Gå til innhold

Hjelp til å forstå strikkeoppskrift Go'Klompen jakke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har boka som jeg nå tenkte å strikke jakke ift. Det er 1-2 avsnitt(er) som jeg overhodet ikke skjønner. Er det lov til å spørre ved å legge ut hva de to avsnittene sier, det er veldig korte avsnitt. Det er raglan strikk det er snakk om, men jeg forstår overhodet ikke.

Noen som kan dette her? Jeg har googlet og sett på videoer på youtube. Skjønner fortsatt ikke. Noen som har strikket denne jakken?

Anonymkode: bf78f...fa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

33 minutter siden, Diamant20 skrev:

Jeg tror det går an å legge ut hva det er du sliter med😊

image.thumb.jpeg.b42983a6a907be33054eefdf3571bd7a.jpeg

 

Jeg har først strikker borden, så har jeg strikket det som står rett under MØNSTER. Jeg sliter med nederste punktene. Spes med tanke på det som kommer videre. Se under. 

 

image.thumb.jpeg.3c0ea27b7186aaf10a5a81da7a307f62.jpeg

Hvilken sammenheng har disse tre avsnittene med hverandre. Jeg skjønner tanken bak å dele maskene i front, bak og ermene, men fortsatt ikke raglan punktene. Har jo strikket mønster punktene, men det var kanskje feil. 
 

Jeg ser meg blind på oppskrifta. Har sett på den i flere dager og fortsatt ikke blitt klokere. 

Anonymkode: bf78f...fa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har ringet rundt, tolker jeg som hvordan du skal strikke «merkemaskene», De maskene jeg har streker under (3m) er de som det står ovenfor hvordan skal strikkes. Skjønner du det?

FED0E9FE-2BBF-4D6D-A1CD-5FB4F1ED3232.png

C098D272-0ABD-4E5D-B3A5-20DEC5604956.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Diamant20 skrev:

Det jeg har ringet rundt, tolker jeg som hvordan du skal strikke «merkemaskene», De maskene jeg har streker under (3m) er de som det står ovenfor hvordan skal strikkes. Skjønner du det?

FED0E9FE-2BBF-4D6D-A1CD-5FB4F1ED3232.png

C098D272-0ABD-4E5D-B3A5-20DEC5604956.png

Ah. Så jeg skal gå rett til avsnittet øverst på bilde nr to, men når jeg kommer til merkemaskene, så skal jeg strikke de akkurat sånn som det står rett under merkemaskene overskrift? 

Det får jeg til (tror jeg). Men ift de punktene under MØNSTER, var det feil å strikke de fire pinnene slik de står FØRST? Det er kanskje at alle punktene i pinnen 1 og 2 og 3 og 4, sees i sammenheng. Dvs avsnittet øverst på bilde to strikkes slik punktene øverst på bilde én, og hvor merkemaskene strikkes slik det står underst. 

Dvs alle punktene skal sees i sammenheng og jobbes med samtidig. 

Har jeg skjønt det riktig?

Anonymkode: bf78f...fa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ah. Så jeg skal gå rett til avsnittet øverst på bilde nr to, men når jeg kommer til merkemaskene, så skal jeg strikke de akkurat sånn som det står rett under merkemaskene overskrift? 

Det får jeg til (tror jeg). Men ift de punktene under MØNSTER, var det feil å strikke de fire pinnene slik de står FØRST? Det er kanskje at alle punktene i pinnen 1 og 2 og 3 og 4, sees i sammenheng. Dvs avsnittet øverst på bilde to strikkes slik punktene øverst på bilde én, og hvor merkemaskene strikkes slik det står underst. 

Dvs alle punktene skal sees i sammenheng og jobbes med samtidig. 

Har jeg skjønt det riktig?

Anonymkode: bf78f...fa1

Ja, det tror jeg😊 Lykke til😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Diamant20 skrev:

Ja, det tror jeg😊 Lykke til😃

Aaaaahhh Tuuuuuuuuussssssseeeeeen takk. Da kan endelig slå meg løs 😀😀😀😀😀😀

Anonymkode: bf78f...fa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...