Gå til innhold

Ber om mer lønn!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

34 minutter siden, Pås skrev:

Dette kan bli en ekstremt krevende situasjon for landet vårt og for alle som jobber i helsevesenet, helt klart! Men i Bergen er 11 mennesker innlagt, kan umulig være slik allerede nå at alle jobber livet av seg med doble vakter osv.?

Turnusen er allerede endret. Tas ikke hensyn til påske, mai, diverse planer folk har. 

Anonymkode: 269d5...ae9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Dobbelt så mye? Så de tjener 1,1 millioner i snitt? Nei. En ingeniør med 3 års utdanning tjener i snitt 660 000 kr. 

Anonymkode: d4d45...c0c

En sykepleier tjener 400 000 i året etter mye overtid. Godt forsøk! 

Anonymkode: e1283...6a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, slutte i protest for å tvinge dere til å øke deres lønn samtidig som dere vil skjønne at uten de er dere i en mer alvorlig krise. 

Det er aldri en bra tid å ta opp lønnsforhandlinger. Når det var gode tider ga alle blaffen i å øke deres lønn. Argumentet var at de ikke fortjente mer lønn. Når ting er tilbake til "normale" tilstander, så kommer dere til å gi faen (igjen!) i sykepleierne. Da vil dere skylde på at det ikke er mer penger i kassen eller gudene vet hva ellers. 

Anonymkode: e1283...6a4

Sykepleiere tjener på ingen måte dårlig, så lønnsnivået er helt greit som det er.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, slutte i protest for å tvinge dere til å øke deres lønn samtidig som dere vil skjønne at uten de er dere i en mer alvorlig krise. 

Det er aldri en bra tid å ta opp lønnsforhandlinger. Når det var gode tider ga alle blaffen i å øke deres lønn. Argumentet var at de ikke fortjente mer lønn. Når ting er tilbake til "normale" tilstander, så kommer dere til å gi faen (igjen!) i sykepleierne. Da vil dere skylde på at det ikke er mer penger i kassen eller gudene vet hva ellers. 

Anonymkode: e1283...6a4

Håper du skjønner selv at dette er tullete. Man kan argumentere på samme måte for andre yrkesgrupper, for eksempel alle som tømmer søppel. Du kan jo Google litt hva som har skjedd der renovasjonsarbeidere har streiket. 

Uansett vil det sannsynligvis bli straffbart å nekte å jobbe som helsepersonell om man har utdanning til det hvis vi får italienske tilstander i Norge. 

Anonymkode: 49041...48e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev ett av innleggene med at vi fortjener mer lønn. Tolket innlegget her som at det var helsearbeidere og ikke kun sykepleierne som fortjener mer lønn. Det ville vært grusomt urettferdig igjen, om det kun var sykepleierne. Det gjelder helsefagarbeidere, vernepleiere og egentlig absolutt alle helsearbeidere som jobber i denne tiden.  

Anonymkode: 092fa...a49

Her, og i innleggene det vises til, ønsker sykepleierne økt lønn utelukkende til egen yrkesgruppe. Er det representativt, viser det graden av storhetstanker sykepleiere har om seg selv.  

Anonymkode: ec79d...442

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En sykepleier tjener 400 000 i året etter mye overtid. Godt forsøk! 

Anonymkode: e1283...6a4

Det er ikke sant. Hvorfor gidder du å spre løgn om dette? 
 

En sykepleier med maks ansiennitet tjener minst 550000. De spesialsykepleierne jeg vet om (familie) tjener ca 620-650.000 med tillegg. Også de med maks ansiennitet og en arbeidsuke på 35.5 timer. 

Anonymkode: 49041...48e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er så umusikalsk som det kan bli. Ikke tjener de særskilt dårlig i utgangspunktet, heller, og å komme med lønnsforventninger nå hvor arbeidsledigheten når uante topper og økonomien stuper, gir yrkesgruppa et (sikkert ufortjent) dårlig rykte som grådige gribber som kun tenker på seg selv.

Anonymkode: f38e5...315

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tarmegenbolle skrev:

Sykepleiere tjener på ingen måte dårlig, så lønnsnivået er helt greit som det er.

Så med andre ord synes du ingeniører har for høy lønn? 

Anonymkode: 65b49...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så med andre ord synes du ingeniører har for høy lønn? 

