AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #1 Skrevet 15. mars 2020 Hvorfor klarer dere ikke å holde en samtale gående? Hvorfor matcher dere når dere ikke gidder å snakke? Utenlandske menn klarer det jo. Jeg lurer liksom litt på hvorfor man er på tinder om man ikke ønsker å bli kjent med noen? 🤔 Anonymkode: 3d844...4dd 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #3 Skrevet 15. mars 2020 Har akkurat samme erfaring med kvinner på tinder, spesielt de mest attraktive. Kan vell bare anta at nordmenn generelt er kjipe og dårlige på å holde samtaler via nett. Men du skriver vell med de mest attraktive kanskje? Da blir du bare en av x antall de skriver med antar jeg. Anonymkode: 439f5...0b0 2
Okapi Skrevet 15. mars 2020 #4 Skrevet 15. mars 2020 Når en samtale dør ut på Tinder er det nok gjerne fordi en eller begge opplever at de ikke er så engasjert. Kan være noe med hvordan den andre kommuniserer, kanskje det har dukket opp en dealbreaker, eller kanskje vedkommende snakker med andre som er mer interessante. Ikke så godt å vite med mindre man spør. 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #5 Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, Okapi skrev: Når en samtale dør ut på Tinder er det nok gjerne fordi en eller begge opplever at de ikke er så engasjert. Kan være noe med hvordan den andre kommuniserer, kanskje det har dukket opp en dealbreaker, eller kanskje vedkommende snakker med andre som er mer interessante. Ikke så godt å vite med mindre man spør. Jeg er selv veldig god på å holde en samtale. Det blir likevel veldig slitsomt å spørre hele tiden og få korte svar og "du da?"/"hva med deg?" Tilbake igjen. Utenlandske menn klarer det jo helt fint, så jeg skjønner ikke greia. Ofte er gjerne de utenlandske jeg snakker med kjekkere også enn nordmennene jeg matcher med. Liker bevisst ikke de mest attraktive, da de for det første er utenfor min liga, og for det andre drukner i matcher, antagelig. Anonymkode: 3d844...4dd 1
Okapi Skrevet 15. mars 2020 #6 Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg er selv veldig god på å holde en samtale. Det blir likevel veldig slitsomt å spørre hele tiden og få korte svar og "du da?"/"hva med deg?" Tilbake igjen. Utenlandske menn klarer det jo helt fint, så jeg skjønner ikke greia. Ofte er gjerne de utenlandske jeg snakker med kjekkere også enn nordmennene jeg matcher med. Liker bevisst ikke de mest attraktive, da de for det første er utenfor min liga, og for det andre drukner i matcher, antagelig. Anonymkode: 3d844...4dd Tror ikke nasjonalitet er så vesentlig. Har brukt ymse nettsamfunn og datingsider i over 15 år nå, og har snakket med mer enn nok av utlendinger som skriver "sup, nothing much, idk, you?" og ikke stort annet, selv når det er de som tar initiativ til kontakt. Enkelte er bare ikke så flinke til å kommunisere gjennom sånne kanaler.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #7 Skrevet 15. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har akkurat samme erfaring med kvinner på tinder, spesielt de mest attraktive. Kan vell bare anta at nordmenn generelt er kjipe og dårlige på å holde samtaler via nett. Men du skriver vell med de mest attraktive kanskje? Da blir du bare en av x antall de skriver med antar jeg. Anonymkode: 439f5...0b0 Nei, liker bevisst ikke de mest attraktive. Altså de åpenbart attraktive, de som alle syns er kjekke. De høye med vaskebrettmage, god utdannelse og spennende liv. Det vil uansett ikke bli en god match. Enkelte mangler åpenbart sosiale antenner når de skriver at de skulle ønske de var på sofaen med meg og kunne kline litt og sånne der kleine ting, jeg blir ukomfortabel av sånt og da dør samtalen ut fra min side da. Anonymkode: 3d844...4dd
