Gå til innhold

Hvordan i alle dager skal man unngå å smitte andre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg sitter delvis selvvalgt/frivillig karantene, er kun ute når jeg mangler mat og husholdningsvarer og når jeg skal på jobb (er student og jobber på sykehuset, så det er der jeg eventuelt vil bli smittet og kanskje smitte andre og). Gjør mitt beste for ikke å bli smittet, er nøye med håndhygiene, holder andre på avstand når jeg kan det, men hva når Norge er åpner igjen (rart å skrive det, men ja)? Det er jo fremdeles folk som er i risikogrupper, hva skjer med de? Hvis alle blir smittet så er det ikke ufarlig for de som er i risikogruppen? Skal de også bli smittet etter hvert, når sykehusene ikke opplever slikt press som de nå skal oppleve? Det er merkelig å tenke på hvilken situasjon vi har havnet i, hva skjer om to uker? Viruset forsvinner ikke og slutter ikke å smitte om to uker, og Norge må holde hjulene i gang, så hva skjer?

Anonymkode: 72450...305

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er ekkelt å være i en sånn situasjon og stresse over familiemedlemmer og slektninger som er i risikogruppen, for om to uker så vil ikke det bli farligere for dem 😢

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvem sa at Norge åpner om to uker?

Anonymkode: 981f0...349

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem sa at Norge åpner om to uker?

Anonymkode: 981f0...349

Vel, regjeringen har sagt at denne unntakstilstanden varer foreløpig til 26. mars, men altså, vi kan ikke ha det sånn som vi har det nå i månedsvis, på et eller annet tidspunkt må samfunnet i gang igjen, og hva som skjer da... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, regjeringen har sagt at denne unntakstilstanden varer foreløpig til 26. mars, men altså, vi kan ikke ha det sånn som vi har det nå i månedsvis, på et eller annet tidspunkt må samfunnet i gang igjen, og hva som skjer da... 

U wish. Det er såvidt begynt kjære deg. Det blir verre. Vi vil være i lock down i mange uker/mnd. Er en grunn til alt avlyses langt frem i tid.

Anonymkode: 7cc33...4c2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

U wish. Det er såvidt begynt kjære deg. Det blir verre. Vi vil være i lock down i mange uker/mnd. Er en grunn til alt avlyses langt frem i tid.

Anonymkode: 7cc33...4c2

Nei, det tror ikke jeg. Vi kommer ikke til å være i lock down i måneder. Da klapper samfunnet sammen. Ting vil etter noen uker gradvis gå tilbake til normalen.

Anonymkode: 7f8e1...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke det er mulig å sikre seg helt mot smitte over lang tid så lenge du beveger deg ut av huset. Holde avstand og vaske hender, passe på hva man tar borti og sånt er vel det beste man kan gjøre. På sikt blir det kanskje viktigere å beskytte /isolere risikogruppene. Tror nok dette kan dra ut i tid... Iallfall til sommeren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aller først: Norge er ikke i en lockdown situasjon i dag.

Så: Hvis situasjonen ikke stabiliseres nå i løpet av rundt 1 -2 mnds tid, så kan vi anta at situasjonen vil vare til nærmere årsskiftet.

Anonymkode: e32f2...195

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet er jo å flate ut kurven slik at ikke alle blir syke samtidig og kan få legehjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...