Anonymkode: 65b49...595

Men ingeniører er også arbeidsledige akkurat nå.. 

Anonymkode: 3ca15...ac9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så med andre ord synes du ingeniører har for høy lønn? 

Anonymkode: 65b49...595

Om de er ansatt i det offentlige og har tilsvarende snittlønn, ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men ingeniører er også arbeidsledige akkurat nå.. 

Anonymkode: 3ca15...ac9

Er alle ingeniører arbeidsledige nå? Vet om mange som sitter helt trygt i jobben sin! 
Og nå snakket vi jo om lønn/utdanning, hvis man skal komme med fordeler/ulemper i yrket generelt blir det en helt annen diskusjon! 

Anonymkode: 65b49...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tarmegenbolle skrev:

Og som de helt rettmessig ikke skal ha.

Det kan diskuterest, personlig ikke enig i at de skal få det, men det handler om samfunnsøkonomien. De kan rettmessig be om det likevel, de burde nemlig få det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, money skrev:

De jobber døgnet rundt, samfunent er helt avhengig av dem, hvorfor skulle de ikke be om mer lønn? De tar jo den største risikoen her. Det har ingenting med grådighet å gjøre. Hadde bedt om det selv.

Sykepleierne er vel de grådigste som finnes idag, som utnytter en sårbar situasjonen til sin egen fordel. Maken til grådigheten skal man lete lenge etter. Dere får lønn for å gjøre jobben deres. Alle vil ha mer lønn!

Anonymkode: 21846...079

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, money skrev:

Det kan diskuterest, personlig ikke enig i at de skal få det, men det handler om samfunnsøkonomien. De kan rettmessig be om det likevel, de burde nemlig få det..

De burde selvsagt ikke få det, da de sa nei til dette da de skrev under kontrakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Katarina441 skrev:

 For du hadde jobbet 7 timer mer enn turnusen din uten overtidsbetalt i disse dager? Dét må nemlig jeg gjøre, og eneste vi får er trampeklapp, altså hvordan gir jeg en pose trampeklapp til banken for å dekke huslånet mitt? Eller her jentungen min, en pose trampeklapp for mamma er så flink å jobbe, ses om 16 timer. Jeg vil faktisk ha lønn for timene jeg er på jobb og jeg vil ha lønn for ansvaret jeg faktisk har, ikke noe annet enn rett og rimelig det! Slår samtidig er slag for renholderne💃🏽

Får dere det ikke igjen i avspasering heller? Jeg jobber i et annet samfunnskritisk yrke, og det å jobbe 2-3-4 timer ekstra flere dager i uken er ikke uvanlig. Får sjeldent betalt for det, men får tatt det igjen i fri når jeg har mulighet for det. 

Anonymkode: 10672...e7b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enig i at dette ikke er rette tida å be om høyere lønn, men de burde hatt høyere lønn for lengst.

er ikke sykepleier selv.

Anonymkode: 78ccc...259

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er alle ingeniører arbeidsledige nå? Vet om mange som sitter helt trygt i jobben sin! 
Og nå snakket vi jo om lønn/utdanning, hvis man skal komme med fordeler/ulemper i yrket generelt blir det en helt annen diskusjon! 

Anonymkode: 65b49...595

Nei, alle ingeniører er ikke arbeidsledige nå, men de løper jo ekstremt mye høyere risiko enn sykepleiere da. I tillegg er studiet mye tyngre. Dessuten er det jo sånn at.. at sykepeleiere er i utgangspunktet en kostnad, samme som lærere. Ingeniører skaper verdier. Vil du betale mer skatt?

Anonymkode: 3ca15...ac9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stan skrev:

Trygge jobber? 

Folk i helsevesenet er jo overrepresentert blant de som er smittet. 

Vi burde ihvertfall sørge for nok lønn slik at flere velger yrket. Men nå er det for seint. 

Tenkte da økonomisk trygget, var litt upresis der. De trenger ikke bekymre seg for å bli permittert.

Anonymkode: 6c252...c19

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så med andre ord synes du ingeniører har for høy lønn? 

Anonymkode: 65b49...595

De fleste ingeniører ansatt i det offentlige tjener ikke bedre enn sykepleiere med samme ansiennitet (unntaket er der hvor det er umulig å få tak i ingeniører, som i en del mindre kommuner), og de har heller ingen tillegg.

Anonymkode: f38e5...315

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...