Gå til innhold

Daten min kan ikke lage mat

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst: NEI jeg mener ikke for at han skal lage mat til meg og jeg aldri lage mat, sånn som mange menn som vil ha dame som lager mat tenker. Men han er 36 år, spiser knekkebrød, grandiosa og fjordland, sier han aldri gidder å lage mat. Han har salatbar på jobb så får i seg sunn mat, men alle mine forhold har både jeg og mannen vartet opp og lagd mat for hverandre. Da jeg ikke kunne lage mat i mitt første forhold fant jeg gode oppskrifter på nett og lærte meg det. Alle gangene jeg har vært der er det grandiosa han serverer og når jeg spurte om han lagde mat sa han nei! Det brydde han seg ikke noe om.. Det gjorde ikke jeg heller når jeg var singel og 20 år, men burde ikke en på 36 og som anser seg selv som et godt kommende farsemne kunne lage mat eller hvertfall ta seg bryet med å finne en god oppskrift når han inviterer en date på middag? :klo: Det er økonomisk uansvarlig også syns jeg siden ferdigmat og fjordland er veldig dyrt...Tanker? Er det lov å si til han at jeg ikke vil være moren hans å lage mat hver dag i et evn samboerskap, at det må gå begge veier så det er på tide å lære seg eller må jeg finne meg i det og ikke bry meg siden det liksom er kravstort og å "prøve å endre den han er"? Jeg mener "grow up" og turnoff med grandiosa og fjordland på date..

Anonymkode: 4671d...df4

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte 2,5 time på å lage mat til han når han var hos meg, 1, 5 time andre gangen og godt planlagt handletur. Føler meg ikke særlig bra av en kjapt kjøpt grandiosa slengt i ovnen som eneste innsats.. Han vasker eller rydder heller ikke noe særlig før jeg har vært der!

Er det vanlig at menn er sånn?

Da er det nesten så jeg vil tilbake til eksen jeg dumpa..

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han hadde mistet min interesse, K37.

Anonymkode: 4edae...ec5

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

og fjordland

Mmmm fjordland er jo kjempe godt. Skal faktisk spise det i dag 😍

Anonymkode: 8db76...f74

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde mistet helt interessen. Man rydder, vasker og server noe annet enn Grandiosa når man får besøk slik, spesielt når man har rundet 30 årene.

Anonymkode: f9bd3...813

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Husker hvor imponert jeg ble av eksen når han laget hjemmelaget lasagne på første date 😍

Ville tatt en samtale med han og fortalt hva jeg syntes om ferdigmat hver gang han skulle lage, og eventuelt tilby meg å lage maten i lag hvis han ikke føler seg komfortabel med å lage mat, og gjerne lagt lista litt lavere 😊

Anonymkode: 57cb4...240

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han vil ha ei mor. Så enten ender du opp med å vaske og rydde etter han, eller så finner du en ny. Vet hva jeg hadde gjort. 

Anonymkode: 0eee8...adc

• Liker 8
Skrevet (endret)
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Szechuan 😍😄

Endret av norw
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han vil ha ei mor. Så enten ender du opp med å vaske og rydde etter han, eller så finner du en ny. Vet hva jeg hadde gjort. 

Anonymkode: 0eee8...adc

Er så utrolig rart og overraskende! Han er avdelingsleder for en stor bedrift, er veldig opptatt av karriere og status, kler seg bra, oppfører seg som en gentleman ute, snakker skikket (litt for mye) og legger mye i utseendet og fremtoning. Tilsynelatende den mest ordentlige typen jeg noen gang har datet. Men hjemme lever han som en latsabb på fjordland og grandiosa som ikke gidder å vaske eller lage mat 😳. Skjønner det ikke!

AnonymBruker
Skrevet

At han ikke synest matlaging er noe særlig er en ting. Men å invitere på date og servere Grandiosa er turn off. Jeg mener ekstoro lasagne med salat og en god vin til hadde vært helt ok, så trenger ikke være så veldig komplisert.