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #8 Skrevet 15. mars 2020 Morsomt, menn (uansett hvorfra) sier akkurat det samme om kvinner (spesielt på tinder) Anonymkode: 42057...7e1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #9 Skrevet 15. mars 2020 3 minutter siden, Okapi skrev: Tror ikke nasjonalitet er så vesentlig. Har brukt ymse nettsamfunn og datingsider i over 15 år nå, og har snakket med mer enn nok av utlendinger som skriver "sup, nothing much, idk, you?" og ikke stort annet, selv når det er de som tar initiativ til kontakt. Enkelte er bare ikke så flinke til å kommunisere gjennom sånne kanaler. Det er mulig. Jeg blir bare så forundret for det er så mange tråder på dette forumet hvor menn klarer over at damer ikke vil snakke med de. Nå har jeg snakket med ganske mange og fellestrekket for nordmenn er at de ikke kan holde en samtale gående. Det er uavhengig av om jeg har fått en superlike av vedkommende, eller jeg starter samtalen, eller de starter samtalen. Etter hvert har jeg begynt å se på utstrålingen på bilder hvem som helt åpenbart er awkward, så de matcher jeg ikke med uansett hvor objektivt pene de måtte være. Noen utstråler bare kjedelig. Anonymkode: 3d844...4dd 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #10 Skrevet 15. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Morsomt, menn (uansett hvorfra) sier akkurat det samme om kvinner (spesielt på tinder) Anonymkode: 42057...7e1 Ja, det er det jeg har lagt merke til. Og når jeg da er en meget aktiv bidragsyter i samtalen er det merkelig å ikke få respons. Anonymkode: 3d844...4dd
Okapi Skrevet 15. mars 2020 #11 Skrevet 15. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: Det er mulig. Jeg blir bare så forundret for det er så mange tråder på dette forumet hvor menn klarer over at damer ikke vil snakke med de. Nå har jeg snakket med ganske mange og fellestrekket for nordmenn er at de ikke kan holde en samtale gående. Det er uavhengig av om jeg har fått en superlike av vedkommende, eller jeg starter samtalen, eller de starter samtalen. Etter hvert har jeg begynt å se på utstrålingen på bilder hvem som helt åpenbart er awkward, så de matcher jeg ikke med uansett hvor objektivt pene de måtte være. Noen utstråler bare kjedelig. Anonymkode: 3d844...4dd Man ser det jo fra sitt eget perspektiv. En kvinne ser vanskelige enn og en mann ser vanskelige kvinner. Jeg tipper det heller er plattformen, og at mange ikke synes det er så givende å snakke med ukjente gjennom en app. Har jo bekjente som er hyggelig folk, men et ork å snakke med på nett. Personlig gidder jeg ikke Snapchat, så det er sikkert de som mener jeg er håpløst gammeldags som insisterer på å kunne bruke PC til sånt.
Kaptein Klein Skrevet 15. mars 2020 #12 Skrevet 15. mars 2020 (endret) Helt enig. Rumenske menn er langt bedre, og kvinner for den saks skyld. Nå har jeg ikke erfaring fra Tinder, men møter stadig på rumenere i vår hovedstad, og de er særdeles snakkesalige! Hilser når du går forbi, og hvis du først slår an en prat har du en samtalepartner for livet! Her forleden så jeg en eldre herremann på Oslo S akkompagnert av en ung rumensk kvinne, og en halvtime senere etter diverse ærend så jeg de to fortsatt spankulere sammen som to erteris. Må ha vært litt av en samtale! Her har nordmenn mye å lære. Endret 15. mars 2020 av Kaptein Klein 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #13 Skrevet 15. mars 2020 Mest logiske forklaringen er nok at kvinner prøver å snakke med mest attraktive mennene, som også snakker med mange andre kvinner. Mens mange menn prøver å snakke med de aller mest attraktive kvinnene, som også snakker med de mest attraktive mennnen. Så oppsummert, de mest attraktive kvinnene og mennene(20 prosent kanskje) snakker mye sammen, mens alle andre får korte og kjedelig svar og er plan B. MEN kvinner sikter jo oppover, så er nok fortsatt litt lettere for kvinner generelt på tinder, som vi alle vet fra før. Anonymkode: 439f5...0b0
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #14 Skrevet 15. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: MEN kvinner sikter jo oppover, så er nok fortsatt litt lettere for kvinner generelt på tinder, som vi alle vet fra før. Men sikter ikke, de lukker øynene og skyter fra hofta. Anonymkode: dad97...775
norw Skrevet 15. mars 2020 #15 Skrevet 15. mars 2020 Damer er jevnt over dårligere på å holde en samtale gående, og er i tillegg langt dårligere til å ta kontakt med matcher.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #16 Skrevet 15. mars 2020 2 minutter siden, norw skrev: Damer er jevnt over dårligere på å holde en samtale gående, og er i tillegg langt dårligere til å ta kontakt med matcher. Ja det er jeg klar over. Det er derfor jeg er overrasket når jeg faktisk er aktiv i samtalen. Og faktisk den som bærer hele samtalen. Og jeg tar kontakt også. Anonymkode: 3d844...4dd
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #17 Skrevet 15. mars 2020 42 minutter siden, AnonymBruker said: Mest logiske forklaringen er nok at kvinner prøver å snakke med mest attraktive mennene, som også snakker med mange andre kvinner. Mens mange menn prøver å snakke med de aller mest attraktive kvinnene, som også snakker med de mest attraktive mennnen. Så oppsummert, de mest attraktive kvinnene og mennene(20 prosent kanskje) snakker mye sammen, mens alle andre får korte og kjedelig svar og er plan B. MEN kvinner sikter jo oppover, så er nok fortsatt litt lettere for kvinner generelt på tinder, som vi alle vet fra før. Anonymkode: 439f5...0b0 Tror ikke det går begge veier sånn sett. De aller færreste menn kan snakke med de mest attraktive damene på tinder, da de ikke får match med dem. Kvinner kan jo lett få match med nesten alle, og kan da prøve å snakke med de mest attraktive mennene. Jeg tror menn flest ikke har så mye sjans på noen som helst på tinder, og kvinner flest sliter med å komme i kontakt med akkurat de mennene de (og alle andre) vil ha. Så sånn sett oppleves det vel likt. Anonymkode: 1abbf...2de 1
Hr. Aktiv Skrevet 15. mars 2020 #18 Skrevet 15. mars 2020 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor klarer dere ikke å holde en samtale gående? Hvorfor matcher dere når dere ikke gidder å snakke? Utenlandske menn klarer det jo. Jeg lurer liksom litt på hvorfor man er på tinder om man ikke ønsker å bli kjent med noen? 🤔 Anonymkode: 3d844...4dd Jeg kaster ballen tilbake til dere damer. Dere er akkurat likedan som det du viser til over her. Endret 15. mars 2020 av Hr. Aktiv Hvis dere i det heletatt gidder å sende melding vel og merke.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #19 Skrevet 15. mars 2020 11 minutter siden, Hr. Aktiv skrev: Jeg kaster ballen tilbake til dere damer. Dere er akkurat likedan som det du viser til over her. Joa, men det er jo nettopp derfor jeg lurer. Kvinner får jevnt over fler matcher enn menn gjør, og kan derfor i større grad velge hvem de vil prate med. Siden menn jevnt over får færre matcher skulle man jo tro at de ville snakke med de matchene de får? Spesielt når man da møter på en som faktisk bidrar i samtalen. Anonymkode: 3d844...4dd
Anonymburker Skrevet 15. mars 2020 #20 Skrevet 15. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor klarer dere ikke å holde en samtale gående? Hvorfor matcher dere når dere ikke gidder å snakke? Utenlandske menn klarer det jo. Jeg lurer liksom litt på hvorfor man er på tinder om man ikke ønsker å bli kjent med noen? 🤔 Anonymkode: 3d844...4dd Jeg er veldig snakkesalig der når det først blir match..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå