000VF000 Skrevet 3. april 2020 #41 Skrevet 3. april 2020 On 3/20/2020 at 3:18 PM, AnonymBruker said: Hei. En venninne gifter seg om 1 år, og vi planlegger bryllupsmiddag. Hun lurer derfor på om det er «akseptabelt» å ha rømmegrøt og spekemat som bryllupsmiddag? Er jo normalt å ha treretters med fancy forrett, middag og dessert, det er derfor vi er usikre. Anonymkode: c576f...832 Jeg har vært i en del bryllup og kan med hånden på hjertet si at jeg husker ingen av måltidene. Hadde jeg fått rømmegrøt og spekemat hadde jeg husket det for rømmegrøt med spekemat er kjempegodt 😊 7
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #42 Skrevet 3. april 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg klarer ikke å spise rømmegrøt. Hadde jeg vært invitert i et bryllup med det som hovedretten, så hadde jeg likt å få vite om det i invitasjonen, slik at jeg hadde kunnet takke nei i tide. Anonymkode: 6c52c...1b5 Spesiell tankegang. Anonymkode: 26351...cb2 8
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #43 Skrevet 3. april 2020 Min venninne hadde det, hadde også noe eggerøre på bordet med spekematen. Øl og akevitt til. Ikke glad i rømmegrøt selv, men syntes det var perfekt bryllupsmat, var pølser til nattmat. De som sier man ikke blir mett har helt klart ikke spist rømmegrøt noen gang. Anonymkode: a30ca...e32 8
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #44 Skrevet 3. april 2020 Den som syns at rømmegrøt og spekemat ikke er bra nok, kan bare være sulten! Byfjerter og sære folk liker ikke rømmegrøt, samt KG-folk da men de er ikke representative for det norske folk. Anonymkode: 26d8e...6a5 7
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #45 Skrevet 3. april 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Den som syns at rømmegrøt og spekemat ikke er bra nok, kan bare være sulten! Byfjerter og sære folk liker ikke rømmegrøt, samt KG-folk da men de er ikke representative for det norske folk. Anonymkode: 26d8e...6a5 Gå å legg deg. Anonymkode: 0be07...165 1
MFO Skrevet 3. april 2020 #46 Skrevet 3. april 2020 Så lenge brudeparet er fornøyd med maten og selskapet så har det vært et vellykket bryllup. Noen har jo til og med kurvfest i bryllupet da økonomien ikke står helt til storslått feiring. Festen tror jeg blir like bra, og ekteskap ryker vel 50% av gangene uavhengig av menyen i bryllupet😂 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #47 Skrevet 3. april 2020 Pass på at gravide ikke kan spise spekemat. Jeg var en gang forlover i et bryllup der det ble servert spekemat med potetsalat. Var ingen alternativ for meg som ikke kunne spise spekemat. Å spise potetsalat hele kvelden er noe herk. Anonymkode: 2f79d...591
altflyter Skrevet 3. april 2020 #48 Skrevet 3. april 2020 Innafor så lenge gaveønskene blir deretter. Det høres lavbudsjett ut og mer dessert enn middag. Har dere et alternativ til gravide som ikke kan spise spekemat og til dem som ikke tåler melk? Rømmegrøt er heller ikke noe alle liker og kanskje litt for spesielt interesserte
Gjest O.G. Skrevet 3. april 2020 #49 Skrevet 3. april 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Du dropper et bryllup fordi du ikke liker middagen...? Da hadde jeg heller passet på å spise godt før og etter. Anonymkode: 43dbe...4ac Man kan jo komme til kakene og festen?
