Gå til innhold

Bilverksted og corona

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tror dere bilverksteder stenger pga corona?

Anonymkode: 5bdcd...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke enda, men det kan jo skje. Mekanikere tar jo på en drøss av håndtak, ratt, girvelgere, og knapper generelt viruset kan sitte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Tarmegenbolle skrev:

Ikke enda, men det kan jo skje. Mekanikere tar jo på en drøss av håndtak, ratt, girvelgere, og knapper generelt viruset kan sitte på.

De bruker også mye hansker. 

Anonymkode: fca09...145

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Audiot skrev:

Der jeg jobber bruker vi nå gummihansker hele tiden, også når vi kjører kundebiler.

Jeg tenkte ikke på det aspektet, men godt er nå enda det. Tenkte mer når de jobber nedi motoren og slikt, har aldri setter bekjente som er bilmekanikere som bruker hansker da 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bilverksteder har status som samfunnskritiske. Mulig de blir stengt for vanlige kunder etterhvert, men ikke stengt helt uansett.

Anonymkode: 9c726...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Audiot
2 timer siden, poli10 skrev:

Jeg tenkte ikke på det aspektet, men godt er nå enda det. Tenkte mer når de jobber nedi motoren og slikt, har aldri setter bekjente som er bilmekanikere som bruker hansker da 🙂 

De aller fleste bruker tynne gummihansker, ihvertfall der jeg jobber.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bilverksteder har status som samfunnskritiske. Mulig de blir stengt for vanlige kunder etterhvert, men ikke stengt helt uansett.

Er vel ikke ett samfunnskritisk yrke enda, men norges bilbransjeforbund jobber nå med å få det til å bli det. Fikk mail Mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 17.3.2020 den 13.29, poli10 skrev:

Aldri sett en bilmekaniker bruke hansker faktisk.

Har jobbet flere steder og man skal bruke hansker, men mange velger å ikke gjøre det. I kunders biler skal de også legge plastbeskyttelse i seter. Om de lager flekker i kunders biler så skal også dette vaskes vekk. Spørs hva slags verkstedet du er til. 

Anonymkode: ce926...041

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har jobbet flere steder og man skal bruke hansker, men mange velger å ikke gjøre det. I kunders biler skal de også legge plastbeskyttelse i seter. Om de lager flekker i kunders biler så skal også dette vaskes vekk. Spørs hva slags verkstedet du er til. 

Anonymkode: ce926...041

Å bruke hansker er jo opp til en selv. Få hansker som er gode nok til formålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, poli10 skrev:

Alle mekanikere jeg har sett de siste 15-20 årene, bruker hansker uansett hva de fikser på bilen. Bare du som ikke henger med.

Anonymkode: 2d0ef...9c0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, Audiot said:

De aller fleste bruker tynne gummihansker, ihvertfall der jeg jobber.

Er vel ikke ett samfunnskritisk yrke enda, men norges bilbransjeforbund jobber nå med å få det til å bli det. Fikk mail Mandag.

Jeg skal ha bilen på verksted neste uke, hjemmesida deres sa de var regna som samfunnskritiske i hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.3.2020 den 18.06, AnonymBruker skrev:

Alle mekanikere jeg har sett de siste 15-20 årene, bruker hansker uansett hva de fikser på bilen. Bare du som ikke henger med.

Anonymkode: 2d0ef...9c0

Smører de henda med olje for morro skyld da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi hadde bilen på verksted i dag for å få fiksa det vi trengte for å få den eu-godkjent. Vi fikk beskjed om å levere en bil som var ren og pen. 

Anonymkode: 5c1fa...e0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prøvde å bestille service i går, kunne få time langt uti april dersom de skulle ta den mens jeg ventet. 

Anonymkode: fca09...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mercedesverkstedet her i byen, ga meg isteden som vanlig (en bil med klissete ratt) en bil som stinket sprit. Før jeg fikk nøkkelen fylte servicemannen begge hendene med så mye antibac han kunne, før han maserte det inn i den stakkars nøkkelen min...

Faen da, kunne de ikke bare gjort som jeg vil, legg nøkkelen i koppholderen og lås bilen  så låser jeg den opp med appen. 

Hestkuker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...