Gå til innhold

Kontakte voldteksmann

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Følte det var vanskelig å plassere dette tema, synes ikke det helt passer under «seksualitet» og heller ikke noe annet sted. Det er jo en tung og alvorlig hendelse som tynger meg iblandt, så kanskje det er en form for sorg? Har jeg lagt det på feil sted håper jeg moderator kan hjelpe meg å legge det på rett sted. 

Jeg får ikke sove og begynte å tenke på den kvelden jeg ble voldtatt for mange år siden. Jeg har latt livet gå videre, men iblandt innhenter det meg. Jeg blir så sint på meg selv for at jeg ikke forsto hva som hadde skjedd. Jeg våknet ett ukjent sted, husket ikke noe, med strømpebuksene på knærne, blåmerker på halsen og tamponger min langt oppe i skjeden. Alt var helt omtåket og jeg skjønte ikke noe. Gikk bare derfra. Ringte ikke 113. Bare fant veien hjem og la meg og sov. Fortalte meg selv at jeg hadde blitt kjempe full og hatt sex med en jeg likte på festen. Selvom jeg ikke var sånn som person i det hele tatt. Hadde kun hatt en sex partner før det, og pleide ikke bli så full på fester, og aldri sånn at jeg ikke husket noe. Hvorfor skjønte jeg ikke noe før. Jeg husker jeg studerte blåmerkene på halsen, jeg ville bare ikke tenke at noe slikt kunne ha skjedd.

Så kom hukommelsen tilbake etterhvert. Og jeg gravde meg ned istedenfor å gjøre noe. Anmeldte han aldri. Sto ikke opp for meg selv. Ikke før mange mange år senere, og saken ble jo selvfølgelig henlagt. Jeg husker godt hva han heter og har funnet nummeret hans på 1881. Har så lyst til å sende han en melding. En melding som kan sette en støkk i han. Av typen: «Husker du hva du gjorde mot meg? Husker du da du dopet meg ned og kvalte meg så jeg ikke skulle skrike? Husker du (....)». Men det er vel ikke lurt? Jeg bør vel legge det bak meg? Den beste hevn er å leve vel? De sier at man bør tilgi, ikke for den andres del, men for sin egen del? Slik at man ikke bærer på sinne. Fordi sinne skader bare din egen sjel? Har prøvd å leve etter den regelen etter mye terapi. 

Og jeg har ett godt liv, jeg tenker ikke mye på dette. Men i kveld snek det seg inn i hjernen min. Det gjør meg fortsatt trist og litt sint. Føler jeg trenger å si noe til han. Sette han på plass. Få han til å kjenne litt på hva han har gjort. Men det kan vel fort ende opp med å skade meg selv? Eller så blir det kanskje ikke så befriende som jeg tror? 

Er det noen som har noen råd? Noen erfaring med å bære på slike tanker?

Anonymkode: 81bca...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen råd til deg. Annet enn at du burde snakke med noen! Og det bør være en profesjonell!

Vil bare gi den en klem!

Anonymkode: e56a3...1a6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elendig idè. Rett og slett fordi han neppe bryr seg, og du fremstår som en koko kjerring. 

Anonymkode: 23c8e...215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig ide. Sånne folk bryr seg ikkje.

❤️

Anonymkode: 245fa...abd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Elendig idè. Rett og slett fordi han neppe bryr seg, og du fremstår som en koko kjerring. 

Dessverre dette.

Mange som gjør slike ting har ikke samvittighet. Og det er ord mot ord. Han kan hevde du er sprø, og få mange på "sitt lag" ved å si at du er en av dem som kommer med falske voldtektsanklager. 

Den beste hevn er å leve livet så godt det lar seg gjøre videre.  Og du må finne et annet utløp for den smerten du har. Det er ikke bra å holde slikt inne. 

Anonymkode: 3ee56...93e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det du opplever er en vanlig traumereaksjon, som vil si å gjenoppleve den traumatiske hendelsen i form av invaderende minner som kommer over deg ut av ingenting. Du vil ha noen svar fra ham slik at du kan begrave dette for godt. Men det er ikke sikkert du får. Han kan bli redd at du skal henge ham ut, og han vil blånekte for alt. Da gjør det vondt verre for deg.

