Gjest Anonymous Skrevet 10. september 2002 #1 Del Skrevet 10. september 2002 Hei, er 27 år og prøver å slutte å røke. Har vel aldri vært skikkelig storrøyker, men har vel tatt mellom to til seks sigaretter daglig. Nå har jeg vært røykfri i tre døgn, og synes det går overraskende greit foreløpig da... Det jeg lurer på er når er det det værste suget melder seg, og når er det over.... Varierer sikkert fra person til person tipper jeg, men noen erfaringer?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majken Skrevet 11. september 2002 #2 Del Skrevet 11. september 2002 Moren sluttet å røyke etter å ha storrøyket i 30 år. Nå skal det sies at motivasjonen kom nok helst fra legen som sa at hvis hun ikke sluttet tvert, så kom lungene til å kollapse. Hun har nok vært røykfri i nesten to år. Det hun gjorde når det suget meldte seg var å gå en lang tur, forutsatt at hun var hjemme da, det gikk vel noe sånt som tre pakker tyggis om dagen. Lykke til! Det er mulig hvis man vil..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 11. september 2002 #3 Del Skrevet 11. september 2002 Jeg sluttet ikke å røyke, men røyker ikke lenger. Det betyr at jeg tar meg en røyk på fest, på ferie etc. Og klarer å holde det. Hadde jeg sagt at jeg har sluttet å røyke, hadde det blitt et psykisk stress med at jeg skal aldri ta en røyk mer så lenge jeg lever... spørs om jeg hadde klart det da. Jeg har røykt fast i 22 år, ikke mye, aldri mer enn ti, har alltid røyk hjemme. Har lagt endel på meg, bortsett fra det går det faktisk helt greit. Ja, jeg vet dette ikke er vanlig, men jeg lover, har tydeligvis aldri vært fysisk avhengig, bare psykisk - og vi skal ikke ha røyking inne, så da så... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vilde Skrevet 11. september 2002 #4 Del Skrevet 11. september 2002 Grattis :D Det er kjempebra hvis det går greitt de første dagene! Jeg har prøvd å slutte mange ganger, men sprekker alltid når jeg har noen vanskelige oppgaver på skolen eller kjeder meg veldig mye.... For min del tror jeg det er lettest å klare å holde seg røykfri hvis man holder seg aktiv og finner på masse ting i fritiden slik at en ikke tenker på å ta seg en røyk. Lykke til videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gurimalla Skrevet 11. september 2002 #5 Del Skrevet 11. september 2002 Det verste suget er over etter ca 12 dager, da har kroppen din kvittet seg med det meste av nikotinen. Etter dette er det kun det psykiske suget igjen (det kan være ille nok). Kjempefint at Tusenfryd kan være selskapsrøyker, men 9 av 10 tidligere røykere vil være dagligrøykere etter et halvt år dersom de ikke slutter helt. Etter hvert tenker man ikke så mye på røyk og det store suget går over. Jeg har nå vært helt røykfri siden 1. januar 2002, og er veldig fornøyd med det. Husk at du skal leve livet som røykfri også. Gå ut og vær sammen med vennene dine, ikke mur deg ikke, da blir det for kjedelig å være ikke røyker. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. september 2002 #6 Del Skrevet 11. september 2002 Jeg sluttet også 01. januar i år etter å ha røykt fast i ca 7 år. Jeg bestemte meg ca en måned før hvilken dato jeg skulle slutte for å psyke meg opp til det. Den måneden røykte jeg mye!! Røyka selv om jeg ikke hadde lyst på røyk, ble dårlig, vondt i hodet og det kjente at det lukta røyk av meg. Jeg så fram til dagen jeg skulle slutte.. De første ukene etter jeg sluttet, var jeg faktisk ganske usosial. Prøvde å være borte fra de plassene jeg hviste jeg kom til å få lyst på røyk. Ingen kafebesøk, lite telefoner ... Og hadde bestandig gulerøtter for hånda! Begynte å trene 2-4 ganger i uken, og vips så hadde jeg vært røykfri 1 måned. Da er det værste unnagjort. Men det alle sier er at det er lett å slutte å røyke, problemet er å la være å begynne igjen. Og det trur jeg faktisk stemmer ganske bra. Tenk på det hver gang du har lyst på en røyk. En røyk er faktisk alt som skal til for å begynne å røyke igjen. Dette ble langt, men håper du fikk litt utbytte av det. Lykke til, dette klarer du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå