Gå til innhold

Den store forumklagemuren i en ny coronatilværelse

Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er veldig redd for å bli smittet selv om jeg er i 20-årene, da jeg selv er i risikogruppen.. Vi har så godt som stengt oss inne, og jobber nå begge (meg og mann) hjemmefra. Har ikke vært på butikk på lenge, kjenner på symptomer hele tiden fra før (fordi jeg har det sånn kronisk), og må hele tiden gå og lure på om det er smitte eller bare en vanlig dag.. Noe som igjen gjør meg verre og gir meg stress-relatert feber.. Om ikke viruset tar knekken på meg tror jeg frykten gjør det. Utslitt.

Anonymkode: 203e2...65d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare i-landsproblemer her og. Hadde endelig begynt å trene igjen etter en liten pause, så det er litt kjedelig. Finnes heldigvis andre måter å trene på da! Må finne en måte jeg kan ta av neglene mine på, siden stedet jeg fikser neglene mine er stengt 😁 Krysser fingre for at fagprøven går som normalt i Mai og at jeg får giftet meg i Oktober.

Anonymkode: a76aa...888

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er student og føler meg utrolig ensom på hybelen nå. Kan ikke reise hjem til mamma, besøke besteforeldre/familie. Hadde også planlagt å reise og besøke besteforeldrene mine denne måneden, men det kan jeg ikke nå. Er også redd for å miste deltidsjobben min, da står jeg på bar bakke.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Endelig en tråd for meg. Jeg er lei av alle som skal fortelle verden hvor flinke og gode de er, og hvor fæle og egoistiske alle andre er. Det florer i nettaviser og sosiale medier av besserwissere i alle former. 

Ja, alle synes at dette er kjipt og vi gjør så godt vi kan. Men det er lov å synes at dette suger, og lure på om det er nødvendig med så harde tiltak når dette viruset kommer til å være rundt oss lenge. Men hvis du setter spørsmålstegn ved noe som helst om dagen, er du en bestemor-killer. Det er som det er uoffisiell konkurranse i å være for de mest inngripende tiltakene. Jo strengere, dess bedre og angiver-samfunnet er ikke langt unna.

Når statsministeren beklaget dypt det første dødsfallet av Corona som var en gammel person fra et eldresenter, føltes det ut som om verden hadde gått av hengslene. Jeg ser ikke statsministeren komme ut å beklage hver gang en person dør av influensa. Det er jo også eldre og personer i risikogruppene. 

Tusen takk for denne klagemuren. Jeg bare måtte få det ut. Det er jo ikke så mange snakke til lenger og jobben er jo stengt.

Anonymkode: 0c813...2fc

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Får ikke sendt trekkspillet mitt på reparasjon.. så nå skal jeg sitte og øve 2 uker på et surt trekkspill. Bor heldigvis på landet i en enebolig, så det er bare jeg som blir plaget 😂

Anonymkode: 8627f...cdb

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Smittefri klem til alle i tråden. Og fint ja ett sted det er lov å  syns det er kjip uten å vær «bestemorder» ja. 

Selv syns jeg det er vanskelig å ta valg. Kan jeg besøke en venninne eller ei ??? ( ikke svar på det) Å stå i valg er krevende. Vil ikke gjøre noe dumt, vil ikke være hysterisk. Er en overtenker av rang så dette blir vanskelig. 

ja ja. Lykke til folkens 🌷

Anonymkode: 82a55...20c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er bekymret for sønnen min, som nå er blitt permittert fra sin lærlingjobb, som han var så heldig å få i høst. Det er kjempevanskelig å få lærlingplass, så vi var så glade da han fikk det!

Han rakk ikke tjene nok til å ha krav på dagpenger nå, så han står nå på bar bakke. Hele utdannelsen hans blir stående på vent. Hvem vet når han får begynt opp igjen og fortsette der han slapp? Ting kan gå i glemmeboka, viktig og vanlig dagligdags lærdom som ikke blir brukt glemmes jo fort. Hvis permitteringen varer lenge, kan det bli tøft å starte opp igjen.

Anonymkode: 740ff...ed8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerangrep, brukerdebatt, avsporinger, og svar til dette. 

Søgni, mod.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Smittefri klem til alle i tråden. Og fint ja ett sted det er lov å  syns det er kjip uten å vær «bestemorder» ja. 

Selv syns jeg det er vanskelig å ta valg. Kan jeg besøke en venninne eller ei ??? ( ikke svar på det) Å stå i valg er krevende. Vil ikke gjøre noe dumt, vil ikke være hysterisk. Er en overtenker av rang så dette blir vanskelig. 

ja ja. Lykke til folkens 🌷

Dette med valg kjenner jeg meg igjen i. Skal jeg spise med de andre i lunsjen og risikere å bli smittet eller skal jeg sitte på kontoret mitt og bli ansett som rar? Skal jeg la datteren min gå på besøk til venninner og bli stemplet som den uansvarlige moren eller skal jeg holde henne inne og bli stemplet som den hysteriske moren?

Anonymkode: 22fc5...e4a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er redd for at operasjonen jeg har ventet på i nesten 6 mnd blir utsatt,  og er redd jeg ikke kommer i mål med utdanningen til normert tid (praktisk studie, ikke mulig å kompensere med nettbasert undervisning). :sukk:

Også er jeg rastløs. Savner treningssenteret! 

Men jeg er takknemlig for å ha mann og hund i hus med meg, og for at alle jeg er glad i så langt er friske 

Anonymkode: e7637...f54

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette med valg kjenner jeg meg igjen i. Skal jeg spise med de andre i lunsjen og risikere å bli smittet eller skal jeg sitte på kontoret mitt og bli ansett som rar? Skal jeg la datteren min gå på besøk til venninner og bli stemplet som den uansvarlige moren eller skal jeg holde henne inne og bli stemplet som den hysteriske moren?

Anonymkode: 22fc5...e4a

Oh. Takk for responsen. 👍🌷for lurte på om jeg var helt rar som tenkte på sånt ❤️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare i-landsproblemer her og. Hadde endelig begynt å trene igjen etter en liten pause, så det er litt kjedelig. Finnes heldigvis andre måter å trene på da! Må finne en måte jeg kan ta av neglene mine på, siden stedet jeg fikser neglene mine er stengt 😁 Krysser fingre for at fagprøven går som normalt i Mai og at jeg får giftet meg i Oktober.

Anonymkode: a76aa...888

Apropos negler. Vippeekstensionsene mine har vokst ut så mye at de begynner å snu seg og faller inn i øynene hele tida. Veldig usikker på hvordan jeg skal få løst akkurat den 🙃

Sånn når man først er inne på i-land. 

Anonymkode: 4fed6...a49

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er mildt sagt opprørt over virkningen det kommer til å ha på ansettelser og jobbutlysninger når omtrent samtlige bedrifter er i knestående økonomisk pga dette. Mange sleit fra før så dette var vel spikeren i kista for flere av dem. Og hvor lenge det tar før man får sveiva igang økonomien igjen og hjula begynner å gå? Massearbeidsløshet er vel mer en realitet.
Hadde store planer om å bytte jobb denne våren men det ser mørkt ut nå😭

Anonymkode: 0e1c7...53f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
25 minutter siden, middagshøyden skrev:

Helsemyndighetene venter visst smittetoppen rundt mai-juni. Om en måned er det 17. mai. Kanskje blir hele feiringen avlyst? For hvis vi slipper ut hundretusener i gatene på nasjonaldagen vil jo all dugnaden vi gjør nå være forgjeves. Jeg er med deg i bekymringen over hvordan det vil bli fremover, ja. Det ser unektelig dystert ut. 

I mitt yrke er alt avlyst og stengt. Så det er stille dager. Jeg bor alene, og det kan bli i stilleste laget. Her har jeg dog en fordel av å være introvert, så det ligger ikke altfor tungt på meg. Noen ganger kjenner jeg at det er litt godt med roen også. Andre ganger føler jeg meg fanget. Det er som å ha trådt inn i en annen dimensjon. 

Jeg er ikke overvettes glad i sosiale medier, egentlig. Men akkurat nå er de gode å ha.

Vel. This too shall pass.

EN måned er det ikke, det er to 😉 Gikk litt fort i svingene der sikkert, fort gjort i disse stressende coronatider!

Jeg kjenner også på innestengtheten allerede, ganske overraskende. Jeg er vant til å tilbringe mye tid hjemme pga jeg er uføretrygdet, men det er nå plutselig blitt sånn at man er NØDT TIL å sitte mest mulig hjemme... det er noe annet enn å sitte der frivillig! Det føles helt annerledes, med ett, og jeg har vært nødt til å avlyse to venninnetreff på litt over en uke. Vi tar ikke sjansen.

Anonymkode: 740ff...ed8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Mitt nyoppstartede firma som jeg hadde investert over 300 000 i er tvangsstengt pga corona.. Jeg uroer meg for å gå personlig konkurs så ungene blir hjemløse. Jeg har ikke rett pånoe støtte når jeg driver enkeltmannsforetak. 

Anonymkode: fe291...f9c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eksamen min ble avlyst, jeg skal i utgangspunktet ut i praksis (noe som ikke er mulig nå).. Får ikke truffet kjæresten min på flere uker (kanskje mnd, om dette varer lenge nok) fordi han er i risikogruppen og må avstå all kontakt med andre mennesker. 

Bestilt reise som har gått dunken. Utover det er jeg frisk og takknemlig for at jeg har søsken å være med i disse dager. 

Anonymkode: 01466...d59

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Klaging: Jeg er en mann på 28 som bare kjeder livskiten ut av meg i leiligheten for tiden. Får ikke møtt noen dates, får ikke dratt på treningssenter, får ikke tatt en øl ute, får ikke dratt i bursdag, får ikke dratt på festival og på skarverennet, får ikke det sosiale med å være på jobben, 

JA, det er ikke så utrolig stort problem. MEN, jeg blir frustrert, og kommer nærmest til å implodere hvis dette varer mer enn, la oss si, tre uker.

Anonymkode: 04522...cf6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er høygravid og må gå hjemme med 2-åring. Ingen hvile og må sannsynligvis føde alene. Mannen jobber i helsevesenet og risikerer å dra med smitte hjem. Hurra. 

Anonymkode: 07773...432

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...