Så hadde jeg vært deg, hadde jeg bare latt dette ligge.

Om dette plager deg altfor mye, burde du ta kontakt med noen som kan hjelpe deg, ellers er det mange teknikker du selv kan utføre for å komme deg over dette.

Lykke til :)

Anonymkode: 714ea...2a3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var trist lesing og jeg forstår godt at du syns det er vanskelig å vite hva du bør gjøre. 

Jeg har selv vært utsatt for overgrep og vært i gjennom terapi. Den terapien jeg gikk i litt etter at dette skjedde, var mer psykolog-samtaler hvor jeg fortalte hva som hadde skjedd - det jeg husket - og så snakket vi mest om hyggelige ting og ikke spesifikt om mine følelser knyttet til hendelsen. Noen år senere opplevde jeg det samme som deg, at dette dukket opp igjen og det var umulig å få det ut av hodet. Jeg oppsøkte derfor en psykolog og fikk traumeterapi over en lang periode. Dette hjalp meg veldig mye, og jeg kunne selv bestemme om jeg ønsket å fortsette behandling eller avslutte når jeg følte meg frisk eller - i hvert fall bedre. 

Likevel er det spesielle ting som kan trigge det som skjedde, og det kan komme av alt fra en litt ekkel scene på film til at det kommer ut av ingenting. Men, ofte kan det psykiske rundt påvirke denne typen trigger - og jeg opplevde det senest denne uken hvor jeg helt ut av det blå begynte å tute og skjelve. Kjente veldig på det. Jeg tror det har å gjøre med at jeg har vært i en selvbestemt karantene de siste ukene, ikke vært noe sosial elle gjort ting som å trene for eksempel eller være med folk jeg er glad i. Jeg tror tiden vi er inne i nå kan være vanskelig for mange, og jeg tror også det tærer på psykisk - noe som igjen kan vekke slike vonde minner i oss. 

Jeg foreslår at du ikke kontakter vedkommende. Det er selvfølgelig ditt valg og helt opp til deg hva du gjør. Likevel vil jeg si at jeg syns du er sterk som åpner deg her inne, og som faktisk snakker om dette og får det ut. Jeg vet ikke med deg, men jeg er veldig glad i å skrive. Kanskje det kan hjelpe å skrive det du hadde villet si i et word dokument, notater på telefonen eller for hånd bare for å få det ut. Tenk at vedkommende skal lese det, og trykk "fjern" istedenfor send. Hjelper ikke det - prøv en gang til. 
Så vil jeg også foreslå at du tar deg tid til deg selv fremover - gå en tur, se en serie du liker, hør på musikk og dans - gjør noe som du vet gjør deg glad. Hvis du ikke føler at noe hjelper og du fremdeles sliter, kanskje du ønsker å prate med noen om det - kanskje du kan ringe noen du stoler på og som du kan prate med? 

Jeg håper det går bra med deg og sender en virtuell klem. 

Anonymkode: f5800...f15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har kontaktet sin voldtektsmann hvor voldtektsmannen har beklaget seg? Eller er det mest normalt at de nekter å innrømme at de har gjort noe galt?

Anonymkode: 31ad1...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Unødvendig kommentar, du er ikke riktig klok! 

Du har all min sympati, TS ❤️ kjempe trist å lese om, sender deg mange varme klemmer ❤️ 
Syntes du burde finne noen å prate med, en psykolog kanskje.. Jeg ville nok hatt samme tanker som deg, altså å sende en sms som setter h*n ut. Dette er noe du må kjenne på selv, om er riktig eller galt for DEG. For det, er det som betyr noe her ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner så godt behovet ditt! Gjør det som føles rett for deg,  men hvis du sliter med traumer i hverdagen fra dette så ikke gjør det fra din egen konto/nummer fordi det kan skape ekstrem retraumatisering hvis han svarer deg og det popper opp beskjed fra han... 

Du, husk at det aldri er for sent å anmelde..  ! 

Anonymkode: ded9a...6f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snødråpe
8 hours ago, AnonymBruker said:

Er det noen som har kontaktet sin voldtektsmann hvor voldtektsmannen har beklaget seg? Eller er det mest normalt at de nekter å innrømme at de har gjort noe galt?

Selvsagt er det normalt at de later som ingenting, eller at kvinnen var med på det. Menn som voldtar har ikke empati som andre mennesker, og tenker og føler ikke som meg og deg. De har egne egoistiske motiver og lyster som de er villige til å la andre lide for. De har lyst å pule deg, og da gjør de det uansett hva du vil. Om du klager over det etterpå, ler de av deg og sier du likte det. Burde være dødsstraff for disse, for de er alltid en trussel for andre mennesker, og de er som regel kjipe og ekle med andre menn også. De bidrar ikke til noe positivt i samfunnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du bør gi deg til kjenne, han har jo vist at han ikke eier moral og kan finne på å skade deg på nytt.

Samtidig synes jeg at det er provoserende at han ikke skal få holde på sånn uten konsekvenser. Har du mulighet til å gjøre livet hans surt, uten at han kan spore det tilbake til deg? Det er sikkert mange mennesker som har et horn i siden til en sånn person og han kan ikke vite hvem det er som er ute etter han.

Anonymkode: 148d2...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke du bør gi deg til kjenne, han har jo vist at han ikke eier moral og kan finne på å skade deg på nytt.

Samtidig synes jeg at det er provoserende at han ikke skal få holde på sånn uten konsekvenser. Har du mulighet til å gjøre livet hans surt, uten at han kan spore det tilbake til deg? Det er sikkert mange mennesker som har et horn i siden til en sånn person og han kan ikke vite hvem det er som er ute etter han.

Meg fra over, jeg tar det tilbake, kanskje du er den eneste han har gjort noe sånt mot og så tar han kontakt igjen hvis han mistenker deg. Dårlig ide, det viktigste er at du er trygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg ble voldtatt av en jeg tidligere hadde datet en stund, og jeg husker tydelig hvordan jeg gråt og sa nei og forsøkte å dytte ham bort fra meg, men jeg var altfor full. Han unnskyldte seg etter at han kom inni meg.. Og holdt rundt meg mens jeg var så kvalm at jeg ville spy og fortsatte å gråte. Jeg var mindreårig og ville ikke at foreldrene skulle finne ut at jeg hadde drukket, så jeg anmeldte aldri. 

Ti år senere kommer jeg over en artikkel hvor en kvinne anmeldte et svært lignende tilfelle og mannen fikk nesten tre år i fengsel. Jeg sendte linken til ham på Facebook og skrev at jeg håper han setter pris på livet han har og at han nå som han har fått en datter, forstår hvor mye skade han har gjort. 

Jeg fikk aldri noe svar, men den ble lest. Det hjalp meg faktisk med å gå videre, for jeg har ikke slitt med det siden den gang. Jeg trengte å vite at han vet at mine valg er grunnen til at han har et normalt liv og at han bør være takknemlig.. 

Anonymkode: 6e351...591

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å tenke på hvor mange han har voldtatt både før og etter deg. Alle tenker vel det samme, bare å glemme og gå videre. Du har all rett til det.

Men husk at dersom du finner måter å stoppe han på, kan du redde mange unge jetners liv i fremtiden.

Anonymkode: 4a1cf...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Rosatoast skrev:

Unødvendig kommentar, du er ikke riktig klok! 

Du har all min sympati, TS ❤️ kjempe trist å lese om, sender deg mange varme klemmer ❤️ 
Syntes du burde finne noen å prate med, en psykolog kanskje.. Jeg ville nok hatt samme tanker som deg, altså å sende en sms som setter h*n ut. Dette er noe du må kjenne på selv, om er riktig eller galt for DEG. For det, er det som betyr noe her ❤️ 

Det var veldig krasst skrevet av meg, men ikke unødvendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det var veldig krasst skrevet av meg, men ikke unødvendig. 

Med tanke på ordbruk, så jo det var aldeles unødvendig 😗

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rosatoast skrev:

Men det er jo sant. Dessverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snødråpe
4 minutter siden, Rosatoast said:

Kanskje, men jeg tenker det kanskje er bedre at det kommer fra AB enn at TS kontakter mannen og får et enda mer ødeleggende og traumatisk svar, eventuelt at han begynner stalke og true henne for å få henne til å tie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...