Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Å være ufør kan nå være så mange ting - det overrasker meg at du er så unyansert og selv setter deg i denne "båsen". Sier det noe om deg? 

Hvis jeg er glad i å gå på toppturer, så betyr det noe for meg om du ikke kan det. 
Om jeg elsker barn og du ikke kan få noen/ikke vil ha noen, så betyr det noe for meg.
Om du har fått kognisjonen din satt tilbake som følge av en ulykke og jeg elsker politikk, så betyr det noe. 

At du mangler en fot hvis jeg hater toppturer men elsker musikk - det er nok ikke det største problemet. 

Det er overforenklet, men jeg håper du forstår hvor jeg vil. Ha fokus på din lidenskap og din personlighet når du møter mennesker. Er du opptatt av ditt handikap så blir andre det også. Ha selvtillit.  

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke skrevet det i bio, men det kommer ganske tidlig frem siden alle spør ganske tidlig hva jeg gjør på. Siden jeg er ufør pga kronisk sykdom, virker det ikke så skremmende for enkelte. Men en del er skeptisk til å bli kjent med noen som er syl. Derfor har jeg sluttet med Tinder.

- K31.

Anonymkode: 2598a...d6a

Skrevet

De fleste ønsker en frisk kjæreste. Når man er ufør, skal en være så syk at man ikke klarer å leve et normalt liv. Det sier seg da selv at de fleste ikke er interessert i å bli sammen med en som er ufør. I tillegg spiller  økonomi en stor rolle. De fleste vil nok ønske seg en kjæreste som tjener Ok. De fleste som er ufør tjener ikke Ok. Jeg ville aldri gjort det slutt med kona fordi hun ble ufør, men jeg ville aldri giddet å innlede et forhold til ei som er ufør. Det er alt for mange friske damer til at man velger en syk.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Brunello skrev:

De fleste ønsker en frisk kjæreste. Når man er ufør, skal en være så syk at man ikke klarer å leve et normalt liv. Det sier seg da selv at de fleste ikke er interessert i å bli sammen med en som er ufør. I tillegg spiller  økonomi en stor rolle. De fleste vil nok ønske seg en kjæreste som tjener Ok. De fleste som er ufør tjener ikke Ok. Jeg ville aldri gjort det slutt med kona fordi hun ble ufør, men jeg ville aldri giddet å innlede et forhold til ei som er ufør. Det er alt for mange friske damer til at man velger en syk.

ehm. Det er ikke mange friske pene damer. Så ufør pen dame er å foretrekke en frisk arbeidende dame. For meg for eksempel. 

Skrevet
1 minutt siden, Cya89 skrev:

ehm. Det er ikke mange friske pene damer. Så ufør pen dame er å foretrekke en frisk arbeidende dame. For meg for eksempel. 

Javel. Jeg skrev ikke alle. Jeg er fullstendig klar over at det finnes folk uten god vurderingsevne.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde aldri datet en som bare går hjemme. Vil ha en husholdning der alle er ute av huset mer eller mindre samtidig. 

Anonymkode: b5849...8e2

Så det utelukker også folk som jobber nattevakt eller diverse turnus?

Om ikke annet er det skikkelig ålreit om man har hund, at noen er hjemme til "rare" tidspunkter. De fleste jeg kjenner som er unge og uføre gjør ett eller annet, eller prøver veldig hardt å få til et funksjonsnivå der de kanskje kan jobbe litt. Undertegnede ligger  periodevis stort sett i senga uten å røre på seg, så har stor forståelse for at man ville vegret seg litt for å bli sammen med en som kan bli katatonisk til de minst passende tider. Men veldig mange uføre jeg har møtt klarer å opprettholde struktur i livet sitt, og mange forsøker sitt aller beste å opprettholde en hobby, eller jobber frivillig etter egen evne, for å kunne bidra litt. Men det er såklart store individuelle forskjeller :)

Anonymkode: 28f86...5ee

AnonymBruker
Skrevet

For meg hadde det ikke fungert dessverre. 
Kunne fint vært venn med en som er ufør, har venner som er det, men i partnerskap hadde det ikke fungert.
Jeg har tidligere vært sammen med menn som har hatt dårligere økonomi enn meg og mindre jobb enn meg, det fungerte for meg svært dårlig og er ikke en situasjon jeg vil sette meg selv i igjen.
Så for meg hadde det gått på at jeg har personlig dårlig erfaring med det at en person ikke jobber like mye som meg.
Før den erfaringen hadde ikke det vært en dealbreaker for meg, da personlighet tross alt er det man skal tilbringe mest tid med.

Anonymkode: 02c0b...2a5

Gjest Lotus20
Skrevet

Uføre i seg selv er ikke en dealbreaker.

Dårlig økonomihåndtering kan derimot gjøre meg uinteressert. En annen faktor er om man er uføre på grunn av fysiske utfordringer. Jeg er selv aktiv og min partner bør også være det.
Får man fysiske utfordringer når man allerede er i et forhold, er en helt annen sak. Det er ikke dumpegrunn, men jeg hadde ikke ville startet et forhold med en med de utfordringene.

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg hadde aldri datet en som bare går hjemme. Vil ha en husholdning der alle er ute av huset mer eller mindre samtidig. 

Anonymkode: b5849...8e2

Hvorfor det? Høres ut som du har et stort kontrollbehov. Hva med potensielle partnere som jobber turnus, offshore, på anlegg eller fiske osv. Jobber som gjerne er godt betalt........

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var på nav selv hadde jeg nok ikke hatt noen imot å møte andre i samme situasjon, men så som jeg er i jobb ville jeg aldri gått tilbake. Vil date folk som er på samme nivå som meg selv hverken lavere eller høyere. 

Anonymkode: 9eddd...848

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ufør og alenemor i tillegg. Jeg var sikker på at det ville bli umulig å finne ny partner når barnefaren forlot meg, men jeg er overrasket over hvor mange som er interesserte og hvor lite de bryr seg om min kinkige situasjon. I tillegg skal jeg være så ærlig og råtten at jeg innrømmer at jeg ikke er interessert i å bli sammen med en mann som er ufør dessverre. Det er for mange alrighte og arbeidsomme mannfolk å velge mellom, som en annen nevnte over her (men da om kvinner). Men hadde jeg kun hatt sjans på andre i samme liga som meg så hadde jeg nok tilpasset meg og inkludert uføre når jeg vurderer partner, så lenge man har en ryddig økonomi og kan ta vare på seg selv. 

Anonymkode: 102a6...967

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...