Anonymkode: 25082...b8f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde mistet helt interessen. Man rydder, vasker og server noe annet enn Grandiosa når man får besøk slik, spesielt når man har rundet 30 årene.

Anonymkode: f9bd3...813

Ja! Det har gitt meg et helt annet inntrykk av han og jeg kjenner jeg ikke orker å legge noe mer i dette. Han får trå til for å imponere og rette på dette inntrykket nå om han vil utvikle dette.

AnonymBruker
Skrevet

Ellers er det bra? Du vurderer å dumpe han pga dårlige kjøkken skills? Gjør han en tjeneste og finn en annen. 

Anonymkode: 84a6d...e58

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

At han ikke synest matlaging er noe særlig er en ting. Men å invitere på date og servere Grandiosa er turn off. Jeg mener ekstoro lasagne med salat og en god vin til hadde vært helt ok, så trenger ikke være så veldig komplisert.

Anonymkode: 25082...b8f

Jeg syntes heller ikke matlaging er "gøy", men jeg har lært meg å lage mat fordet. Utrolig kjedelig og stress å bruke 2,5 time på å lage mat og gå rundt å finne masse ingredienser i butikken, mer behagelig å sitte på ræva å se tv eller ta seg en ettermiddagslur før jeg får besøk. Men man trår til litt ekstra for en date man vil imponere så jeg tar meg sammen og gjør en innsats og gjør det med glede fordi jeg vil glede han og hygge oss. Hvis ikke syns jeg det sier noe om en som partner.. Ts

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke giddet. Forventer ingen gourmetkokk, men litt må man kunne. Og flytter dere sammen må du stå for alt alene.

Anonymkode: b239d...480

• Liker 5
Gjest Peanut
Skrevet

Jeg lager mat til samboeren min hver dag, av og til bruker vi Foodora og noen ganger har vi gått ut. Og så da? Han bidrar med andre ting. 

AnonymBruker
Skrevet

Kun overlevde med at han var udugelige på kjøkkenet men at han ikke rydder eller vasker hadde vert uaktuelt.. 

Anonymkode: 85e51...ef0

• Liker 3
Skrevet

Har et par kamerater som er sånn. De har bare en pakke Fjordland og kanskje noe makrell i tomat i kjøleskapet. Greit nok det, dem om det. Jeg tror ikke jeg hadde droppet en date om hun var sånn på kjøkkenet, men på den annen side er jeg ikke voldsomt opptatt av mat jeg heller. Setter pris på noe skikkelig, men om hun ikke er så interessert kan jeg leve med at det blir mitt ansvarsområde. Tåler også en grandis iblant.

To og en halv time på kjøkkenet for middag til to høres litt i overkant ut, for å være helt ærlig. Minner meg om den tråden med hun som brukte to timer på badet før en date, og ble sinna fordi fyren hun møtte ikke hadde pyntet seg skikkelig.

AnonymBruker
Skrevet

Alle har sine greier. Og det er lov å tenke det er turnoff. Likevel skal man ikke tre inn i foreldrerolle og begynne lære voksne folk nye ferdigheter "fordi atte". 

Anonymkode: afc0f...189

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det smaker ikke så veldig godt akkurat. Men greit når man er for lat til å lage mat da.

AnonymBruker
Skrevet

Er jeg alene går det i ferdigretter, ostesmørbrød eller eggerøre og toast. Likevel kan jeg jo lage mat, og hadde jeg bedt en mann på hjemmedate hadde jeg laget noe selv.

Om han ikke kan/vil lage mat er det for så vidt helt greit, men da burde han tatt deg med ut, eller bestilt noe godt på døra, ikke servert Grandis (skjønt den som hever i ovnen er faktisk helt ok 😄). 

Anonymkode: a5b4e...960

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...