Gå til innhold

Merkelig sykdomsforløp - corona?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

De siste 1-2 ukene har jeg cirka hver annen dag hatt sår hals, litt øreverk, slapphet, ekstremt behov for søvn og til tider tørr hoste. Har jobbet som normalt, men nå lurer jeg på om det kan være corona ettersom jeg har lest at det reagerer ulikt hos mennesker? Ingen feber og bra immunforsvar ellers.

Anonymkode: 6338c...bf6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Slutt å jobbe som normalt, hold deg hjemme.

Anonymkode: 38dec...dc3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å jobbe som normalt, hold deg hjemme.

Anonymkode: 38dec...dc3

Jeg kan jo ikke det så lenge jeg ikke vet med sikkerhet. Skulking er ikke ok uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har annenhver dag hatt vond hals og vondt i hodet. Litt rar følelse i kroppen generelt. Men bare annenhver dag i noen dager. Jeg har ikke vært syk siden svineinfluensaen i 2010 (?). 

Enten er det corona eller noe annet som går. Uansett dumt å smitte andre tenker jeg. 

Anonymkode: 0cbb2...f67

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan jo ikke det så lenge jeg ikke vet med sikkerhet. Skulking er ikke ok uansett.

Jo du har samme symptomer som meg, og jeg holder meg hjemme. Det er absolutt sjanse for corona, og hos meg er de så godt som sikre. Ta det rolig, sett deg selv i karantene. 

Anonymkode: 9bcf9...9b6

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Følg helsemyndighetenes råd om å holde deg hjemme når du har symptomer på luftveisinfeksjon! Det er ikke skulk! Og ingen er tjent med at du potensielt er der ute og sprer smitte - samme hvilken sykdom du har! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/rad-og-informajon-til-befolkningen-om-nytt-koronavirus-coronavirus-2019-nco/

Sitat fra FHI: 

Dersom du føler deg syk, bør du holde deg hjemme.

Vi er nå i en fase hvor vi vet det finnes spredning i samfunnet. Et viktig tiltak nå for å hindre videre spredning, er at alle som er syke med luftveissymptomer, holder seg hjemme for å unngå smitte til andre. Dette er for å beskytte de mest sårbare i samfunnet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, vegasus skrev:

https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/rad-og-informajon-til-befolkningen-om-nytt-koronavirus-coronavirus-2019-nco/

Sitat fra FHI: 

Dersom du føler deg syk, bør du holde deg hjemme.

Vi er nå i en fase hvor vi vet det finnes spredning i samfunnet. Et viktig tiltak nå for å hindre videre spredning, er at alle som er syke med luftveissymptomer, holder seg hjemme for å unngå smitte til andre. Dette er for å beskytte de mest sårbare i samfunnet.

Jeg er ikke syk, jeg er slapp annenhver dag! Og jeg må ha sykemelding/sykepenger. Har ikke råd til å tape inntekt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke syk, jeg er slapp annenhver dag! Og jeg må ha sykemelding/sykepenger. Har ikke råd til å tape inntekt.

Du får sykemelding hvis du tar kontakt med legen med symptomene dine. Sår hals, slapp, tørrhoste og øreverk. Du har tegn til luftveisinfeksjon.

Hvis du ikke har lest denne enda så anbefaler jeg deg å lese nå: https://www.dagbladet.no/kultur/arild-er-coronasmittet---advarer-mot-subtile-symptomer/72251039

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gikk på jobb. Føler meg veldig mye bedre, og kjenner ikke at jeg har et grunnlag for å bli hjemme og snyte arbeidsgiveren for unødvendige sykepenger. Og før noen andre skriver det, jeg så de siste anbefalingene fra helsemyndighetene, men selv synes jeg ikke at jeg havner i den kategorien. Har vært åpen med arbeidsgiveren min om dette også, og hun er enig med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk på jobb. Føler meg veldig mye bedre, og kjenner ikke at jeg har et grunnlag for å bli hjemme og snyte arbeidsgiveren for unødvendige sykepenger. Og før noen andre skriver det, jeg så de siste anbefalingene fra helsemyndighetene, men selv synes jeg ikke at jeg havner i den kategorien. Har vært åpen med arbeidsgiveren min om dette også, og hun er enig med meg.

Da er dere ufattelig uansvarlige begge to. Håper dere ikke får noen liv på samvittigheten.

Anonymkode: 16c5b...045

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er dere ufattelig uansvarlige begge to. Håper dere ikke får noen liv på samvittigheten.

Anonymkode: 16c5b...045

Det er faktisk vanlig å være forbigående dårlig i disse tider. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det sa hun som smittet meg også, så nå har jeg gleden av å være skikkelig syk og sykemeldt. Ikke det jeg ønsket meg, og helt unødvendig. 

Anonymkode: 41934...39d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 hours ago, AnonymBruker said:

Jo, du har milde symptomer og der for sykemelding nå. Du er dum og uansvarlig om du ikke holder seg hjemme.

Anonymkode: 37fcd...b11

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, men selv forbigående dårlig skal holde seg hjemme nå.

Anonymkode: 37fcd...b11

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye rådet er jo å holde seg hjemme ved forkjølelse og dt du går rundt med er jo verre.. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er folk helt idiot? Til og med før rådet om forkjølelse kom i dag så var regelen å holde seg hjemme når man er syk. Takk for at dere har vært smittebomber i flere uker. 

Anonymkode: b9f61...cb7

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med mindre arbeidsgiveren din er lege, så har vedkommende ingenting å si. Duster begge to! 

Anonymkode: 8ea5a...1b4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...