Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mann, uføre og singel. Har lyst på kjæreste og har mye å gi. Men er altså uføre. 
Er dette dealbraker for alle, eller?
Må jeg fortelle det tidlig at jeg er uføre, som i bioen? 

Anonymkode: e92d3...e4a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Med mindre du er to personer, er du ufør, ikke uføre. Beklager, pet peeve, hadde du skrevet at du er uføre hadde du gått til venstre. Beklager. :P

Det er nok en dealbreaker for noen, men ikke for alle. Blir litt som å ha barn. Du kan skrive det i bio, du kan nevne det i første samtale eller du kan drøye en uke eller to. Det spørs på hva som er mest ubehagelig: Å bli avvist med én gang, eller etter en stund.

Anonymkode: ddd20...e90

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du må nok med stor sannsynlighet velge noen fra din egen hylle, altså noen andre som er ufør.

Jeg hadde aldri blitt romantisk involvert med noen som er ufør. Hadde gjort unntak dersom vedkommende hadde vært yrkesaktiv tidligere med ting på stell av forsikringer o.l slik at en normal inntekt ikke frafaller. Også vil diagnosen som gjør deg ufør spille en rolle. 
Hadde heller ikke blitt sammen med noen med stor unødvendig gjeld, eller barn.

Har riktignok en samboer og vi har et barn sammen. Min svigermor er ufør og har stor sympati for dere som er det! Det er ikke en lett situasjon, både psykisk/fysisk og økonomisk. Heldigvis er svigerfar ressurssterk slik at min svigermor ikke lider økonomisk. 

Anonymkode: 52e03...fd4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sagt det på første date eller noe sånt.. for da får de mer inntrykk av deg som person og får kjenne på kjemien, fremfor at de forhåndsdømmer deg og tenker at du må være slik eller sånn. 

Har selv vært ute av arbeidslivet i mange år nå og har valgt å snakke åpent om dette når jeg møter folk. Jeg har blitt møtt på en bra måte og de fleste har fortsatt å ville date meg. 

Hvordan du blir møtt på det kommer nok litt an på hvordan du fremstår som person, og hva som er årsaken til at du ikke er i jobb. 

Anonymkode: c3ae6...66e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lag en profil på tinder og skriv at du er ufør, så får du svaret. Du får ikke noe reellt svar her.

Anonymkode: d3722...ebe

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er dame, så annerledes for meg. Ingen har så langt sett negativt på det. Jeg har dog en diagnose som gjør at jeg ofte er tilstedeværende og "med" og den påvirker bare meg på en måte. Annet enn når jeg får anfall, da må partner ta seg av barna og husarbeidet, eller husarbeid må vente.

Jeg har barn da. Det er dealbreaker for noen så det har jeg i bio. Da kan de som ikke godtar det sveipe videre. Jeg er dame og har nok å velge i uansett. 

Anonymkode: 886ef...ba4

AnonymBruker
Skrevet

Økonomi og helse er personlig. Du skylder ingen å dele denne informasjonen. Ingen skriver i bioen sin at de har epilepsi, adhd, tarmkreft, astma, ibd, bipolar osv, på samme måte som at ingen skriver hvor mye de tjener i året eller hvor mye de har i gjeld - for det er ingen andres rettighet å vite! Mange har fordommer mot det ene og andre, men folk kan også endre mening når de blir kjent med mennesket bak. Så la de få bli kjent med deg først.

Anonymkode: 099dc...fb1

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke tatt det positivt å ende opp på date med en ufør mann. Vår mentalitet og livsstil er ikke kompatibel, mer totalt motsetninger. Du hadde nok havnet rett i friendzone. 

Anonymkode: dd520...e92

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei det er ikke noe dealbreaker at du er ufør. Grunnen til at du er ufør kan nok variere mellom kvinner om er noe de vil leve med eller ikke.

At du er ufør er ikke noe du bør eller må si tidlig, jeg ville ventet til du er godt kjent med noen og de vil møtes oftere, og kanskje på det tidspunktet blir nødt til å forholde seg mer til grunnen til at du er ufør altså sykdommen din. Før den tid så kan du heller bare snakke om ting du liker å gjøre når noen spør deg hva du driver med eller jobber med.

