Gå til innhold

.


lolady

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette er det BARE DU som kan bestemme. Vil du ikke ta abort så lar du være! 

Og så får det bli opp til gubben om hab vil stille opp eller ikke, det kan du ikke kreva at han gjør. Men, om han sier at han kommer til å støtte deg så lover det godt. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er din kropp, og det er du som er gravid, ikke han. Valget er ditt, og hvis du kjenner at du ikke ønsker å gjennomføre aborten, så trenger du ikke å gjøre det for hans skyld.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Sjokoladefruen skrev:

Dette er det BARE DU som kan bestemme. Vil du ikke ta abort så lar du være! 

Og så får det bli opp til gubben om hab vil stille opp eller ikke, det kan du ikke kreva at han gjør. Men, om han sier at han kommer til å støtte deg så lover det godt. 

Mitt store spørsmål er om det at jeg ikke vil ta abort er god nok grunn til å beholde om det gir mening.. Det jeg setter høyest her i verden er barnas beste. Og jeg vet ikke om jeg beholder av de rette grunnene. Er så vanskelig å kjenne følelsene Og tankene mine annet en at «jeg klarer ikke å gjennomføre en abort»

Anonymkode: be738...aad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mitt store spørsmål er om det at jeg ikke vil ta abort er god nok grunn til å beholde om det gir mening.. Det jeg setter høyest her i verden er barnas beste. Og jeg vet ikke om jeg beholder av de rette grunnene. Er så vanskelig å kjenne følelsene Og tankene mine annet en at «jeg klarer ikke å gjennomføre en abort»

Anonymkode: be738...aad

Du trenger ikke en god nok grunn. At du ikke vil ta abort er en god nok grunn i seg selv.

Har du troa på at du klarer å være en god mor, så beholder du barnet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det som kjennes rett for deg. 

Anonymkode: b0175...6bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mitt store spørsmål er om det at jeg ikke vil ta abort er god nok grunn til å beholde om det gir mening.. Det jeg setter høyest her i verden er barnas beste. Og jeg vet ikke om jeg beholder av de rette grunnene. Er så vanskelig å kjenne følelsene Og tankene mine annet en at «jeg klarer ikke å gjennomføre en abort»

Anonymkode: be738...aad

Hva mener du? Vil du ikke ta abort fordi du synes inngrepet er skummelt, eller vil du ikke ta abort fordi du ønsker å beholde barnet?

Basert på det du skriver, synes jeg du skal beholde. Det virker også som om du har truffet en fin fyr, som vil ta ansvar om du velger å beholde, og som vil prøve å få det til å fungere som en familie. I tillegg skriver du at du egentlig hadde fått beskjed om at du ikke kunne bli gravid naturlig, så dette er kanskje den sjansen du får. Det skal ikke farge hele valget selvsagt, men kan være greit å ha i bakhodet siden du nå kjenner at du faktisk ikke ønsker å ta en abort. 

Anonymkode: 4597b...943

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det som er rett for deg. Det blir nok vanskelig uansett. Kanskje dette er din eneste sjanse til å få barn men kanskje dette er starten på en vanskelig tilværelse med en motvillig far, barnefordeling og livet som alenemor. Sender en klem 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du trenger å snakke med en lege/jordmor om dette valget. 

Du står ovenfor en veldig viktig beslutning, og du er heldig som har en "partner" som støtter deg uansett. Jeg kan ikke fortelle deg hva du skal gjøre. Ingen av oss kan det. Bare du kan ta den riktige beslutningen for deg selv. 

Tenk gjennom om dette barnet er ønsket av deg?

Har du lyst å bli mamma på dette tidspunktet i livet ditt?

Er du klar for å potensielt få et sykt barn og føler du deg i stand til å kunne ta vare på dette barnet?

(skjønner at det spørsmålet over er vanskelig, men hvis svaret er nei, bør du ikke bli forelder)

 

 

Anonymkode: 16f18...a1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BethD
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker du trenger å snakke med en lege/jordmor om dette valget. 

Du står ovenfor en veldig viktig beslutning, og du er heldig som har en "partner" som støtter deg uansett. Jeg kan ikke fortelle deg hva du skal gjøre. Ingen av oss kan det. Bare du kan ta den riktige beslutningen for deg selv. 

Tenk gjennom om dette barnet er ønsket av deg?

Har du lyst å bli mamma på dette tidspunktet i livet ditt?

Er du klar for å potensielt få et sykt barn og føler du deg i stand til å kunne ta vare på dette barnet?

(skjønner at det spørsmålet over er vanskelig, men hvis svaret er nei, bør du ikke bli forelder)

 

 

Anonymkode: 16f18...a1f

Dette her syns jeg ikke var nødvendig å skrive... de færreste går inn med den mentaliteten..

man håper barnet er friskt og om det er sykt så må man jo ta det derifra... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behold barnet og dump mannen, du bør ikke satse på ett forhold der en mann vil at du skal drepe barnet

Anonymkode: 4edef...13a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Behold barnet og dump mannen, du bør ikke satse på ett forhold der en mann vil at du skal drepe barnet

Anonymkode: 4edef...13a

Oh my god 🤦🏼‍♀️ Ser du i det hele tatt at han også sier at det er ts sitt valg og at han vil støtte henne uansett?? 

Anonymkode: e8b30...cd4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal beholde barnet jeg. Kanskje du får et veldig lykkelig liv med det barnet🌹🌹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oh my god 🤦🏼‍♀️ Ser du i det hele tatt at han også sier at det er ts sitt valg og at han vil støtte henne uansett?? 

Anonymkode: e8b30...cd4

Lest ikke alt😅

jeg må innrømme jeg trodde det var en vanlig tråd om at mann ville drepe barnet

Anonymkode: 4edef...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjør det. Han bestemmer ikke dette, og du har ingen garanti for at han blir værende.

Anonymkode: 18d41...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er virkelig opp til deg! Om du kjenner på kroppen at du vil beholde barnet, så syns jeg du skal, uavhengi av hva han sier. Han sier selv at han støtter deg om du velger å beholde, selv om han heller mot abort. Å dette er et så personlig valg, og i å med at du i utgangspunktet ikke kan bli gravid naturlig, så er kanskje dette din eneste sjanse? Det vet en jo ikke.

Jeg personlig hadde ikke tatt abort i den situasjonen der. Hadde gubben vært sterkt i mot det, og du fint kunne blitt gravid igjen ved en anledning senere så hadde det vært noe annet. Men det er virkelig bare opp til deg.

Anonymkode: fcf38...696

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenker du trenger å snakke med en lege/jordmor om dette valget. 

Du står ovenfor en veldig viktig beslutning, og du er heldig som har en "partner" som støtter deg uansett. Jeg kan ikke fortelle deg hva du skal gjøre. Ingen av oss kan det. Bare du kan ta den riktige beslutningen for deg selv. 

Tenk gjennom om dette barnet er ønsket av deg?

Har du lyst å bli mamma på dette tidspunktet i livet ditt?

Er du klar for å potensielt få et sykt barn og føler du deg i stand til å kunne ta vare på dette barnet?

(skjønner at det spørsmålet over er vanskelig, men hvis svaret er nei, bør du ikke bli forelder)

 

 

Anonymkode: 16f18...a1f

.

Endret av lolady
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, lolady skrev:

Ble uplanlagt gravid, hadde egentlig fått beskjed om at jeg ikke kunne bli det naturlig, og har ikke blitt det før til tross for 2 år uten prevensjon. Etter 1 mnd med min nye «partner» satt det tydeligvis med en gang! Kjenner en glede rundt det hele selv om det egentlig ikke passer mtp at vi ikke kjenner hverandre godt nok ennå, ikke sagt elsker deg osv osv.. Han mener det beste er abort, og jeg er enig i alle hans argumenter. Har til og med bestilt time. MEN ikke en celle i kroppen min vil gjennomføre denne aborten! Er dette et tegn på at jeg ikke bør ta abort? Eller er jeg egoistisk som ikke vil gjøre det? Vet jeg hadde blitt en god mor uansett hva som skjer med meg og barnefar. Selvom han heller mot abort sier han at jeg må tenke på hva jeg vil og at han vil støtte meg uansett, bare at han er redd for at det blir slutt(uavhengig av barnet) siden det er så tidlig.

Dette er opp til deg. Om du virkelig ikke ønsker dette så lytt til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Maleficenta skrev:

Dette er opp til deg. Om du virkelig ikke ønsker dette så lytt til det. 

.

Endret av lolady
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...