Pillarguri Skrevet 3. april 2020 #50 Skrevet 3. april 2020 Jeg elsker rømmegrøt, men kan ikke spise det. Tåler det ikke, blir skikkelig syk. Sånn er det bare. Hva ville dere servert til meg og de andre som ikke skal ha gluten/laktose? Hvis dette går på økonomi så ville jeg valgt suppe til forrett, svinestek m/poteter og grønnsaker. Iskake til dessert gjerne med kransekake til. Dette ville ikke kostet mye da svinekjøtt er billig kjøtt som de fleste liker.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #51 Skrevet 3. april 2020 Ser ikke noe galt i å ha rømmegrøt og spekemat i bryllup selv om jeg personlig ikke er fan. Det er nok alltids noen som ikke spiser det man serverer uansett hva man velger. Vi velger tapas buffet med bredt utvalg i vårt bryllup i håp om at alle liker noe, men sikkert noen som ikke finner favoritten sin da heller. Sånn er det, kan ikke gjøre alle til lags . Jeg er håpløst kresen i matveien, så det er masse typisk festmiddagsmat jeg ikke spiser. Har vært i flere bryllup der det ikke har vært noe annet enn brød/tilbehør som jeg kunne spise. Men jeg klager ikke for det, er jo ikke vits å klage på mat som sikkert er god, bare forbi jeg er vanskelig med mat! Jeg spiser bare før jeg drar og koser meg i bryllup allikevel. Drar jo ikke i bryllup for maten men for å være der og feire brudeparet! Dessuten liker jeg kake og vin 😁 Det blir sikkert et kult bryllup til venninna di, TS! Husk flatbrød og smør sånn at vi kresne får noe å tygge på 😁 Anonymkode: 1fc91...2e3 4
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #52 Skrevet 4. april 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Spesiell tankegang. Anonymkode: 26351...cb2 Jeg tenker det er like greit jeg, at personen holder seg hjemme. Anonymkode: cc261...5d9 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #53 Skrevet 4. april 2020 Jeg liker at folk velger "annerledes" mat eller hva man skal kalle det. Selv vurderer vi å leie food truck når vi skal gifte oss en gang i fremtiden 😅 Anonymkode: cc261...5d9 6
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #54 Skrevet 4. april 2020 På 20.3.2020 den 15.25, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke så superglad i rømmegrøt, men guuuud det hadde vært godt med rømmegrøt og SPEKEMAT!! Det var festmåltid i gamle dager!! Anonymkode: b8e06...54e Enig. Og det er absolutt festmat, trenger ikke treretters i hvert eneste bryllup for at det skal være innafor. Anonymkode: 5fc41...881 7
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #55 Skrevet 4. april 2020 Dere som tenker at man ikke bør gå for rømmegrøt fordi noen ikke liker det, har dere tenkt over at uansett hva man går for så finnes det noen som ikke liker det? Skulle likt å høre om en rett som alle liker og ingen er allergisk mot ... Anonymkode: 1e742...8a6 2
poli10 Skrevet 4. april 2020 #56 Skrevet 4. april 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: For deg er det kvalmende ja, men nå er det dette brudeparet ønsker. Du får heller la være å gå i dette bryllupet da. Du høres veldig bortskjemt ut. Anonymkode: 788ce...c7b Nei, jeg er så langt fra bortskjemt som det går ann å bli. Jeg er faktisk så lite bortskjemt at jeg serverer normale retter som jeg vet passer for de aller fleste, kontra en meget spesiell rett som består av kvalmende rømmegrøt og salt spekemat. Det er slike som deg som gjør at det fortsatt serveres risgrøt på lørdager i altfor mange statlige institusjoner i dag.
poli10 Skrevet 4. april 2020 #57 Skrevet 4. april 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Den som syns at rømmegrøt og spekemat ikke er bra nok, kan bare være sulten! Byfjerter og sære folk liker ikke rømmegrøt, samt KG-folk da men de er ikke representative for det norske folk. Anonymkode: 26d8e...6a5 Byfjerter og sære folk? Det er en grunn til at på bygda så er det bare kro, grill og "kina'n", mens i den eneste storbyen i Norge så har man alt mulig mat. Skjerpings. 1
C8H10N4O2 Skrevet 9. april 2020 #58 Skrevet 9. april 2020 Spekemat og rømmegrøt kan være godt det, men personlig blir jeg dårlig av rømmegrøt. Men spekemat med tradisjonelt tilbehør som flatbrød, eggerøre, rømme og sånn, i tillegg til rømmegrøt, kan bli strålende i et bryllup.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå