Gå til innhold

.


lolady

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, lolady skrev:

Fryktelig vanskelig.. Spesielt når han mener fornuft og følelser ikke henger sammen hos meg nå..

Jeg ville fulgt hjertet over fornuften her for å være helt ærlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du føler det slik nå er jeg veldig redd for at du vil angre å få det vondt etterpå.. men om du føler det som.du gjør tror jeg ikke du klarer å gjennomføre det uansett ❤️. Du klarer alt,  selv om det blir tøft om dere ikke holder sammen

Anonymkode: 593c1...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør være forberedt på at du aldri blir gravid igjen, så ville tenkt nøye over dette valget. Mannen kan stikke om to måneder selv om du skulle finne på å ta abort, da sitter du der uten noen ting.

Anonymkode: 50e87...7b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en skikkelig samtale med han. Fortell han at du har fått høre fra leger at det ikke noengang var sikkert at du kom til å noengang kunne bli gravid naturlig. Du har hatt et ønske om barn, men ikke så tidlig. Du syns det er skummelt, men likevel så er du voksen nok til å ta konsekvensen av det å ha hatt sex med han. Forklar at det er godt mulig du aldri kan bli gravid naturlig igjen, og selv om det mest fornuftige hadde vært å ta abort så er ikke det et alternativ for deg. Det er ikke ment som en fallskjerm å lande på bare fordi det er tidlig i et forhold å få barn. Du er klar for å ta imot dette barnet med åpne armer fordi det var et lykketreff som mest sannsynlig aldri kommer til å skje igjen. Du ønsker at han skal støtte deg og stille opp dersom han er klar for det. Trenger han tid å tenke over hva han vil og hvordan han skal forholde seg til dette så er det hans valg. Men du har tatt ditt, for det er din kropp. Du ønsker dette barnet, og til tross for at det ikke er optimale forhold for å få dette barnet, så er du klar for å få barnet. Du ønsker dette barnet, og han får velge om han vil være der for deg og dere eller å gå sin egen vei. Dere er begge voksne nok til å ha sex, da burde dere begge være voksne å ta konsekvensene for det. Abort er ikke et alternativ for deg. Og sånn er det. 

 

God klem, og lykke til 💜 alt ordner seg uansett om ikke det er en drømmesituasjon 💜

Anonymkode: e489e...1ae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sliter med å få barn naturlig. Nå er du gravid til tross for oddsene. Kanskje dette er din eneste sjanse her i livet til å bli mamma? Man vet jo aldri. Det er også naturlig at han blir litt sjokket og engstelig når han får høre nyheten, men det ble mannen min også selv om vi var gift på 5.året og barnet planlagt. Gi ham og deg selv litt tid, så skal du se at dere blir klare for det begge to når den tiden kommer. Hvis ikke, så klarer du å gi barnet et godt liv alene  ❤️

La barnet vokse opp! You can do it mama!

Anonymkode: 03647...cb5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, lolady skrev:

Ble uplanlagt gravid, hadde egentlig fått beskjed om at jeg ikke kunne bli det naturlig, og har ikke blitt det før til tross for 2 år uten prevensjon. Etter 1 mnd med min nye «partner» satt det tydeligvis med en gang! Kjenner en glede rundt det hele selv om det egentlig ikke passer mtp at vi ikke kjenner hverandre godt nok ennå, ikke sagt elsker deg osv osv.. Han mener det beste er abort, og jeg er enig i alle hans argumenter. Har til og med bestilt time. MEN ikke en celle i kroppen min vil gjennomføre denne aborten! Er dette et tegn på at jeg ikke bør ta abort? Eller er jeg egoistisk som ikke vil gjøre det? Vet jeg hadde blitt en god mor uansett hva som skjer med meg og barnefar. Selvom han heller mot abort sier han at jeg må tenke på hva jeg vil og at han vil støtte meg uansett, bare at han er redd for at det blir slutt(uavhengig av barnet) siden det er så tidlig.

 

Vil du være knyttet til han til du dør? Faren altså?....som kommer til å ødelegge for nye forhold, fordi "alle" vil ha egen kjernefamilie? 

Anonymkode: f660f...fd0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er slik at du sliter med fruktbarhet, så skal du selvsagt ikke la denne sjansen slippe fra deg! I hvert fall ikke når du er en oppegående kvinne og vet at du vil klare å ivareta et barn.

Det er selvfølgelig best om du og far er enige om valget, men til syvende og sist er det du som bestemmer. Kjæresten din har frivillig hatt sex med deg, og nå har det fått resultater dere ikke hadde forutsett. Da må du ta beslutningen som kjennes rett for deg. Jeg tror du heller mest mot å beholde, og vil råde deg til å lytte til den følelsen. Som sagt, denne sjansen kommer kanskje ikke igjen. 

Lykke til. 

Anonymkode: e9172...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange angrer på en abort, ingen angrer på et barn! ❤️

Nå hørtes dette sikkert litt sånn anti-abortaktig ut... Men for å fjerne all tvil: jeg er absolutt FOR selvvalgt abort!

Men du må IKKE ta abort uten at du er bombesikker!! Ellers er jeg redd det vil plage deg veldig...

Kjenn godt etter hva du føler! Og hva du kan leve med!

Er det ideelt? Nei, men det kan gå veldig bra likevel ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ha en skikkelig samtale med han. Fortell han at du har fått høre fra leger at det ikke noengang var sikkert at du kom til å noengang kunne bli gravid naturlig. Du har hatt et ønske om barn, men ikke så tidlig. Du syns det er skummelt, men likevel så er du voksen nok til å ta konsekvensen av det å ha hatt sex med han. Forklar at det er godt mulig du aldri kan bli gravid naturlig igjen, og selv om det mest fornuftige hadde vært å ta abort så er ikke det et alternativ for deg. Det er ikke ment som en fallskjerm å lande på bare fordi det er tidlig i et forhold å få barn. Du er klar for å ta imot dette barnet med åpne armer fordi det var et lykketreff som mest sannsynlig aldri kommer til å skje igjen. Du ønsker at han skal støtte deg og stille opp dersom han er klar for det. Trenger han tid å tenke over hva han vil og hvordan han skal forholde seg til dette så er det hans valg. Men du har tatt ditt, for det er din kropp. Du ønsker dette barnet, og til tross for at det ikke er optimale forhold for å få dette barnet, så er du klar for å få barnet. Du ønsker dette barnet, og han får velge om han vil være der for deg og dere eller å gå sin egen vei. Dere er begge voksne nok til å ha sex, da burde dere begge være voksne å ta konsekvensene for det. Abort er ikke et alternativ for deg. Og sånn er det. 

 

God klem, og lykke til 💜 alt ordner seg uansett om ikke det er en drømmesituasjon 💜

Anonymkode: e489e...1ae

Endret av lolady
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du sliter med å få barn naturlig. Nå er du gravid til tross for oddsene. Kanskje dette er din eneste sjanse her i livet til å bli mamma? Man vet jo aldri. Det er også naturlig at han blir litt sjokket og engstelig når han får høre nyheten, men det ble mannen min også selv om vi var gift på 5.året og barnet planlagt. Gi ham og deg selv litt tid, så skal du se at dere blir klare for det begge to når den tiden kommer. Hvis ikke, så klarer du å gi barnet et godt liv alene  ❤️

La barnet vokse opp! You can do it mama!

Anonymkode: 03647...cb5

Takk skal du ha for støtte og at du deler egen erfaring❤️ 

Endret av lolady
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mam4ma skrev:

Mange angrer på en abort, ingen angrer på et barn! ❤️

Nå hørtes dette sikkert litt sånn anti-abortaktig ut... Men for å fjerne all tvil: jeg er absolutt FOR selvvalgt abort!

Men du må IKKE ta abort uten at du er bombesikker!! Ellers er jeg redd det vil plage deg veldig...

Kjenn godt etter hva du føler! Og hva du kan leve med!

Er det ideelt? Nei, men det kan gå veldig bra likevel ❤️

 

Endret av lolady
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...