Anonymkode: 472fa...a44

• Liker 1
Skrevet

La folk bli kjent med deg. Ikke økonomien eller helsa di. Om du skriver i profilen at du er ufør, er det garantert mange som vil sveipe deg vekk av den grunn. Ha fokus på hvem du er. For du er ikke sykdommen din. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Jadzia skrev:

La folk bli kjent med deg. Ikke økonomien eller helsa di. Ha fokus på hvem du er. For du er ikke sykdommen din. 

Dette 💖

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet (endret)
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke tatt det positivt å ende opp på date med en ufør mann. Vår mentalitet og livsstil er ikke kompatibel, mer totalt motsetninger. Du hadde nok havnet rett i friendzone. 

Hva vet du om folks mentalitet? Jeg ble selv ufør etter en alvorlig bilulykke der jeg fikk flere alvorlige brudd i ryggen. Er oppegående og samfunnsengasjert på alle måter. 

Anonymkode: 5e75d...c99

Ryddet for brukerdebatt. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Økonomi og helse er personlig. Du skylder ingen å dele denne informasjonen. Ingen skriver i bioen sin at de har epilepsi, adhd, tarmkreft, astma, ibd, bipolar osv, på samme måte som at ingen skriver hvor mye de tjener i året eller hvor mye de har i gjeld - for det er ingen andres rettighet å vite! Mange har fordommer mot det ene og andre, men folk kan også endre mening når de blir kjent med mennesket bak. Så la de få bli kjent med deg først.

Anonymkode: 099dc...fb1

Dette 👍🏼

Anonymkode: 340db...9f7

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mentalitet ? Plis utdyp denne ...

Anonymkode: 340db...9f7

• Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt. 

Perelandra, mod. 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er mann, uføre og singel. Har lyst på kjæreste og har mye å gi. Men er altså uføre. 
Er dette dealbraker for alle, eller?
Må jeg fortelle det tidlig at jeg er uføre, som i bioen? 

Anonymkode: e92d3...e4a

Jeg med mine hardcore ansikt og kropp kun har fått 3 matches. Bare tenk hva som skjer med deg på tinder?

Skrevet

Jeg har en kamerat som er ufør etter en bilulykke. Du kan ikke se det, men han har nok noen plager som gjør ham ikke konkurransedyktig i dagens arbeidsmarked og dermed ufør.

Ellers funker han veldig fint og er med i hodet. Han har mange arr etter 26 operasjoner og masse stål i kroppen.

Han er på tinder og flere datingapper. Han blir betegnet som kjekk av damer og er relativt godt trent, men damene uteblir. Alle som en rygger når de finner ut av at han er ufør. Han er lei seg for det, men jeg trøster han med at overfladiske lykkejegere er ikke det han trenger. Han trenger ei dame som aksepterer ham for den han har blitt. Men hun er vanskelig å finne.

Tror det er lettere for ei ufør dame å finne seg mann enn motsatt faktisk. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De fleste uføre jeg kjenner har en partner. Blant de som ikke var sammen med noen før de ble ufør, så er trenden at de flest er sammen med andre som også er delvis ufør eller helt ufør. For mange avhenger det nok av hvorfor en er ufør og hvordan det påvirker en, og sånn sett vil vel ikke en som er ufør selv være like skeptisk som andre. 

Anonymkode: 93259...f34

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er ikke noe dealbreaker at du er ufør. Grunnen til at du er ufør kan nok variere mellom kvinner om er noe de vil leve med eller ikke.

At du er ufør er ikke noe du bør eller må si tidlig, jeg ville ventet til du er godt kjent med noen og de vil møtes oftere, og kanskje på det tidspunktet blir nødt til å forholde seg mer til grunnen til at du er ufør altså sykdommen din. Før den tid så kan du heller bare snakke om ting du liker å gjøre når noen spør deg hva du driver med eller jobber med.

Det første spm pleier jo å være hva man driver med da. Og da mener man ikke om man liker å trene eller strikke...

Anonymkode: fc6bc...d7f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri datet en som bare går hjemme. Vil ha en husholdning der alle er ute av huset mer eller mindre samtidig. 

Anonymkode: b5849...8e2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...