og vi kunne hente bilen dagen før bryllupet!

Vel, jeg tror det var de problemene som dukket opp hos oss. Heldigvis var vi så helige at alle løste seg på en veldig grei måte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jag tror nog att det mesta gick bra i förväg. Kanske det beror på att vi hade ett så litet bröllop att det inte var en massa saker som kunde gå fel?

Det enda som jag tror strulade var min far och hans kvinna som inte kunde bestämma sig om de skulle komma eller när.

På måndagen före bröllopet ringde jag och sa att vi måste ha besked. Då var svaret att han kommer men inte hon.

På onsdag morgon har jag fått ett meddelande på mitt mobilsvar att hon vill komma men inte får. (de grälar) Jag ringer, är bestämd och säger att det enda jag vill är att min far dyker upp. Hon är inte välkommen efter allt strul (hon har även ringt min mor och där går gränsen!) Han kan inte åka på onsdagen som planerat, han har närmare 100 mil att åka.

Jag är nervös och ledsen på torsdagen, dagen före bröllopet, orolig för att han inte ska komma i alla fall. Jag får besked vid 8-tiden på kvällen att han börjat köra.

Han anlände till slut kl 06.00 till oss i Norge, får två timmars sömn innan dagen ska börja.

Jag är oerhört glad att han kom och att han trots att ha kört hela natten var med hela kvällen.

Några saker som inte fungerade? Nej, det tror jag inte. Det är i alla fall inte viktigt längre då dagen blev så underbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde også en del småproblemer:

* Han som skulle kjøre oss (en god venn av brudgommen og svigerbror) skulle plutselig ha 2000 for jobben. Det var snakk om to timers kjøring, og vi hadde egentlig trudd at han skulle gjøre det gratis siden han var en god venn. Det endte med at vi tok mamma og pappas nye bil. Den gjorde samme nytten og vi sparte 2000! :wink:

* Den ene brudepikekjolen passet ikke. Den var minst 3 nr for stor. Begge brudepikene bor ikke her, så salongen måtte sy dem etter mål. Det ordnet seg også, vi fikk låne en annen kjole av salongen, og selv om de to brudepikene ikke hadde samme kjole, så var de så stolte av "prinsessekjolene" sine. Hun ene hadde til og med buketten sin med seg i barnehagen hele uka etter bryllupet... :ler:

* Lokalet, som er over to etasjer, var ikke rengjort før vi begynte pyntinga. Dermed ble vi to timer forsinket pga av at vi måtte vaske. Vi brukte hele 11 timer på å gjøre istand lokalet, heldivis at vi begynte tidlig. :-?

* Vi hadde 6 servitører, hvorav 3 var totalt ukjente folk. Dagen før bryllupet kl 21.30 trakk plutselig to seg. De skulle på en musikkfestival i stedet!!! :evil: :evil: Heldigvis tok han site ukjente servitøren ansvar og skaffet oss 2 nye, vi fikk ikke vite om det før dagen etter bryllupet. (Kanskje likegreit!)

* Blomsterbutikke hadde glemt å lage blomster til håret. Så svigerfar måtte stresse frem og tilbake 1 time før vielsen, stakkars. Ellers så var ikke blomstene slik som vi hadde blitt enige om og hun hadde lagt på prisen med 1000 kr uten å spørre oss. :x Men hvem orker å diskutere rett før vielsen. Men det er siste gang vi bruker den blomsterbutikken, og gjett om vi har fortalt denne historien til alle!

Ellers så må jeg bare si at selv om det ble lite søvn om natta (Fikk jo ikke til å sove på mitt gamle pikerom ), så var alt glemt på bryllupsdagen. Det var som jeg fikk et lite kick, jeg var helt av slappet, ingen ting nervøs (Selv ikke da kirkedøra gikk opp) og bare koste meg hele dagen og natta. Dagen blei enda mere perfekt enn jeg hadde forestilt meg!!! :D :D

Så gled dere alle fremtidige brurer, dere har noe fantastisk å se frem til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde også noen uforutsette ting med det ordnet seg til slutt:

- Dagen før fikk vi ikke musikken til å virke, men når kvelden kom hadde vi fått lånt et nytt anlegg vi kunne bruke.

-Mannen min glemte å ta med Campagne til kirken som vi skulle ha når vi tok bilder. Hadde pakket en kurv med alt han måtte ha med til kirken; kirkeprogram, ringer, glass osv.

Det eneste han måtte huske på var å ta ut campagnen av kjøleskapet og legge den i kurven så den var kallest mulig. Dette ble jo glemt og mannen min var helt fra seg ettersom det var hans ansvar og ordne med musikken dagen før og det skjærte seg jo. Vi har aldri kranglet så mye som vi gjorde dagen før.

Men mannen min fikk en bekjent å kjøre å kjøpe camp. når han kom til kirken. Syns synd på han den camp. var jo ikke så viktig da.

- Pappa glemte crosagen sin hjemme så han hadde ikke den i kirken, men henta den etterpå så han hadde den på festen.

- Sminke dama var 30 min forsinka, fikk hetta da. Men vi rakk alt og hadde god tid.

- Klarte å glemme brudekjolen hjemme kvelden før da jeg skulle ligge over hos forlover, men kom på den rett etter jeg hadde kjørt ned bakken.

- Det var så bra vær den dagen så gjestene var full i gang med å drikke halvlitere (hadde øl kran). Så vi gikk vel tom for øl kl. 02.00 Men vi hadde jo masse annet å drikke på.

Det var vel det som skjedde, bare småting egentlig og det ødela ingenting av dagen som var helt fantastik!! Gled dere alle kommende bruder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruke 4 mnd på å planlegge... og når onsdag før bryllupet kom - var alt ferdig. Hadde 4 ' stasjoner' på dagen, og hadde lagt de tingene som skulle til hver sin plass i 4 poser. Så såvidt jeg vet gikk alt som smurt... det var en så fantastisk dag!

Men jeg må innrømme at vi lagde ikke mat eller noe sånt selv, så mye var gjort før oss. Heller ikke var vi SUPEr detalje opptatt.

Lykke til alle dere som skal i ilden. Og Nyt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja hva skjedde egentlig...

Frisøren jeg skulle ha kunne ikke likevel og fikk ny som heller ikke kunne. Til slutt fikk jeg en frisør ca 1/2 times kjøring fra kirka.

Det var utsikter til å bli flystreik så vi booket om flybillettene tid DEN melkeruta. Heldigvis ble det ikke streik. Det kunne nemlig ført til at 15 gjester ikke kunne komme. Men det ordnet seg.

Jeg ble syk!!! Lå i feber tilogmed fredag 21. Utpå kvelden kom jeg heldigvis til hektene og den 22 våknet jeg frisk og rask- heldigvis!!!

Egentlig skjedde det ikke så særlig mye galt. Alt ordnet seg jo til dagen vår og den var bare helt fantastisk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

artig tråd :D

Vi hadde et par småting som ble til ganske stor bekymring:

* Min nåværende mann fikk elveblest :o tre dage før bryllupet.. det så ut som om jeg hadde rullet hele han i brennesle :evil: !!!! Det oppsto full panikk.. og vi så for oss brudebilder som ikke ble helt som de burde!! Men heldigvis det gikk over til den store dagen!

* To dager før bryllupet satt vi og skulle legge siste hånden på verket når det gjalt kirkeprogrammene, og skulle skrive de ut.. da vi hadde skrevet ut den ene siden streiket skriveren.. kjempe krise! :o Men vi fikk nå lånt oss en ny skriver, og ble ferdig! :D

Dette var de to tingene som ble litt trøbletei dagene før bryllupet, men det ordnet seg, og dagen ble fantastisk!

Koz... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å legge til at vi også hadde litt problemer med servitørene på selve dagen. Jeg synes de var enormt trege og at de ikke gjorde jobben sin godt nok. Vi hadde laget en oppgave-liste til dem, men allikevel skjønte de ikke hva de skulle gjøre. Følte derfor at de ble mye venting ved middagsbordet og at jeg ble mer og mer misfornøyd med dem. Men faktisk tror jeg det bare var jeg som la merke til det, heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble slaatt ut av reisevaksinen jeg tok onsdagen for bryllupet! VIRKELIG SLAATT UT!! hadde 41 i feber og var ikke utenfor senga for bryllupsmorgnen!! Da var jeg HELDIGVIS (nesten) frisk!

I ettertid er jeg glad for at det skjedde, for min kjaere maatte ta seg av alt det praktiske, og det har han fortasatt med siden!! :ler:

Haaper det varer!!!!! :ler::ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste hos oss gikk vel ok, men det er jo alltids noen ting som kunne gått bedre.

Fredag kveld pyntet vi lokalet, og dette gikk greit. Etter at maten kom sent på kvelden var plutselig kjølerommet oppe i 16 grader og det lyste DEF. Vi kjenner ikke til hvordan kjølerom virker og fikk jo panikk. Vi så for oss at mat og kaker til 70 personer ble ødelagt. Og at all drikke var varmt. Heldigvis fikk vi greie på at det var avriming og at dette tok en times tid før temperaturen ville gå ned. Og da vi kl. 00.00 var på lokalet for å sjekke var tempen på 8 grader. Da var det å komme seg hjem, men var vel ikke i seng før 01.00.

Alt gikk som det skulle lørdag inntil jeg glemte å ta sløret foran ansiktet inn i kirken. Ikke at dette er noe stort problem, men jeg har i alle år vært bestemt på at jeg skulle ha det foran ansiktet når jeg gikk inn, og at det skulle tas av når vi kysset etter ringbåsettelsen.

Vi og hadde problemer med "trege" servitører, så det tok en stund før alle hadde drikkevarer, dessuten var de trege til å etterfylle. Men jeg tror det var min mor og meg som irriterte oss mest. Skulle nok også "briefet" servitørene mere, de spørte jo mamma om alt mulig. Hun løp at og frem til kjøkkenet og var helt utslitt når kvelden var omme. Så til dere som skal ordne servitører selv, gå nøye igjennom alt som skal skje og vis de lokalene før selve festen.

Ellers er det utrolig godt å være gift, i morgen er det faktisk 4 uker siden vi giftet oss. Det har gått kjempe fort. Gled dere alle kommende bruder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg giftet meg for vel to år siden, skulle vi ha festen på et hotell for å slippe all jobben med dekking av bord osv. En uke før bryllupet får vi greie på at hotellet har gått ut i streik. Det er ingen fra hotellet som ringer for å fortelle dette, men vi oppdaget dette på egenhånd gjennom aviser og media. Vi begynte da å ringe rundt til andre hoteller og andre spisesteder, men ingen var ledig til å ta oss i mot. Et par restauranter hadde ledig kapasitet, men de var usikre på om de kunne stille med mat da det så ut til at det også kunne bli transportstreik.

Etter noen runder fant vi til slutt et hotell som hadde ledig kapasitet og ikke minst, ikke i streik. Tirsdagen før bryllupet var vi på hotellet for å ordne meny, borddekking, bryllupssuiten, se på lokalene og andre praktiske ting.

Dagen kommer med et kjempeflott vær og alt går som planlagt. Hotellet hadde virkelig "lagt seg i selen" for at dagen vår skulle bli perfekt, noe den også ble. Etter at alle gjestene hadde gått, skulle vi nå hente nøkkelen til suiten. Da viste det seg at de ikke hadde holdt av noe suite eller dobbeltrom til oss og hele hotellet var fullt av gjester. Enden på historien var at vi kl 0500 måtte pakke sammen gavene og ta taxi hjem. I ettertid synes jeg det var greit med tanke på at det skulle være konfirmasjon i de samme lokalene dagen etter og at vi derfor måttet ha hentet gavene tidlig.

Uheldig brud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...