Gå til innhold

Har kjempe sterke hodesmerter, er det corona?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det får du aldri vite med mindre du blir akutt mye dårligere og må ha legehjelp, men det kan være lurt å oppføre deg som om det er Corona. Ikke kom i nærheten av andre mennesker, hvil deg, spis næringsrik og god mat osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har kjempe sterk hodepine, hatt det hele dagen men nå ble det veldig sterkt. Er dette coronavirus? 😕 

Har hatt hodepine hundre tusen ganger, men dette var bare veeeldig vondt og er en stund siden sist nå.

Anonymkode: 2fbec...f08

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har også hatt vanvittig vondt i hodet de siste dagene. Har også sett vanvittig mye mere på skjerm enn jeg pleier

Anonymkode: 59d9d...284

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også hatt skikkelig hodepine nå i flere dager. Tror det er stress/bekymring. 

Anonymkode: 5d1a5...5de

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt det i to dager her, må sitte helt i ro ellers dundrer det i hodet

Anonymkode: 29200...294

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt helt sinnsykt hodepine igår og idag selv. Er kvalm i tillegg. Tror det er stress/bekymring/angst for det som skjer nå.. Pluss mye mobilbruk 

Anonymkode: 9ed40...78b

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt ekstrem hodepine + intense brystsmerter. Er nok pga stress og brystsmertene er vel kanskje angst. Det begynte for ca en uke siden.

Anonymkode: d7b87...55f

Ikke for å være den som kommer med dårlige nyheter, men dette er noe jeg har hørt fra folk som faktisk har/har hatt COVID-19.

Det er selvfølgelig ikke slik at alle med hodepine har det, men det er definitivt et symptom, spesielt sterke hodesmerter som er "annerledes" enn dem man vanligvis får. Jeg skal ikke gå mye dypere inn i det, men dere bør ta høyde for at dere kan være smittet og isolere dere.

De som får flere symptomer (som en med brystsmerter) bør følge med. Er det bare smerter eller er det en følelse av for lite oksygen? Rask pust? Det er vanskelig å skille mellom psykiske og "ekte" symptomer, spesielt når det gjelder brystsmerter.

Hvis dere har tilgang til et oksymeter kan det være lurt å sjekke oksygenmetning, ikke minst for å bli beroliget. Det er en virussykdom og for de aller fleste er det oksygenfall som følge av infeksjon som er farlig. Så lenge oksygenmetning er i orden er det som regel greit... oksygenmetning på <= 94% ved "god pust" er grunn til å kontakte lege, selv om det ikke er farlig lavt i seg selv. (gjelder friske personer, ikke folk som allerede har svekkede lunger)

Unngå kontakt med andre så godt som mulig i alle fall, og så er ikke hodepine i seg selv "nok" men det er et symptom som tørrhoste, selv om det er mindre vanlig.

Drikk nok, pust dypt og se hvordan det går videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...