Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk på onsdag.

Anonymkode: 25e3b...a07

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fikk den første dagen😁

Anonymkode: bd7cd...420

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke fått. :(  Jeg er litt skrapt så jeg trenger de pengene. Får handle på kreditt i helgen. 

Anonymkode: e069e...076

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke fått. :(  Jeg er litt skrapt så jeg trenger de pengene. Får handle på kreditt i helgen. 

De hadde du jo ikke fått i helgen hvis du får tilbake alikevel. De begynner å sende ut tilgodebeløp fra april.

Enda ikke fått jeg heller. Men nå venter jeg heller ikke lengre siden jeg nå vet jeg får den mandag siden det står innen den 31 mars skal alle ha fått .

Anonymkode: 54237...c71

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De hadde du jo ikke fått i helgen hvis du får tilbake alikevel. De begynner å sende ut tilgodebeløp fra april.

Enda ikke fått jeg heller. Men nå venter jeg heller ikke lengre siden jeg nå vet jeg får den mandag siden det står innen den 31 mars skal alle ha fått .

Anonymkode: 54237...c71

Så man får ikke pengene før april? Det er da utbetalingene starter?

Anonymkode: b240f...ac4

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet at du ikke er garantert å få tilbake pengene innen kort tid? Det kan bli både juni og i verste fall høst før du får de. 

Anonymkode: b5a42...dba

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så man får ikke pengene før april? Det er da utbetalingene starter?

Anonymkode: b240f...ac4

Mellom 2. april og 22. juni. Google er en fin greie 🙂

Anonymkode: a22ed...848

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fikk den på torsdag tror jeg, eller onsdag, husker ikke. 

Anonymkode: afe5b...f6b

AnonymBruker
Skrevet

Ohyes, redda babyhandlinga mi. Ikke tvil om at jeg får inn alt til baby før han kommer nå!

Anonymkode: 76d57...835

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fikk den på torsdag, og satt hele kvelden og knotet med dokumentasjon og sendte den inn samme kveld. 

Anonymkode: 71720...d24

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk for ett par dager siden. Men jeg fikk verken mail eller sms om at den hadde kommet... Det har jeg fortsatt ikke fått. Det samme med gubben.

Anonymkode: 6169f...134

Interessant! 

Skrevet

Nei, har ikke fått. Men jeg jobbet litt i utlandet i fjor, kan hende det tar litt ekstra tid pga det?

Anonymkode: bb54d...9e4

Det kan jo hende. Ingen av oss har gjort noe uvanlig og vi har allikevel ikke fått 🤦🏼‍♀️

• Liker 1
Skrevet

Nei. Og det irriterer meg grenseløst. Hvorfor i all verden går dem fra å publisere ALLE samtidig (tidligere år), til å spre dem utover 14 lange dager?! Hadde det ikke fungert like bra å spre dem over f.eks 4-5 dager? 

Vet at mange har fått skattemeldingen, men har ikke mottatt SMS eller mail. Så jeg har drevet på å logget meg inn hver dag. Flere ganger har jeg opplevd at det ikke gikk an å logge inn. Bra jobba, Skatteetaten! 

Anonymkode: eabc1...fcd

Enig i at det er litt vel mange dager å vente.

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fikk den første dagen😁

Anonymkode: bd7cd...420

En heldiggris.

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Stemmer det, men folk blir holdt på vente- og pinebenken nå i 14 dager heller, i stedenfor å forholde seg til en fast dato. 

Jeg foretrekker heller det siste, omså skattemeldingen ble publisert i mai! 

Hvorfor er det en pinebenk? Kan du ikke regne ut skatten sånn noenlunde? Overraskende mange aner ikke hvordan de ligger an med skatten. Men en ting er i hvert fall endret i år, vi slipper å få alle innleggene fra folk som har fått oppgjøret og fortsatt ikke forstår om de får igjen eller ikke. Nå står det nemlig øverst i skattemeldingen når den først kommer :) 

Anonymkode: 424f9...32a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det en pinebenk? Kan du ikke regne ut skatten sånn noenlunde? Overraskende mange aner ikke hvordan de ligger an med skatten. Men en ting er i hvert fall endret i år, vi slipper å få alle innleggene fra folk som har fått oppgjøret og fortsatt ikke forstår om de får igjen eller ikke. Nå står det nemlig øverst i skattemeldingen når den først kommer :) 

Anonymkode: 424f9...32a

Det er jo alltid greit å få en bekreftelse på at man har regnet riktig. Eller så er det mange som foretrekker å sette trekket litt høyt og la det komme som en overraskelse hvor mye man får igjen. 

Jeg har gledet meg siden 18. mars. Egentlig enda lenger. Syns det er dødskjipt å ikke vite helt sikkert om jeg får restskatt eller ikke. 

Anonymkode: 73ac3...992

• Liker 3
Skrevet

Ryddet for brukerangrep og svar til det. 
To like tråder er slått sammen. 

_popcorn_, mod

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Og det irriterer meg grenseløst. Hvorfor i all verden går dem fra å publisere ALLE samtidig (tidligere år), til å spre dem utover 14 lange dager?! Hadde det ikke fungert like bra å spre dem over f.eks 4-5 dager? 

Vet at mange har fått skattemeldingen, men har ikke mottatt SMS eller mail. Så jeg har drevet på å logget meg inn hver dag. Flere ganger har jeg opplevd at det ikke gikk an å logge inn. Bra jobba, Skatteetaten! 

de har sikkert bare gjort dette helt uten undersøkelser og analyser, og det er nok bestemt i løpet av et kort møte, litt sånn på impuls. Jeg er sikker på at ditt forslag er like godt.

Hvis du ikke har fått sms eller mail, så kan det jo for eksempel skyldes at du ikke har registrert deg som elektronisk bruker: https://www.skatteetaten.no/om-skatteetaten/ebruker/bli-elektronisk-bruker/

Anonymkode: 66d28...8f8

AnonymBruker
Skrevet

Stemmer det, men folk blir holdt på vente- og pinebenken nå i 14 dager heller, i stedenfor å forholde seg til en fast dato. 

Jeg foretrekker heller det siste, omså skattemeldingen ble publisert i mai! 

men da er det bare å forholde seg til den 31. mars, og så vil en eventuell tidligere dato bli en hyggelig bonus.

Må si jeg erlitt  forundret over maset her - folk fremstår utrolig barnslige, sorry, bare måtte si det :vetikke:

Anonymkode: 66d28...8f8

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...